Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[C124] Coupe - cieknąca woda pomiędzy uszczelką a szybą boczną kierowcy



38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2013 - 16:38

Także.

W ramach ciekawostki raczej:

-uszczelka "łata-plaster" nad ryglem drzwi, na łączeniu tylnej bocznej szyby oraz przedniej bocznej szyby - numer 124 670 05 38 - dostępna razem z uszczelką zewnętrzną szyby tylnej bocznej - cena 515 zł.
-uszczelka "dachowa", do której przylegają szyby boczne - 988 zł
-uszczelka tylnej bocznej szyby, z którą styka się szyba przednia boczna (pasek) - 191 zł.



#22 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 października 2013 - 09:15

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 07 sierpnia 2013 - 09:52 napisał

nie sposób ustawić szyby tak, aby było szczelnie i jednocześnie szyba nie haczyła o tą uszczelkę przy zamykaniu.
Jest pewien myk w regulacji: otóż szybę ustawiamy w ten sposób, aby cała szyba była lekko pochylona w kierunku nadwozia.Czyli jak zamykamy drzwi szyba jest tak pochylona, że dotyka do uszczelki NAJPIERW SWOJĄ GÓRNĄ KRAWĘDZIĄ. Jaki jest tego cel? W takim ustawieniu górna krawędź szyby jest nisko i w momencie zamykania "wślizguje" się pod krawędź uszczelki, a w końcowym etapie zamykania drzwi szyba prostuje się do pionu i przez to górna krawędź szyby idzie kilka milimetrów do góry (pod krawędź uszczelki) i mamy wszystko szczelne i niegwizdające. Wicie rozumicie o co mi chodzi? Bo chyba jaśniej już słowami nie umiem niestety...

#23 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2013 - 11:19

Wiem o tym, problem jest tego typu, iż bardzo często w tej uszczelce jest odciśnięty spory rowek - od szyby. Żeby szyba jednocześnie przeszła pod uszczelką i "wcisnęła" się w nią odpowiednio mocno, trzeba ją dość mocno pochylić. A wtedy trzeba użyć większej siły do zamknięcia drzwi - szyba "sprężynuje". Do tego, mocne pochylenie szyby powoduje bardzo duży opór przy jej zamykaniu - szyba bardzo mocno naciska na uszczelkę - pasek tylnej bocznej szyby.

#24 Gość_auto_


  • Na forum od: --

Napisano 09 marca 2015 - 09:23

Coś takiego znalazłem, r129 ale zasada regulacji podobna...
https://www.youtube....h?v=cJWJcQoe9O8

#25 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2015 - 09:54

Jest podobnie, ale z tego filmu niewiele wynika - pokazane tylko jak ustawić rygiel i skos szyby. Jest jeszcze m.in regulacja maksymalnego wysunięcia w przedniej i tylnej części szyby. Do tego, sama wiedza co jest od czego na nic się nie zda - trzeba doświadczenia. Ruszenie jednej regulacji spowoduje rozjechanie się ustawień innych.

Na starych uszczelkach trzeba kompromisu między szczelnością, a trzaskaniem drzwiami.

#26 Offline   patson


  • Postów: 34
  • Na forum od: 18 sie 2009
  • Miejscowość: Blackpool/Szczecin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sedan 300E '91 M103

Napisano 11 lipca 2015 - 17:33

Witam.
Szukałem w katalogach EPC z faq ale o dziwo przednich szyb tam nie znalazłem :/ Poszukuję numerów uszczelek przedich szyb na dolnym łaczeniu karoseri drzwi z szybą. Jak by co podaję numer VIN: WDB1240522B999174 i porszę o pomoc ;)


Foto:
Dołączona grafika

#27 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2015 - 17:41

A1247201124

Ta uszczelka siedzi w grupie 72/045

#28 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 11 lipca 2015 - 19:56

Wychodzi na 72/060
uszczelka

Użytkownik Gerri edytował ten post 11 lipca 2015 - 19:58


#29 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2015 - 20:34

Dziwne, w "stacjonarnym" wychodzi inaczej:

Dołączona grafika

Pod 72/060 mam:

Dołączona grafika

#30 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 lipca 2015 - 06:54

Wiam,to i ja się podłącze do tematu ,czy jest jakiś spsób na te uszczelki ,bo ciężkobmi się w MB zakręcają szyby ,aż ostatnio roznitował się ten mechanizm podnoszenia szyb.








Podobne tematy Zwiń