Skocz do zawartości




- - - - -

Nastawnik EHA i brak reakcji na temp. cieczy


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   haryldz


  • Postów: 3
  • Na forum od: 01 maj 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2015 - 10:38

Witam,od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem gwiazdy i czasami na zimnym silniku auto nie jedzie.Znalazłem poradnik serwisowy i ruszyłem do boju z k-jetem.Oczywicie szczelnosc,potencjometr,czujniki ,zpd,kable,świece,kopułka ogarniete.

Idąc tropem z poradnika ,podczas mierzenia podzespołów elektrycznych, okazało sie ze problem jest z nastawnikem EHA.
Pomierzylem dosc dokladnie ten nastawnik,Dotarłem do punktu,z ktorego dla mnie nie wynika jednoznacznie co jest uszkodzone,mianowicie :

'Zdjąć wtyczkę z nastawnika elektrohydraulicznego.
Włączyć się w obwód elektryczny miernikiem uniwersalnym
ustawionym na zakres mA (rys. 3.14).
Włączyć zapłon. Odczytać wartość prądu.
Dla normalnej temperatury pracy 80-90°C prąd
wynosi ok. 0 mA. Przy temperaturze płynu chłodzącego
20°C: 11-15 mA. Przy zdjętej wtyczce
z czujnika temperatury 75-85 mA.'

Nie :
Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę
z nastawnika elektrohydraulicznego

Prąd,co bym dalej nie robił,stale jest 11 mA,odpinałem wtyczki temperatury,podpinałem miedzy mase a wtyczki opornik 2,7 kOhm,prad w nastawniku zawsze stabilizował sie na poziomie 11mA. Zdjalem wtyczke z eha,zmierzyłem oporność i zgadza sie.Kable miedzy wtyczkami do czujnikow a sterownikiem tez ok.

No i z tych instrukcji w poradniku serwisowym,nie dokonca wiem,czy mam wymienić eho,czy sterownik : )

Pozdrawiam miłośników gwiazd : )



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 27 listopada 2015 - 11:57

Przy tem.20stopni prąd na eha powinien wynosić od 0 do 6mA ,dla silnika 1.8

#3 Offline   haryldz


  • Postów: 3
  • Na forum od: 01 maj 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2015 - 12:10

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 27 listopada 2015 - 11:57 napisał

Przy tem.20stopni prąd na eha powinien wynosić od 0 do 6mA ,dla silnika 1.8
Dziwne,u mnie non stop daje 11mA na jałowych. Bez wzgledu na czujnik i rezystor .Brak było mi danych do mojego silnika i porównywałem wartości do silnika m102.962.

Co by to zrobić?Wymienić sterownik czy EHA?

Pozdrawiam

#4 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 28 listopada 2021 - 21:58

Witam, silnik m102.963 od dłuższego czasu mam problem z telepaniem silnika na wolnych obrotach podejrzewam eha ponieważ chcąc wymierzyć prąd na nim zauważyłem dziwna rzecz a wiec tak; miernik ustawiony na mA wpięty szeregowo w pin 1 kostki eha prąd się nie pojawia tzn jest po zapłonie coś się pojawiają moment ale podczas pracy już nie płynie cały czas tylko momentami pojawia się na mierniki, następna rzecz to gdy podczas pomiaru zwolnię linke gazu tak aby stycznik ten z kołkiem się włączył wtedy pojawia się prąd na mierniku ok -11,45 mA kolejna sprawa to chcąc wymierzyc prąd na pinach eha z podpięta wtyczka miernik ustawiony na mA biegun - miernika podpięty pod mase a + kolejno do pin 1 silnik przygasa do pinu 2 wszystko wraca do normy tzn obroty się stabilizują i zaczyna pracować idealnie nawet nie drgnie ktoś mi piwie o co chodzi ? Sterowniki mam 3 szt na wszystkich to samo czujnik temp wymieniony 2 razy tez bez zmian wtryski nowe 4szt potencjometr nowy ustawiony 0,7V nie ma zmian układ zapłonowy cały nowy, sonda nowa bosch. Dodam ze silnik odpala czy zimny czy ciepły bardzo dobrze obroty są ok tzn podwyższone po odpaleni i spadaja

#5 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 28 listopada 2021 - 22:01

Aha i jeszcze jedno przed ta awaria było tak ze jak zwolniłem ten włącznik przy lince gazu to obroty się lekko podnosiły teraz nic się nie dzieje

#6 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 29 listopada 2021 - 21:58

Hej no doradźcie cokolwiek

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 grudnia 2021 - 10:09

Wyświetl postUżytkownik arturm80 dnia 29 listopada 2021 - 21:58 napisał

Hej no doradźcie cokolwiek
Jak to przy KE - nie ma jednej właściwej diagnozy na odległość ;)
KE to układ zależności. EHA jest tylko narzędziem wykonawczym. EHA jest sterowane ze sterownika - przewody sprawdzone pomiędzy sterownikiem na wtyczką eha?
Sprężynki na cięgnach gazu i na przepustnicy masz założone? Linka gazu prawidłowo wyregulowana? Sterownik wskazuje jakieś błędy na okrągłym gnieździe? Sterownik masz właściwy założony? Wszystkie lewe powietrza zostały sprawdzone i wyeliminowane? Poradnik Serwisowy o KE-Jetronicu przeczytany?








Podobne tematy Zwiń