Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[m104] Diagnostyka wtrysku HFM



184 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 07 października 2011 - 12:52

W aukcji opisane jest, że od roku 2000 nie wiadomo czy będzie odczytywał ze starszych?



#42 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 10 października 2011 - 15:56

Witam ponownie, Panowie zamówiony interfejs będzie lada dzien. Co mam jeszcze przygotować do diagnozy.
Komputer w garażu mam, ściągnąłem HFMScan ale nie wiem czy to o talki dokładnie chodzi, interfejs ma jest 4 piny, w które piny w samochodzie mam się wpiąć? Jak posłużyć się tym programem? Czy silnik musi być rozgrzany? Czy zimny do diagnostyki?

Dodam że naprawiłem wiązkę silnika, i także wiązkę przepływomierza, po czym samochód zaczął normalniej żyć i obroty się wyrównały ale dalej trochę falują. Tylko rano jest problem bo jak spadnie z 1500obrotów(ze ssania) np. przy wyjeździe z bramy do przerywa i szarpie, ale tylko na zimnym. Od wczoraj zaczął dzwonić katalizator, czy on może stwarzać problem? A może go wywalić? Nie sprawdzałem wiązki przepustnicy (nie mam kiedy kupić nimbusa) ale też może być z nią ciężko.

#43 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 11 października 2011 - 14:52

Witam właśnie otrzymałem interfejs, czy myłby mi ktoś pomóc jak mam się podłączyć i powiedzieć co i jak żebym czegoś nie popsuł.

Interfejs viaken z aledrogo, link kilka postów wyżej.

#44 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 11 października 2011 - 18:52

Podłączenie:
Czerwony - pin 16
Czarny - pin 1
Zielony - pin 8
Żółty - nigdzie

Piny podłączasz przy wy(?)łączonym zapłonie. Po podłączeniu włączasz zapłon i czekasz 10 sekund, przy tym dioda na interfejsie powinna się świecić. Uruchamiasz np. HFMScan ustawiasz odpowiedni COM i w menu Adapter zaznaczasz Carsoft 7.4 Interface. Następnie Connect i odczytujesz błędy w zakładce Errors.

#45 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 11 października 2011 - 19:09

Czyli wychodzi na to ze wszystko jak w instrukcji od interfejsu. Trochę mnie zmylił żółty przewód. Pytam ponieważ mam takie szczęście, ze jak tylko się dotknę jakiejś elektroniki to od razu siada, co by to nie było. Tak jak dzisiaj padł mi monitor w garażu, jutro pożyczę od sąsiada i zobaczymy co będzie z diagnozy.

Tymczasem dziękuję za pomoc, mr_simon widzę, że dobrze ogarniasz diagnostykę, dzięki

#46 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 12 października 2011 - 16:32

Witam ponownie, nie mogę się połączyć z samochodem. Wszystko podłączyłem jak należy, a HFMScan mówi „K-Line is not connected” ale przecież jest do pinu 8 wpięty. Nie mogę sobie z tym poradzić, miał ktoś ten przypadek? Co mogę z tym zrobić? Mam 2 wersje programu, starszą i nowszą, i na obydwu nic :E

#47 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 12 października 2011 - 17:06

Bo nie zaznaczyłeś w menu Adapter opcji Carsoft 7.4

#48 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 12 października 2011 - 17:13

Zaznaczyłem, właściwie to jest zaznaczona automatycznie. Próbowałem tez ją zaznaczyć ponownie, kliknąłem „yes” zaznaczyła się ale i tak nic z tego. Nie wiem, co to może być? :E

#49 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 12 października 2011 - 19:21

A port COM odpowiedni wybrałeś? Czy po podłączeniu interfejsu i włączeniu zapłonu świeci się czerwona kontrolka?

#50 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 13 października 2011 - 15:08

W programie port mam do wyboru tylko 1 (COM1) w menedżerze urządzeń jest aktywny. A na interfejsie świeci się tylko zielona dioda, po włączeniu zapłonu.
Może coś z tym COM-em w Win XP jest nie tak. Tak jakby nie widział adaptera.








Podobne tematy Zwiń