Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Zegary - demontaż


39 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopad 2013 - 22:04

Pięć postów nie zwiazanych z tematem "Zegary demontaż" a potem biadolicie że tematy za długie i nie na temat,
za każdy następny laciek w jajca :E
W administracyjnych Vorlog założył temat i tam sobie utyskujcie do woli ;P

#22 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopad 2013 - 20:33

Witam. Wyciagnałem zegary ale nie na tyle zeby wlazyc reke i odkrecic linke, nie wiem albo mam za krótką linke. moze ktos wie jak to zrobic zeby zegary wysyneły sie troszke dalej?

#23 Offline   markslew


  • Postów: 2308
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 21 listopad 2013 - 21:07

Wyświetl postUżytkownik Kelebrion dnia 21 listopad 2013 - 20:33 napisał

zeby zegary wysyneły sie troszke dalej?

Odepnij na dole linkę z uchwytu pod kierownicą.

#24 Offline   tinOFbeer


  • Postów: 63
  • Na forum od: 27 lut 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 kwiecień 2015 - 00:49

Wyciągnięcie zegarów i odkręcenie linki to był pikuś, problem jak ją teraz przyręcić. Mając włożoną rękę z jednej strony zegary są pod skosem a linka prosto, nie idzie jedną ręką zgiąć, dociskać i kręcić. Z zegarami na wprost nie dosięga gwintu. Próbowałem z drugą osobą, która pchała przy pedałach linkę do góry ale nie byłem w stanie jej przykręcić. Czy ktoś ma może jakiś sposób czy zostaje mi odkręcenie od dołu?

#25 Offline   Goku


  • Postów: 984
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 21 kwiecień 2015 - 01:00

Próbuj do skutku ;) Każdy daje radę, a faktycznie nie jest to łatwe. Ja zawsze przykręcam prawą ręką i montaż zegarów zaczynam od linki. Poza odpięciem zaczepu linki, możesz też podnieść dywanik o ile dobrze pamiętam. Linkę staraj się przyciągać do zegarów i kręcić.

#26 Offline   znama


  • Postów: 365
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 kwiecień 2015 - 02:22

Też męczyłem się z linką przy liczniku. Oprócz wywalenia dywaników, wlazłem pod auto i starałem się jak najwięcej wepchnąć linkę do auta. Naciągnąłem maksymalnie ile się dało od skrzyni, żeby było łatwiej przy zegarach. No i w końcu się udało :)

#27 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwiecień 2015 - 09:43

Ja przy samym wyjmowaniu zegarow wyciagnalem linke na maksa. Jak przyszlo do przykrecania z powrotem bylo na tyle dlugo ze zegary opieraly sie na kierownicy i bez problemu reka sie zmiescila ;)

#28 Offline   tinOFbeer


  • Postów: 63
  • Na forum od: 27 lut 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 kwiecień 2015 - 10:05

W ty problem, że u mnie nie idzie już za h.. wyciągnąć linki z podłogi a żeby pierścień dochodził do gwintu to muszę tak dociskac zegary, że gniotą mi rękę. Chyba wejde pod auto..

#29 Offline   Aero


  • Postów: 352
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 02 czerwiec 2015 - 09:08

Naprawiałem swój licznik kilometrów w W124. Operacja zakończyła się sukcesem, pacjent zmartwychwstał, jednak, jak to czasami bywa, na końcu zostały mi dwie małe podkładki, których nawet nie zauważyłem przy demontażu. Wobec tego mam pytanie, trochę nietypowe - pamięta ktoś, gdzie one powinny być umieszczone?

Niby to bzdura, ale mierziła by mnie świadomość, że czegoś nie złożyłem zgodnie ze sztuką. Poniżej zdjęcie poglądowe z jedną z podkładek.

Dołączona grafika

Użytkownik Aero27 edytował ten post 02 czerwiec 2015 - 09:10


#30 Offline   macmw


  • Postów: 961
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 02 czerwiec 2015 - 09:49

Podkładki są pod wkręty po lewej stronie zegarów do przykręcenia tej brązowej płytki (ze wskaźnikami ciśnienia, temperatury itd).

#31 Offline   ozeasz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 15 cze 2010
  • Miejscowość: Głogów woj.Dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.2 D 98r.

