Skocz do zawartości




- - - - -

[201/124] Tłumik drgań walu



31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   somebody


  • Postów: 32
  • Na forum od: 12 maj 2013
  • Miejscowość: rzeszów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 D

Napisano 26 października 2013 - 18:54

Witam zauważyłem ze mam kompletnie zniszczony tłumik drgań walu, szukałem go po sklepach ale nigdzie nie jesteś dostępny tym bardziej ze cena jest kosmiczna 600 zl . Na 4 biegu na niskich obrotach 60-72 km/h czuje bardzo głośne drgania cala buda trzęsie tym bardziej jak nacisnę gaz do spodu to mocniej trzęsie. Jak mam lekko wciśnięty gaz ledwo co naciśnięty to nic nie słychać. Myślicie ze to może być wina tego? lacznik elastyczny wyglada w miare ok. Mam pytanie bo mój numer cześci to 201 411 30 47 srednice walu mam 60mm a na allegro sa jakies inne wersje bez tulei mozna to zamontowac czy nie podejdzie?


Dołączona grafika
Dołączona grafika



#2 Offline   luka9


  • Postów: 170
  • Na forum od: 27 gru 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 E300 97"

Napisano 26 października 2013 - 22:54

a to ustrojstwo nadal masz założone na aucie? Jeśli tak to wywal to badziewie :P, sam się wkurzałem jak szukałem tego, lecz poczytałem trochę tematów tutaj i na forach i wywaliłem całość, teraz śmiga aż miło, sprawdz czy na łączniku nie ma luzów powinieneś mieć prawdopodobnie łącznik elastyczny przy skrzyni taki z tulejami na hmmm amortyzacji gumowej, u mnie to sparciało i było do wymiany także, założyłem wersje wzmocnioną "taksówkową" i szczerze żadnych negatywnych skutków nie ma, dlatego sprawdz dokładnie czy na łączniku nie ma luzu, ewentualnie na łożysku na wale po środku nie ma luzu i nie szukaj tego tylko po prostu wywal to badziewie :) dobrze Ci radzę :) lecz zrobisz jak uważasz jeśli chcesz 600zł wydawać :)

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 26 października 2013 - 23:03

można też wywalić koło zapasowe...bo po co?? trafienie pany to 1:1000, a jak trafisz, masz ubezpieczenie i przyjadą po Ciebie.

#4 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2013 - 23:16

Akurat przy silniku 200D ten tłumik faktycznie nie jest potrzebny.

#5 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 27 października 2013 - 08:09

Jak już się zdecydujesz na zakup tłumika, to lepiej brać po numerach. Na allegro bym się nie odważył - oprócz średnicy wału trzeba znać jeszcze wielkość łącznika trójramiennego - są 3 rodzaje.

Wyświetl postUżytkownik somebody dnia 26 października 2013 - 18:54 napisał

cena jest kosmiczna 600 zl
Rzeczywiście sporo - ja za tłumik do 300d płaciłem ~300PLN.

#6 Offline   somebody


  • Postów: 32
  • Na forum od: 12 maj 2013
  • Miejscowość: rzeszów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 D

Napisano 27 października 2013 - 13:07

Wolałbym to zostawić w aucie chociaz nawet jak bylem w sklepie z częściami do mercedesów to gość mi kazał to wywalić

#7 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 27 października 2013 - 13:32

Czytałem kilka razy że można ten tłumik usunąć. I są osoby które tak zrobiły i różnicy nie zauważyły.

#8 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 października 2013 - 00:27

Tylko że to pewnie nie jest wina tłumika. Stawiam na zawory, wtryski, może uszczelka głowicy plus luzy w przeniesieniu napędu. Te 60-72 km/h jakie to obroty mniej więcej? Jedziesz te 60 na 4, wciśniesz gaz w podłogę i trzymasz, samochód drga coraz mniej wraz ze wzrostem prędkości aż zacznie jechać normalnie, tak?

#9 Offline   somebody


  • Postów: 32
  • Na forum od: 12 maj 2013
  • Miejscowość: rzeszów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 D

Napisano 28 października 2013 - 17:46

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 28 października 2013 - 00:27 napisał

Tylko że to pewnie nie jest wina tłumika. Stawiam na zawory, wtryski, może uszczelka głowicy plus luzy w przeniesieniu napędu. Te 60-72 km/h jakie to obroty mniej więcej? Jedziesz te 60 na 4, wciśniesz gaz w podłogę i trzymasz, samochód drga coraz mniej wraz ze wzrostem prędkości aż zacznie jechać normalnie, tak?

Jak jadę 60 na 4 to na raczej niskie obroty np zwalniam z 70 do 60 i jak wtedy dodam gazu żeby zwiększyć obroty to drga a jak nacisnę gaz w podłogę to cala buda trzęsie aż osiągnę wysokie obroty wtedy przestaje. Jest to tyle niewygodne ze do redukcji biegu muszę jeszcze bardziej zwolnic dlatego jak jade to wciskam leciutku gazu to wtedy drgan nie ma w polowie zakresu pedala to juz mocne drgania a jak wcisne w podloge to nie do wytrzymania. Wystepuje to tylko na 4 biegu. Wymienię jeszcze poduszkę skrzyni i zobaczę czy coś pomoze

#10 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 28 października 2013 - 18:24

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 28 października 2013 - 00:27 napisał

Stawiam na zawory, wtryski, może uszczelka głowicy

To nie ma nic do rzeczy.

Wyświetl postUżytkownik somebody dnia 26 października 2013 - 18:54 napisał

zauważyłem ze mam kompletnie zniszczony tłumik drgań walu

Jak masz go rozwalony to nie ma się co dziwić że masz takie objawy.








Podobne tematy Zwiń