Skocz do zawartości




- - - - -

Cykanie/stukanie - M104 3.2


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szymon00


  • Postów: 3
  • Na forum od: 09 paź 2023
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2023 - 17:33

siema wszystkim, moje M104 wydaje stuki dochodzące z góry silnika, cykanie oraz stukanie, wymieniłem popychacze (INA) licząc że problem zniknie ale niestety nie pomogło to ani troche, ręce mi opadły bo już sporo wsadziłem czasu i pieniędzy w ten samochód, silnik siedzi w 190-tce, mechanik nie sprawdził ciśnienia oleju, czyżby jego brakowało ? Po odkręceniu korka widać olej na dwóch krzywkach (na obrzeżach) reszty krzywek nie jestem w stanie zobaczyć, mam wrażenie że oleju jest mało ale znajomy podesłał filmik i ma podobnie. Silnik zalany 10W60 Motula, chciałbym żeby ktoś mnie nakierował co moge sprawdzić (prócz owego cisnienia oleju), co może być przyczyną tego zdarzenia. Pozdrawiam was!

Link do filmu na YT jak to brzmi: https://youtube.com/shorts/Pr0LsZAMUkE



#2 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 09 października 2023 - 19:28

Nie wiem czy wcześniej jeździłeś na tym oleju, czy stało się to po zalaniu tym właśnie olejem? Miałem kilka lat temu typowe "dayli" Mercedesa w210, jeździłem na Shell 10w40, i wszystko było OK.Potem jakiś czort "podpowiedział mi" że Motul to super olej itp. Zapałem to gówno, i rozdzwonił mi się silnik. Był to 10w40 Synergy 6000 jeśli dobrze pamiętam, mojemu koledze w Chryslerze Sebringu, był podobny problem, zlałem ten gnój, zalałem olej Shell 10w40 i wszystko wróciło do normy, natomiast amortyzatorek napinacza musiałem wymienić.Obstawiam że problem leżał w oleju.Motul to najczęściej podrabiany olej.

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2023 - 06:39

Klepie jak kompensator luzu. Pokrywa zaworów w górę i ponaciskaj każdą "szklankę" czymś miękkim, np drewnianym trzonkiem. Będziesz widział, która się ugina. Przyjrzyj się też krzywkom wałka, czy któraś nie jest "zjedzona".

#4 Offline   szymon00


  • Postów: 3
  • Na forum od: 09 paź 2023
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2023 - 09:01

Tak jak pisalem popychacze byly wymieniane w zeszlym tygodniu, walki wedlug mechanika sa ok.








Podobne tematy Zwiń