Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[m104] Diagnostyka wtrysku HFM



184 odpowiedzi w tym temacie

#121 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 22 stycznia 2015 - 17:21

Jestem po diagnostyce: mam błędy: 8, 31, 36, 38, 42 i 45
Dość sporo.

Komputer który kupiłem jest (prawdopodobnie) z wersji 3.2 z tempomatem i ASR i ASB.
ja mam u siebie ASR i ASB.

Podczas przyspieszania(jazdy) na każdym biegu odcina zapłon przy 4 tys. obrotów.


EDIT.
W pinie diagnostycznym #14 pokazuje błędy 2, 5, 6 i 14

EDIT 2.

Już nie odcina zapłonu, (prawdopodobnie) przyczyną było nie podłączona linka prędkościomierza.

Błędy zostają te same.

Użytkownik vorlog edytował ten post 22 stycznia 2015 - 20:03




#122 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 23 stycznia 2015 - 13:46

Ktos pomoże w rozczytaniu błędów?

#123 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 24 stycznia 2015 - 14:10

Ktoś pomoże? Auto stoi i nie wiem co mam począć...

Użytkownik vorlog edytował ten post 24 stycznia 2015 - 22:13
Regulamin pkt II.I


#124 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2015 - 14:26

8 - przepustnica w "limp mode" lub osiągnięto górny lub dolny zakres regulacji
31 - nie występuje
36 - zawór EVAP
38 - elektromagnes zmiennych faz rozrządu
42 - komunikacja CAN
45 - awaryjne odcięcie paliwa (problem z przepustnicą)


2 - za dużo rzeczy pod tym jest, trzeba kod cyfrowy
5 - włącznik świateł stopu
6 - włącznik świateł stopu/blokada rozrusznika (ten przy skrzyni)
14 - przycisk w pedale gazu CTP

#125 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 24 stycznia 2015 - 22:05

m104, możesz trochę opowiedzieć o tych błędach?

Właśnie dziś jestem po regeneracji wiązki przepustnicy.
Błąd nr 2 w pinie #14 już się nie pojawia.
Czy niektóre błędy mogą się pojawiać dlatego że sterownik jest z tempomatem, a moje auto nie posiada tempomatu?
Podczas jazdy w nieokreślonym momencie wyskakuje błąd ASR. domyślam się że to ma coś wspólnego z błędem odnośnie włącznika stopu, czy coś jeszcze??
I jeszcze jedno, gdzie jest ten czujnik CTP? :P

Użytkownik vorlog edytował ten post 24 stycznia 2015 - 22:15
Regulamin pkt II.I


#126 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2015 - 12:15

Skasuj wszystkie błędy, wykonaj reset adaptacji, pojeździj z 10 km i zobacz, co wyjdzie ponownie.

Limp mode (kontrolka ASR) może powodować niesprawny czujnik CTP, lub źle naciągnięta linka. Czujnik jest w pedale gazu - jak naciśniesz pedał przycisk zostaje wciśnięty. W położeniu spoczynkowym jest rozwarty (albo na odwrót, nie pamiętam dokładnie). Można się dobrać do tego czujnika, trzeba zdemontować pedał gazu.

#127 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 25 stycznia 2015 - 14:48

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 25 stycznia 2015 - 12:15 napisał

Skasuj wszystkie błędy, wykonaj reset adaptacji, pojeździj z 10 km i zobacz, co wyjdzie ponownie.
Nie mogę tego zrobić. Po skasowaniu wszystkich błędów (Pin #8) od razu one wracają. (38, 42 i 45)
mimo to resetować adaptacje?

w Pinie #14 mimo naprawienia czujnika CTP dalej wyskakuje jego błąd.
Kody błędów: 5,6 i 14

#128 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 27 stycznia 2015 - 16:15

Błąd 38 usunięty, został tylko 42 i 45.
Czym może być to spowodowane?
Kable CAN (zielony i biały) idealne przejście, brak uszkodzenia przewodów.

#129 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 31 stycznia 2015 - 18:02

Wszystkie błędy usunięte. (w temacie nie jest napisane że kasuje się TYLKO aktualnie wczytany błąd)

Czyli(przykład):

1. Odczytujemy błędy: (mamy błędy 8, 11 i 23)

2. odczytanie błędów się powtórzyło - (czyli pokazało nam znów błąd 8)
kasujemy trzymając 10-12 sek.

3. odczytujemy dalej mamy teraz błąd 11
kasujemy trzymając 10-12 sek.

4. następnie odczytujemy błędy i mamy 23

kasujemy trzymając 10-12 sek.

5. Jeżeli wykasujemy błąd każdy z osobna i dioda przy odczytywaniu mruga 1 raz to mamy sterownik wyczyszczony z błędów.

#130 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 19 marca 2015 - 21:34

Dalej borykam się z problemem ASRu.
Od czasu do czasu wyskakuje błąd ASR i błąd nr 8 i 31 (aktualnie te dwa błędy wyskakują jednocześnie).
Przepustnica pracuje wtedy w trybie awaryjnym, obroty są mocno podwyższone, a pedał gazu reaguje bardzo głęboko.

Ktoś jakieś pomysły?








Podobne tematy Zwiń