Skocz do zawartości




- - - - -

Korek zbiornika cieczy


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Endrju


  • Postów: 21
  • Na forum od: 19 cze 2013
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2013 - 18:07

Witam. Panowie nie znalazłem w wyszukiwarce i chcę zapytać jaki powinien być korek zbiorniczka cieczy w silniku M102 2.0 benzyna 118 KM. W sklepie wciśnięto mi z oznaczeniem 140 kiedy podałem parametry pojazdu, natomiast w aucie mam oznaczenie 120. Wróciłem do sklepu i tam powiedziano mi że mój korek jest od 123, a to dziwne bo taki przyjechał z Niemiec. Zamówiłem 120 ale do końca nie wiem jaki powinien tam być. Pozdrawiam. ;)



#2 Offline   Poms


  • Postów: 134
  • Na forum od: 03 sty 2011
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2013 - 18:13

Całkiem możliwe, że części pomiedzy 124 a 140 w tym przypadku są takie same, normalne że szukali oszczędności przy projektowaniu. Jak pasuje i nie cieknie to czym się martwić? w124 i w201 mają sporo wspólnych części.

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2013 - 21:03

120' korki były montowane fabrycznie w W201 i W124, w późniejszych latach produkcji zmieniono na 140' więc śmiało możesz kupić 140' i o nic się nie martwić - ja kupiłem taki do swojego 1.8E i wszystko gra. W ASO wcale nie są takie drogie.

#4 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 12 czerwca 2023 - 14:05

Witam szanowne grono :)
Dziś robiłem mały przegląd pod maską swojego w201, odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego i widzę wokół otworu zbiorniczka jakby rdzę, korek na uszczelce też brązowy.Dało się to zmyć ale czy korek działający jak termostat zawiera ciekły środek działający na temperaturę? Praca silnika bez zarzutu,temperatura pracy książkowa, silnik się nie grzeje, płyn czysty, nie wyrzuca płynu. Zamienię korek chwilowo na prawie nowy oryginalny z drugiego auta, ale czy macie jakieś sugestie co do zaistniałej sytuacji?
Korek Febi nie oryginalny, ma jakieś 5 lat.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 12 czerwca 2023 - 14:11


#5 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 13 czerwca 2023 - 08:07

Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie otwarcia na pompce z manometrem. Wtedy się okaże, czy otwiera się przy właściwym ciśnieniu.

Nie ma tam żadnego środka jak w termostacie w układzie chłodzenia czy paliwowym (parafina itp.). Są za to sprężyny, których siła nacisku jest odpowiednio dobrana. Sprężyna upuszcza określone nadciśnienie np. 140 kPa.

Jest też zaworek podciśnieniowy, który ma za zadanie wpuścić powietrze do układu, gdy ten się ochładza i objętość cieczy się zmniejsza. Na mieście się mówi, że otwiera się przy podciśnieniu 10 kPa.

#6 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 14 czerwca 2023 - 16:19

Dzięki za odpowiedź, jutro odbiorę nowy oryginalny korek, a potem jeździć obserwować. Jak sytuacja się powtórzy to sprawdzę ciśnienie.

#7 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 15 czerwca 2023 - 09:29

Kupiłem i mam taką pompkę do sprawdzania korka. Niestety nie bywam w Kołobrzegu.

Mój stary korek w ogóle nie utrzymywał ciśnienia, więc także kupiłem oryginalny. Myślę, że to ma znaczenie przede wszystkim latem. Wtedy szczelne zamknięcie układu chłodzenia i wzrost ciśnienia dodatkowo podnosi temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej.

Szerokiej drogi!

#8 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 15 czerwca 2023 - 14:31

Ja jeżdżę tylko wiosną i latem, więc problem dodatkowo może się nasilać tylko w tym okresie jak wiadomo.Opisany problem dotyczy jak mi się wydaje samej sprężyny korka który nie odbija. Gumowa uszczelka na samym dole przylega do dolnego otworu wlewu płynu, i tam kumuluje się ta brązowa maź. Płyn jak zaznaczyłem czysty, więc problem jak mi się wydaje leży w korku ,dodatkowo jak pisałem temperatura pracy i cieczy poprawną.
Dzięki kolego za zainteresowanie
Pozdrawiam

#9 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 16 czerwca 2023 - 06:51

To ja jeszcze polecę demontaż zbiornika wyrównawczego i dokładne mycie. Warto to zrobić przy okazji wymiany płynu.

P. S.
Mój W201 oczywiście także zimy nie ogląda. Cieszę się, że nie tylko ja tak "choruję".

#10 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 16 czerwca 2023 - 08:12

Zbiornik ma jakieś 6 lat,zważywszy na roczne przeloty rzędu 2500 tyś km.Jest prawie "nowy" ;)
Cieszę się również że choroba anty- zimowej jazdy nie dotknęła jedynie mnie, i są widoczne zarażenia :D tych aut jest zdecydowanie mniej od w124 i należy o nie dbać.
Pozdr.
P.S. ja akurat bywam w Twoim mieście, lecz nie 190-tką.








Podobne tematy Zwiń