Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Czy to wina dziurawego tłumika?


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   CJ Grass


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 kwi 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 sierpnia 2009 - 01:03

Witam
bardzo proszę o podpowiedź-problem jest następujący:
od jakiegoś czasu w kabinie wyczuwa się zapach spalin - rok temu pękł mi tłumik w okolicy środka auta, został zespawany (obejma rozleciała się i całość została połączona i zespawana) miałem zamiar niebawem wymienić tłumik końcowy i środkowy, ale czy to właśnie stary i wysłużony tłumik może być powodem przedostawania się zapachu spalin do kabiny?
Po przełączeniu na gaz wszystko ok.
auto MB 190 2.3 benzyna+LPG
Jeżeli to jest to co myślę to czy zakup czegoś takiego wystarczy żeby rozwiązać problem?

http://photos04.alle...64/80/714648011

dziękuję za pomoc!
pozdrawiam



#2 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 27 sierpnia 2009 - 20:53

Jak masz 190E z kejetem to ten zestaw nie pasuje - to do diesla lub auta z gaźnikiem.
U ciebie środkowy tłumik jest po stronie pasażera i dlatego tylny będzie miał taką długą i wygiętą rurę.
Oprócz tego tylny tłumik do 2.3 ma pojedynczą końcówkę wydechu zagiętą bezpośrednio za puszką tłumika do dołu. Sama puszka też jest większa.

#3 Offline   CJ Grass


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 kwi 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 sierpnia 2009 - 15:43

rozumiem, dobrać dobiorą mi tłumi w warsztacie wiec nie chodzi o to czy ten model który podałem będzie na 100% pasował, raczej chodzi mi czy przez nieszczelny i wysłużony tłumik mogą być takie objawy o jakich pisze (czuć spaliny w kabinie-czasem bardziej, czasem mniej - pewnie zależy od wiatru jak zaleci..)

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 sierpnia 2009 - 08:16

Pewnie, że może być taka przyczyna -przecież to oczywiste*. Jest tylko jedno miejsce, którym biegną spaliny -układ wydechowy, a więc rury, tłumiki, katalizatory, kolektor. Nie słychać może "chrapliwego" wydechu czy wręcz popierdywania? Może silnik po prostu pozornie zmienił tonację? Mogłoby to wyraźniej wskazać na przyczynę tylko...po co? ;-) Wiadomo, że trzeba wejść pod auto i obejrzeć cały wydech, bo to on jest IMO przyczyną. Na LPG może nie poczujesz spalin ale nie znaczy to, że ich nie ma -w zależności od ustawień mieszanka LPG daje mniej lub bardziej charakterystyczny aromat wydechowy. Czasem naprawdę ciężko go wyłowić, gdyż bywa delikatniejszy nawet od wydechowego z auta o sprawnym katalizatorze(uch -uwielbiam ten zapach! :E ). Natomiast na benie, zwłaszcza bez kata za autem(mam na myśli też MB) w zasadzie chmura ma często zapach "Polonez" :hmm: .
Możesz wjechać w jakieś "akustyczne" miejsce -np. w wąski przejazd ze ścianami po bokach, tunelik, garaż betonowy itp., na pracującym silniku okna otworzyć i słuchać -może(ale niekoniecznie) usłyszysz szelest wywalanych bokiem spalin i może też go sprecyzujesz co do miejsca.
*skoro nie ma objawów silnikowych(zmiana jakości pracy) to nie podejrzewałbym EGRu, choć wypada nań zerknąć o ile występuje w aucie. Zresztą szczerze to nie wiem na ile by on dawał mocny bukiet zapachowy :hmm:

#5 Offline   CJ Grass


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 kwi 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 sierpnia 2009 - 19:26

a co sadzicie o tym co podpowiedział mi znajomy-
"Myślę że możesz mieć rozszczelnienie koło silnika bo to najbliższa droga do układu wentylacji- którą prawdopodobnie spaliny przedostają się do środka" ??
może to jednak nie wina tłumika?

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 20:26 ]
dodam jeszcze, iż auto pracuje stabilnie-silnik pracuje prawidłowo, nie słychać "chrapliwego odgłosu wydechu czy wręcz popierdywania".

#6 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpnia 2009 - 20:31

Bardzo możliwe, że uszczelka przy kolektorze jest wydmuchana.

#7 Offline   CJ Grass


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 kwi 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 września 2009 - 09:29

a orientujecie się jakie mogą być koszty nowej uszczelki? i czy wymieniając tłumik można od razu wymienić tą uszczelkę?

#8 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2009 - 10:47

Żeby wymienić uszczelkę musisz zdemontować kolektor wydechowy, dodam, żeby zapomnieć o tym już na zawsze to najlepiej oddać kolektor do planowania, a co do wymiany tłumika to rzekłbym raczej, że przy wymianie tej uszczelki można przy okazji wymienić tłumik, bo na odwrót to raczej ciężko :zeby:
Koszt samej uszczelki nie jest wielki, ale planowanie i robota będzie trochę kosztować.

#9 Offline   CJ Grass


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 kwi 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 września 2009 - 12:51

Bardzo dziękuję za dobre rady! :ok:
znajomy polecał żeby tłumik wymienić w Auto-Mark ul.Pomorska 268 (Łódź)
koszt wymiany całego tłumika ~300zl (ponoć montują tam sensowne tłumiki) - z wymianą uszczelki naprawa pewnie nie będzie to dużo droższa.
pozdrawiam

#10 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 25 stycznia 2023 - 19:15

Czołem, odgrzewam temat żeby nie zakładać nowego. Byłem dziś oglądać kolejnego 190e.
Wg VINu wychodzi 2.0 z katem.
Dla ułatwienia nr silnika wg VINu 102962 10 308762

I zauważyłem, że jak na postoju był odpalony to w kabinie było czuć spaliny, po podniesieniu maski przez chwilę nawet widziałem spaliny między filtrem, a grodzią.
I tu pojawia się pytanie wydech do wymiany? (tak przekonywał właściciel) czy jednak wydmuchnięta uszczelka od kolektora? A może ta uszczelka na łączeniu między kolektorem, a wydechem? Jeśli to uszczelka od kolektora to koniecznie trzeba dać do planowania kolektor czy dać nowa uszczelkę i cyt klasyka: "jeździć obserwować"








Podobne tematy Zwiń