#1
Napisano 31 października 2012 - 23:27
prosba o pomoc dosc nietypowa.
Jezdze busem VW T3 a potrzebuje informacji o Mercedesie. Dokladnie o korku spustowym paliwa w zbiorniku Mercedesa. W skrocie - zamierzam pobawic sie w dr. Frankensteina i ulepszyc swoj busowy zbiornik poprzez wspawanie elementow spustu paliwa z Mercedesa. Niestety busowe zbiorniki nie maja mozliwosci spuszczenia paliwa i przeplukania. Wynika to z ich konstrukcji, widac to na zdjeciach w necie:https://www.google.p...iw=1280&bih=799 Na dnie (od wewnatrz) zbiornika wspawany jest talerz z otworem, tworzacy niewielka komore do ktorej wplywa paliwo i stamtad jest pobierane przez pompe. Jezeli jakiekolwiek zabrudzenie dostanie sie do tej komory nie ma najmniejszych szans na wyplukanie. W tej chwili moj zbiornik zostal wyjety z busa, lezy na polce i ma wyciety "otwor inspekcyjny" od dolu tej komory. Cala byla zawalona jakims szlamem uniemozliwiajacym przeplyw ropy.
Rozmawialem z moim kumplem-mechanikiem (ma T3 i W-124 kombi). Wymyslilismy wspolnie, zeby znalezc zbiornik paliwa od Mercedesa, wyciac caly "mechanizm" spustu paliwa i wspawac to do mojego zbiornika (tak, wiem, spawanie zbiornikow jest niebezpieczne). Chodzi o ten element z przyleglosciami:
Jak rozumiem, wewnatrz zbiornika jest jakis "dzwon", komora otaczajaca element z siatki. Wpada tam paliwo, przeplywa przez siatke do dolu i jest pobierane dalej przez przewod do pompy. Chcialbym cale to ustrojstwo przeszczepic do mojego baku.
Jezeli zle sobie wyobrazam budowe zbiornika i napisalem jakies glupoty prosze o naprostowanie.
Klopot polega na tym, ze nie wiem jakiego baku szukac. Dzisiaj ogladalem na szrocie baki do W124 i 190 (przynajmniej tak twierdzil wlasciciel szrotu) i za diabla nie potrafilem znalezc tej czesci. Korek spustowy byl, ale w postaci zwyklej sruby.
Pytanie: jakich dokladnie zbiornikow szukac (od jakiego modelu)? Moze ktos ma na zbyciu ta czesc (woj. mazowieckie, okolice Wawy najchetniej).
pozdrawiam
Piotr
#2
Napisano 31 października 2012 - 23:59
Wiadomość automatyczna
Ten temat został przeniesiony z: "Forum Techniczne Mercedes - W201/190 i W124 → Mechanika, technika, elektryka, serwis i diagnostyka..."
do "Forum Ogólne → HydePark"
#3
Napisano 01 listopada 2012 - 00:31
Zresztą jak chcesz, to możesz samodzielnie przejrzeć sobie baki w różnych modelach korzystając z "ruskiej strony"
http://www.unitcat.ru/mercedes/
Otwierasz "liegkowyje awtomobilia" lub "furgony" i w grupie 47 masz cały przegląd zbiorników paliwa z wszystkimi przynależnościami.
Jeżeli natomiast chodzi o szlam, to nie jest to wynik braku higieny, tylko efekt działania mikroorganizmów uwielbiających dodatek "bio-" domieszany w paliwie dieslowskim.
#4
Napisano 01 listopada 2012 - 01:43
Gerri - moja wiedza na temat Mercedesów jest prawie zerowa, ale dziwi mnie to co napisałeś. Hmm, dzisiaj sam wykreciłem taki korek (sama śruba, bez tej siateczki) z baku 190tki [nie, nie na parkingu, tylko na szrocie ]. Zdjęcie które zamieściłem pochodzi z Allegro, aukcja jest określona jako "korek spustowy paliwa Mercedes". Kumpel-mechanik ma W124 i to on opisał mi wygląd korka spustowego i komory dookoła niego.
Dzięki za podrzucenie "ruskiej strony".
Szlam - tak, biopaliwa są wredne.
#5
Napisano 01 listopada 2012 - 19:42
#6
Napisano 01 listopada 2012 - 20:58
#7
Napisano 01 listopada 2012 - 21:05
Użytkownik zabamix dnia 01 listopada 2012 - 20:58 napisał
może być faktycznie na zdjęciu nie widać miejsca na klucz nasadkowy, więc to może być na imbus tak jak piszesz
#8
Napisano 01 listopada 2012 - 21:29
Użytkownik Wdhiz dnia 01 listopada 2012 - 01:43 napisał
http://www.unitcat.r...023/15C/47/015/
jak i w limuzynie 124:
http://www.unitcat.r...040/15T/47/015/
i kombi 124
http://www.unitcat.r...082/44R/47/015/
zapodając te najpopularniejsze.
