Skocz do zawartości




- - - - -

czy to będzie wina zaworu powietrza dodatkowego?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   apache


  • Postów: 5
  • Na forum od: 17 lis 2009
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

Napisano 19 listopada 2009 - 19:37

Witam wszystkich!
Mam MB 190 2.6 87r. w gazie. Od jakiegoś czasu miałem problemy z wysokimi obrotami rano na benzynie - jak odpalałem było wszystko OK, ale jak już ruszyłem to obroty podnosiły się do ponad 2tys. i tak się utrzymywały do momentu aż się nie zatrzymałem bo wtedy gwałtownie spadały do ok 1200. Jak już się zagrzał do ok 60 stopni to przełączałem na gaz i już było wszystko OK. Sprawdziłem zawór powietrza dod. - niby OK, tzn. otwiera się po podłączeniu do aku. Przemyłem go w ropie, założyłem no i się trochę uspokoiło, tzn. już się nie utrzymują te wysokie obroty na zimnym prawie wcale (czasem się zdarzy). Ale pojawiło się coś innego: jak odpalam zimne auto (zawsze najpierw na paliwie) to jest wszystko OK. Po zagrzaniu się do ok 60 przełączam na gaz no i zachowanie często spotykane: rozpędzam się, wciskam sprzęgło i obroty spadają do ok 500 i albo się ledwo podniosą albo auto gaśnie. Ale najciekawsze jest to, że jak go ponownie odpalę po tym zgaśnięciu (nawet w jeździe puszczając sprzęgło na biegu) i się przełączy na gaz to wtedy już chodzi tak jak powinien - żadnych nagłych spadków obrotów i gaśnięć, czyli tak jak powinien! Macie pomysł w czym tkwi problem? Czy to nadal może być wina zaworu? Jeśli tak to czy można go jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić oprócz podłączania do aku?Pozdrawiam!

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 21:46 ]
dodam, że mam zamontowany MODULAR K-J firmy BRC



#2 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 20 listopada 2009 - 17:06

całkiem możliwe że to zawór pow. dodat. jest problemem może się zawieszać ... pierw go wyjmij i wsadź do benzyny na cała noc rano go porządnie wypłucz (w benzynie) i załóż jak nie będzie działać to albo możesz poszukać używki lub nówki można też go całkiem odłączyć (wtyczkę prądu) i postarać się wyregulować obroty śrubką na przepustnicy ale ta opcja w ostateczności
:hmm:

#3 Offline   apache


  • Postów: 5
  • Na forum od: 17 lis 2009
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

Napisano 23 listopada 2009 - 17:42

Kolejny raz wymoczyłem i wyczyściłem zawór pow. dod. i dalej bez zmian. Sprawdziłem go podłączając prostownik i zmniejszałem i zwiększałem napięcie - przesłona się zamykała i otwierała bez zacięć. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak dorwać gdzieś inny zawór i podłączyć na próbę. Wtedy będę miał pewność czy to w tym problem. :mrgreen:

#4 Offline   DoN_OpicjusZ


  • Postów: 20
  • Na forum od: 28 lis 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski

Napisano 24 listopada 2009 - 11:41

Witam przepraszam że w tym temacie ale mam jeden mały problem czy pompa paliwa pompuje Pb i LPG czy tylko Pb?? ponieważ mechanik mi chcę ją wymienić ponieważ po wystrzale nie chce mi odpalić :pig: sorki odpalić odpali ale po 2 sekundach gaśnie czy jest to możliwe że to pompa paliwa ?? :sad: :cry: :sad: :cry: :sad:

#5 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 24 listopada 2009 - 16:49

DoN_OpicjusZ , pompa paliwa pompuje pb gazu się nie pompuje bo jest już pod ciśnieniem nie wiem jak w 1.8 ale możesz mieć taki okrągły filtr powietrza i pod spodem wchodzi (nie do filtra ale tak to wygląda) taka rurka przy wystrzale ona wypada wsadź ją na swoje miejsce . Może też nie zapalić ponieważ wystrzał wygiął lub zablokował (jak była nie symetrycznie ustawiona) klapę spiętrzającą , taki złoty talerz widać go po odkręceniu filtra powietrza i miksera od gazu , widziałem tez przypadek że ramie tej klapy pękło to należy sprawdzić
a i zmień mechanika

