W aukcji opisane jest, że od roku 2000 nie wiadomo czy będzie odczytywał ze starszych?
5
184 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 07 października 2011 - 12:52
#42
Napisano 10 października 2011 - 15:56
Witam ponownie, Panowie zamówiony interfejs będzie lada dzien. Co mam jeszcze przygotować do diagnozy.
Komputer w garażu mam, ściągnąłem HFMScan ale nie wiem czy to o talki dokładnie chodzi, interfejs ma jest 4 piny, w które piny w samochodzie mam się wpiąć? Jak posłużyć się tym programem? Czy silnik musi być rozgrzany? Czy zimny do diagnostyki?
Dodam że naprawiłem wiązkę silnika, i także wiązkę przepływomierza, po czym samochód zaczął normalniej żyć i obroty się wyrównały ale dalej trochę falują. Tylko rano jest problem bo jak spadnie z 1500obrotów(ze ssania) np. przy wyjeździe z bramy do przerywa i szarpie, ale tylko na zimnym. Od wczoraj zaczął dzwonić katalizator, czy on może stwarzać problem? A może go wywalić? Nie sprawdzałem wiązki przepustnicy (nie mam kiedy kupić nimbusa) ale też może być z nią ciężko.
Komputer w garażu mam, ściągnąłem HFMScan ale nie wiem czy to o talki dokładnie chodzi, interfejs ma jest 4 piny, w które piny w samochodzie mam się wpiąć? Jak posłużyć się tym programem? Czy silnik musi być rozgrzany? Czy zimny do diagnostyki?
Dodam że naprawiłem wiązkę silnika, i także wiązkę przepływomierza, po czym samochód zaczął normalniej żyć i obroty się wyrównały ale dalej trochę falują. Tylko rano jest problem bo jak spadnie z 1500obrotów(ze ssania) np. przy wyjeździe z bramy do przerywa i szarpie, ale tylko na zimnym. Od wczoraj zaczął dzwonić katalizator, czy on może stwarzać problem? A może go wywalić? Nie sprawdzałem wiązki przepustnicy (nie mam kiedy kupić nimbusa) ale też może być z nią ciężko.
#43
Napisano 11 października 2011 - 14:52
Witam właśnie otrzymałem interfejs, czy myłby mi ktoś pomóc jak mam się podłączyć i powiedzieć co i jak żebym czegoś nie popsuł.
Interfejs viaken z aledrogo, link kilka postów wyżej.
Interfejs viaken z aledrogo, link kilka postów wyżej.
#44
Napisano 11 października 2011 - 18:52
Podłączenie:
Czerwony - pin 16
Czarny - pin 1
Zielony - pin 8
Żółty - nigdzie
Piny podłączasz przy wy(?)łączonym zapłonie. Po podłączeniu włączasz zapłon i czekasz 10 sekund, przy tym dioda na interfejsie powinna się świecić. Uruchamiasz np. HFMScan ustawiasz odpowiedni COM i w menu Adapter zaznaczasz Carsoft 7.4 Interface. Następnie Connect i odczytujesz błędy w zakładce Errors.
Czerwony - pin 16
Czarny - pin 1
Zielony - pin 8
Żółty - nigdzie
Piny podłączasz przy wy(?)łączonym zapłonie. Po podłączeniu włączasz zapłon i czekasz 10 sekund, przy tym dioda na interfejsie powinna się świecić. Uruchamiasz np. HFMScan ustawiasz odpowiedni COM i w menu Adapter zaznaczasz Carsoft 7.4 Interface. Następnie Connect i odczytujesz błędy w zakładce Errors.
#45
Napisano 11 października 2011 - 19:09
Czyli wychodzi na to ze wszystko jak w instrukcji od interfejsu. Trochę mnie zmylił żółty przewód. Pytam ponieważ mam takie szczęście, ze jak tylko się dotknę jakiejś elektroniki to od razu siada, co by to nie było. Tak jak dzisiaj padł mi monitor w garażu, jutro pożyczę od sąsiada i zobaczymy co będzie z diagnozy.
Tymczasem dziękuję za pomoc, mr_simon widzę, że dobrze ogarniasz diagnostykę, dzięki
Tymczasem dziękuję za pomoc, mr_simon widzę, że dobrze ogarniasz diagnostykę, dzięki
#46
Napisano 12 października 2011 - 16:32
Witam ponownie, nie mogę się połączyć z samochodem. Wszystko podłączyłem jak należy, a HFMScan mówi „K-Line is not connected” ale przecież jest do pinu 8 wpięty. Nie mogę sobie z tym poradzić, miał ktoś ten przypadek? Co mogę z tym zrobić? Mam 2 wersje programu, starszą i nowszą, i na obydwu nic
#47
Napisano 12 października 2011 - 17:06
Bo nie zaznaczyłeś w menu Adapter opcji Carsoft 7.4
#48
Napisano 12 października 2011 - 17:13
Zaznaczyłem, właściwie to jest zaznaczona automatycznie. Próbowałem tez ją zaznaczyć ponownie, kliknąłem „yes” zaznaczyła się ale i tak nic z tego. Nie wiem, co to może być?
#49
Napisano 12 października 2011 - 19:21
A port COM odpowiedni wybrałeś? Czy po podłączeniu interfejsu i włączeniu zapłonu świeci się czerwona kontrolka?
#50
Napisano 13 października 2011 - 15:08
W programie port mam do wyboru tylko 1 (COM1) w menedżerze urządzeń jest aktywny. A na interfejsie świeci się tylko zielona dioda, po włączeniu zapłonu.
Może coś z tym COM-em w Win XP jest nie tak. Tak jakby nie widział adaptera.
Może coś z tym COM-em w Win XP jest nie tak. Tak jakby nie widział adaptera.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [w124] Diagnostyka, naprawa, schematy, instrukcje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|