Użytkownik Wdhiz dnia 31 października 2012 - 23:27 napisał
#9
Napisano 01 listopada 2012 - 21:37
A elementy 65 i spółka to jak czytam z tabeli "napowietrzacz".
#10
Napisano 01 listopada 2012 - 23:23
Nie bardzo rozumiem po co chcesz coś montować w zbiorniku. Przecież nie będziesz co miesiąc robił czyszczenia. Z resztą, tak czy siak nic Ci to nie da - do całej akcji najlepiej jest go wyjąć i normalnie myć go "karczerem" przez wlew albo dziurę po czujniku poziomu paliwa. Wtedy wszystko wyleci, no i da się porządnie wysuszyć.
Jak byś już koniecznie chciał kombinować, to miej na uwadze to, że w naszych autach, zbiorniki mogą być metalowe lub z tworzywa - chyba jest to zależne od paliwa, wewnętrzną konstrukcję też mogą mieć inną.
Użytkownik myagi dnia 01 listopada 2012 - 19:42 napisał
http://allegro.pl/ko...2731279929.html
Użytkownik Gerri dnia 01 listopada 2012 - 00:31 napisał
Szukałem, czy nie ma na to preparatów. W końcu, jeśli są to jakieś żywe organizmy, to czymś powinno się dać to zatruć i ubić. Ale chyba wszystko co na naszym rynku, to albo jakieś magiczne ulepszacze ropy, które kosztują po pieć dych i najlepiej, to je wlewać co każde tankowanie albo zwykłe dodatki zimowe (depresatory lub dyspresanty). Szukałem dalej...
Na jakiś ślad trafiłem na forach na temat jachtów. Tam rzadziej się tankuje i korzysta sezonowo zostawiając nieruszane na dłużej, więc jest większe ryzyko, że jakieś "życie" wpierdzieli nam paliwo i wysra jakiś kisiel. Ktoś polecił "Star Tron" firmy "Star brite". - Szukałem, jest to biocyd przeznaczony właśnie na takie atrakcje, ale w polskiej sieci chyba niedostępny.
Kolejny produkt, to "Bio Protect 2" norweskiej firmy Maritim Consultants:
http://maritim.as/po...ty/bio_protect/ - warto też zajrzeć do galerii. Zdaje się, że oni się tylko tym zajmują, ale dostępność preparatu w Polsce żadna.
Liqui Moly też ma coś podobnego: Anti Bakterien Diesel Additiv 5150 - no niestety, w Polsce tego nie sprowadzają, a ceny z niemieckiego eBay-a, to w przeliczeniu około 150 zł + 50 zł przesyłka / litr. Plus jest taki, że litr dodatku starcza na 1000 litrów paliwa.
Szukając dalej, natrafiłem na taką stronę: http://www.dieselbakterien.de/
Rewelacja! Cała strona o jednym. Niestety, język niemiecki, wstyd się przyznać, ale nic nie przeczytam .
Jest test: http://www.dieselbak...ieselmittel.pdf , z którego się dowiedziałem o kolejnych środkach, prawdopodobnie używanych nawet w rafineriach i w dodatku o wiele tańszych: "grotamar 71" i jego następca "grotamar 82" firmy Schülke. Wersja 71 jest nawet w polskich firmach, ale wygląda na to, że te firmy nie sprzedają tego ludziom z ulicy.
http://www.brenntag....tag_-_short.pdf
http://www.schuelke....otamar71_LL.pdf
http://www.schuelke....otamar82_GB.pdf
http://www.schuelke....unt_fuel_PL.pdf - są nawet testy określające zaawansowanie "infekcji"
Wedle opisów, tylko pierwsza dawka ma być "uderzeniowe", a w kolejnych można dawać mniej na podtrzymanie. Jednak gdy zbiornik jest mocno zarośnięty, to choć problem przestanie się rozwijać, to bez czyszczenia mechanicznego i tak się nie obejdzie, a preparat zastosuję się niejako "na odkażenie", co by zaraza nie powróciła.
Na koniec: znaleziony w sieci filmik, pokazujący czarną, ropożerczą mątwę złapaną w wiadro .
Mam też pytanie: czy ktoś z forum, ma może dostęp do hurtowni profesjonalnej chemii albo wie skąd można tanio ściągnąć np. ten "grotamar 82"?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] sitko w baku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Korek zbiornika cieczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Endrju |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|