Napisano 04 czerwiec 2015 - 21:18

Wszystkie linki do fotorelacji z demontażu deski rozdzielczej w124 z angielskich, polskich czy też rosyjskich stron NIE działają. Są po prostu zbyt stare i moderatorzy tych stron już je dawno usunęli.
Jeśli ktoś natrafił na "działającą" stronę to będę wdzięczny za udostępnienie.

#32 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwiec 2015 - 06:16

6 sekund szukania



#33 Offline   Frodli


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 paź 2016
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 październik 2016 - 11:57

Cześć, jestem zmuszony ponownie odkopać temat. Padło mi podświetlenie zegarów i linka prędkościomierza, więc postanowiłem sam wymienić żarówki i sprawdzić, czy linka się wykręciła, czy też jest kaputt. Odżałowałem kasę na mercedesowskie wyjmaki, biorę się za demontaż... I wszystko jest pięknie, tylko coś trzyma zegary po lewej stronie, mniej więcej pod kontrolką świateł drogowych. Wyjąłem lewy głośnik i próbowałem wypchnąć zegary ręką, ale wychodzą max na 1cm i dalej nie chcą, nabawiłem się jedynie bólu nadgarstka. Prawa strona wychodzi ładnie. Dodam jeszcze, że linka prędkościomierza nie jest wpięta pod kierownicą, co sugeruje, że coś już tam kiedyś było grzebane i zrobione metodą Pana Wiesia z Blok Ekipy (u siebie rób jak u siebie, a u obcego na odp...). Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem? Z góry dzięki za pomoc!

Użytkownik Frodli edytował ten post 14 październik 2016 - 11:59


#34 Offline   Frodli


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 paź 2016
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 październik 2016 - 13:18

@up

Nieaktualne. Pomogłem sobie trzecim narzędziem w postaci cienkiego noża. Okazało się, że lewy dolny klips jest wyrwany i zegar blokował się o blachę, do której ten klips powinien być przykręcony. Oddzielenie blachy od zegarów pomogło je wyjąć.

Poprosiłbym któregoś moda o sklejenie postów lub usunięcie obu, jeśli uzna to za konieczne :)

Użytkownik Frodli edytował ten post 14 październik 2016 - 13:35


#35 Offline   melfio1


  • Postów: 3183
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 październik 2016 - 13:42

To wyjmaki miałeś ,a nie chciały wyjść :/ ...trzeba reklamować wyjmaki :mrgreen:

Użytkownik melfio1 edytował ten post 14 październik 2016 - 13:44


#36 Offline   AiM


  • Postów: 695
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Nieznana
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 07 styczeń 2017 - 16:40

Też miałem wyjmaki/samoróbki i ni ch....olery nie chciały wyjść. Trzymały te cztery zaczepy widoczne na zdjęciach.
Pomógł smar silikonowy w spray'u i wyciągnięte kratki nawiewu po obu stronach - było za co złapać rękami.

Dołączona grafika Dołączona grafika

#37 Offline   melfio1


  • Postów: 3183
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 styczeń 2017 - 18:46

Nie rozumie jak można mieć problem wyjąć zegary ,wkładasz łapę pod deskę i pchasz ,jak nie idzie po całości to raz z lewej lub prawej i musi wyjść ;)

#38 Offline   markslew


  • Postów: 2308
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 07 styczeń 2017 - 20:43

Ja do tego mam wygięty śrubokręt w ostry haczyk i idzie.

#39 Offline   AiM


  • Postów: 695
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Nieznana
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 11 styczeń 2017 - 17:53

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 07 styczeń 2017 - 18:46 napisał

Nie rozumie jak można mieć problem wyjąć zegary
Kto wie jak długo tam siedzą?
Ja mimo wyjętych kratek nawiewów, i dolnej osłony kolumny kierowniczej i rur nagrzewnicy - bez silikonu ni chu... :mlot:

A te zaczepy są po to właśnie by ciasno siedziały, to wtedy nie trzeszczą podczas jazdy. Na pewno jeśli były często wyjmowane, to idzie to znacznie lżej...

Użytkownik AiM edytował ten post 11 styczeń 2017 - 18:18


#40 Offline   jaszek7777


  • Postów: 740
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 styczeń 2017 - 17:57

U mnie też ciasno siedziały, nie ma się z czego śmiać :) Musiałem naprawdę, naprawdę mocno pociągnąć.