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 listopada 2009 - 16:50

Mechanicy jak sądzę zgadują raczej, lub robią Cię w ciula. Po wystrzale to raczej typowe(opisane na forum) usterki: pęknięcie gumy zwanej "kaloszem", zrzucenie potocznie zwanej "rurki", uszkodzenia klapy spiętrzającej itp. Wszystko możesz znaleźć na forum. Pompa paliwowa może i jest uszkodzona ale chyba wskutek zbiegu okoliczności, bo sam "strzał w dolot" jest dlań niegroźny. Pompkę tą da się sprawdzić podpinając jej "na piechotę" czyli bezpośrednio napięcie i albo mamy doświadczenie i po chłopsku "na oko daje dobrze"(nie polecam), lub też podpinamy manometr i mierzymy to co jest w kontekście tego co powinno być ciśnienia.
Pompa paliwa nie pompuje i Pb i LPG. LPG "samo się pompuje", to znaczy wskutek ciśnienia panującego w butli dyszy wręcz chęcią ucieczki -gdy przełączy się/przełączymy auto na gaz z Pb "ucieka" rurką do przodu auta, gdzie z cieczy staje się gazem przez rozprężenie w reduktorze. Gaz ten zostaje zassany przez silnik i zapalony przez świece. Aby "ucieczka" z butli stała się faktem drogą gazu otwierają elektrozawory i zawór poruszany membraną(na nią wpływa ssaniem silnik). Tak jest z grubsza w prostych instalacjach. Ale nawet w skomplikowanych pompa paliwowa auta pompuje tylko Pb(no dobra -ON też ale to nie w tym dziale :-P ).
A swoją drogą rozruch auta masz może zawsze na Pb., by po chwili nastąpiło przełączenie na LPG...
@Prze_Cinek -ano właśnie, podobne wnioski. Z tym mechanikiem również ;-)

#7 Offline   DoN_OpicjusZ


  • Postów: 20
  • Na forum od: 28 lis 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski

Napisano 24 listopada 2009 - 17:07

no właśnie i tu jest problem mechanik sprawdził kalosz wszystkie przewody i dalej gaśnie po odpaleniu :( i chce wymienić pompę ;) zna ktoś może mechanika w opolu co zna się na takich rzeczach bo ja ciemny :( i już nawet nie chcę żeby chodził na gazie byle na paliwie chulał ojojo dzięki za odpowiedzi ...

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 listopada 2009 - 17:31

To ja obstawiam klapę...niestety, a pompkę możesz kazać sprawdzić, zamiast z miejsca wymieniać. Z mechanikiem w Opolu nie pomogę wiele :cry: . Możesz zerknąć TUTAJ , może coś ciekawego wyczytasz.

#9 Offline   DoN_OpicjusZ


  • Postów: 20
  • Na forum od: 28 lis 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski

Napisano 01 grudnia 2009 - 14:34

No to mogę powiedzieć że moim problemem było paliwko :) już miałem problemy z odpalaniem no a tu sie okazało zapchane wszystko w układzie paliwowym :star: ale już odetkane i autko chula tylko że muszę wymienić filtr paliwa i gazu teraz tylko muszę się dowiedzieć gdzie są heheh pozdrawiam i szerokości

#10 Offline   apache


  • Postów: 5
  • Na forum od: 17 lis 2009
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

Napisano 09 grudnia 2009 - 18:56

Wracam do pierwszego posta :roll:
Wsadziłem inny zawór powietrza dod. i niestety bez zmian. dalej wariują obroty na benzynie jak jest zimny, tzn odpalam rano obroty są ok 1300-1400 i jak tylko ruszę podnoszą się do ok 2500 i tak się utrzymują do momentu aż się nie zatrzymam - wówczas spadają do 1300, ale jak znowu ruszę to sytuacja się powtarza. Po przełączeniu na gaz uspokaja się. Ktoś ma jakiś pomysł??? :star:








Podobne tematy Zwiń