Skocz do zawartości




- - - - -

w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2022 - 00:13

Wyświetl postUżytkownik MaNiEk91 dnia 16 stycznia 2022 - 11:09 napisał

Witajcie auto to w124 3.0-24v silnik m104.98 dziś zauważyłem że kabelek od drugiej pompy powietrza (z tłumaczenia) leży sobie swobodnie pod lampą... Szukałem ale nie znalazłem gniazda żeby to wpiąć. Jedynie co to pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy wiszą dwa zaizolowane kabelki czy to ma być tu wpięte ? I po co ktoś to rozpiął ? za co odpowiada ta pompa ?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Mam identycznie, olałem temat ale widząc Twój post olśniło mnie do szukania miejsca wtyku, dziś próba i bezskutecznie. :(



#12 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 stycznia 2022 - 11:27

No więc tak. Kabelek idzie sobie tędy, nad podłużnicą, na nadkole, pomiędzy zbiornikiem płynu do spryskiwaczy, a zbiornikiem płynu chłodzącego:

Dołączona grafika

Pomiędzy zbiornikiem płynu do spryskiwaczy a błotnikiem jest kostka i tam trafia wtyczka od pompy:

Dołączona grafika

Dalej kabel idzie sobie z całą wiązką w kierunku akumulatora i zapewne trafia do sterownika:

Dołączona grafika

#13 Offline   MaNiEk91


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 gru 2020
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 stycznia 2022 - 10:27

Dziśiaj zajadę do domu i poszukam kosteczki dziękuję bardzo za pomoc :) a co do skrzyni bawiłem się owym kluczykiem w modulatorze i faktycznie zmieniał biegi "twardo" ale mój problem ani trochę się nie zmniejszył dalej na wyższych obrotach przy kick down nie mógł zaczaić że ma zmienić bieg na wyższy.... fachowiec do którego jestem umówiony coś tam posprawdzał i tak jak pisałem stwierdził że podciśnienie jest cały czas takie samo w układzie a nie wyższe jak być powinno. Auto kupiłem bardzo zaniedbane silnik prawie cały był w oleju. W kolektorze dolotowym też zauważyłem - patrząc przez przepustnice że jest na dnie paliwo z olejem. Noszę się z zamiarem rozebrania dolotu i wyczyszczenia wszystkiego bo w końcu podciśnienie jest z tego ustrojstwa... a przy okazji ogarne uszczelki. Jak to nic nie zmieni to pan fachowiec będzie ogarniał... a linka od skrzyni ? Bawiłem się linką gazu główna pod przepustnica jak również ta od kick down po prawej stronie ustawiłem sobie tylko tyle że kickdown lepiej reaguje po za tym nie udało mi się uzyskać lepszego efektu

#14 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 stycznia 2022 - 10:39

Wyświetl postUżytkownik MaNiEk91 dnia 20 stycznia 2022 - 10:27 napisał

Dziśiaj zajadę do domu i poszukam kosteczki dziękuję bardzo za pomoc :) a co do skrzyni bawiłem się owym kluczykiem w modulatorze i faktycznie zmieniał biegi "twardo" ale mój problem ani trochę się nie zmniejszył dalej na wyższych obrotach przy kick down nie mógł zaczaić że ma zmienić bieg na wyższy.... fachowiec do którego jestem umówiony coś tam posprawdzał i tak jak pisałem stwierdził że podciśnienie jest cały czas takie samo w układzie a nie wyższe jak być powinno. Auto kupiłem bardzo zaniedbane silnik prawie cały był w oleju. W kolektorze dolotowym też zauważyłem - patrząc przez przepustnice że jest na dnie paliwo z olejem. Noszę się z zamiarem rozebrania dolotu i wyczyszczenia wszystkiego bo w końcu podciśnienie jest z tego ustrojstwa... a przy okazji ogarne uszczelki. Jak to nic nie zmieni to pan fachowiec będzie ogarniał... a linka od skrzyni ? Bawiłem się linką gazu główna pod przepustnica jak również ta od kick down po prawej stronie ustawiłem sobie tylko tyle że kickdown lepiej reaguje po za tym nie udało mi się uzyskać lepszego efektu
Kick-down zmienia bieg na niższy ;) Ale po przekroczeniu pewnej wartości obrotów nie zmieni biegu - możliwe, że wtedy gdy ta linka jest źle wyregulowana. Lub gdy jest uszkodzony włącznik lub zawór kick-down. Linka nie jest od kick-downu, tylko od "podawania informacji" do sterownika skrzyni, jakie są obroty silnika i na który bieg ma się przełączyć skrzynia (oczywiście tu wszystko odbywa się mechanicznie).
Do kick-downu jest zawór elektro-magnetyczny, zamontowany z tyłu skrzyni. Taka duża czarna kostka. Dodatkowo skrzynia ma mechanizm zabezpieczający (zawór elektryczny) przed zbyt dużym obciążeniem. Jest to zamontowane po lewej stronie skrzyni z przodu i jest tam wpięta wtyczka.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 20 stycznia 2022 - 10:39









Podobne tematy Zwiń