Skocz do zawartości




- - - - -

Stale zapowietrzające się sprzęgło w124


17 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 21 sierpnia 2022 - 14:29

Nie wiem, czy dużo pomogę, bo czytając takie posty cieszę się, że mam automat ;) No i nie Panowie, a Pani :hahaha:

Łożysko oporowe, tarcza, docisk? Jak to się ma?

Łożysko co prawda by piszczało przy wciskaniu pedału, ale różnie może być.



#12 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 22 sierpnia 2022 - 13:52

Wyświetl postUżytkownik Czarownica dnia 21 sierpnia 2022 - 14:29 napisał

Łożysko oporowe, tarcza, docisk? Jak to się ma?
Dzisiaj robię sobie wolne ,muszę odreagować :drunker:.
Od jutra bierzemy go z kumplem w obroty,jeżeli układ hydrauliczny będzie działał prawidłowo ,a problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego nie ustąpi ,to zrzucamy skrzynię .
Zaklepałem już wstępnie docisk,tarczę i łożysko ,ale pod moim numerem vin występują dwa sprzęgła o różnych średnicach tarcz ,więc i tak muszę najpierw zobaczyć co tam jest włożone.
O wszelkich odkryciach i cudach będę informował,

#13 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 22 sierpnia 2022 - 15:10

No to miłego odreagowywania ;)

Tak sobie jeszcze myśle, że może masz już przepracowany olej w skrzyni. W maniaku niby nie trzeba wymieniać go tak często jak w automacie, ale to nie znaczy, ze jego właściwości nie ulegają zmianę po x latach. Problem z wrzuceniem 1 i R może być tego objawem, ale problem z dziwna praca pedału tu nie pasuje.

No nic miłej walki i dawaj znać ;)

#14 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 25 sierpnia 2022 - 19:45

Mija 12 dzień :tired:,właśnie wróciłem z garażu.
Wszystko sprawdzone jeszcze raz ,okazało się że winowajcą zamieszania jest przewód elastyczny (włoski zamiennik ,tylko taki był dostępny w hurtowni). Pod ciśnieniem płynu przewód pęczniał ok.6-7mm na obwodzie i do wysprzęglika dochodziła za mała ilość płynu.
Tymczasowo założyłem elastyczny przewód hamulcowy z BMW E39 ,razem z okuciami ma 100mm długości i gwint M12x1 tak że wszystko pasuje .
Wymieniłem olej w skrzyni biegów i po wymianie chciałem umyć skrzynię benzyną ekstr. ale w międzyczasie podjechał kolega pochwalić się niedawno kupionym W211 .Po kilkunastu minutach depczę po sprzęgle ,pedał stawia opór ,nie jest miękki jak wcześniej. Myślę sobie ,będzie dobrze ,umyję wszystko od spodu i wyjazd . No i taki zadowolony wlazłem do kanału gdzie leżą dwa koła na których siedziałem ,dokonując naprawy ,ale postawiłem na nich pojemnik do którego spuściłem olej ze skrzyni ,no i taki zamotany z rozpędu usiadłem sobie do tego oleju :okdouble: . No nic dzisiaj próby nie będzie bo będę musiał fotel wymieniać.
Jutro poszukam tego przewodu używki ,ale nie wiem czy to ma sens ,bo oryginały będą wiekowo zbliżone do tego który wyrzuciłem ,więc chyba skończy się na zakupach w serwisie.

#15 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 25 sierpnia 2022 - 20:38

Fragment o spoczynku na przepracowanym oleju ze skrzyni ;) najlepszy ;) wszystko przez W211 kolegi :)

Ważne, że zrobione i będzie śmigać ;)

#16 Offline   Mati046


  • Postów: 15
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Andrychów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W201 3.0E - M103

Napisano 30 sierpnia 2022 - 16:53

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 25 sierpnia 2022 - 19:45 napisał

Jutro poszukam tego przewodu używki ,ale nie wiem czy to ma sens ,bo oryginały będą wiekowo zbliżone do tego który wyrzuciłem ,więc chyba skończy się na zakupach w serwisie.
Przepraszam, że dopiero teraz piszę, w każdym razie miałem taki sam przypadek ze hydrauliką sprzęgła w swoim wozie, najpierw kupiłem na alledrogo nieoryginalny wężyk łączący pompkę sprzęgła i wysprzęglik, ale właśnie się okazało, że nie trzymał ciśnienia i sprzęgło wysprzęglało może przez sekundę, dopiero po zakupie w ASO oryginalnego wężyka za całe 255 PLN problem zniknął.

#17 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 30 sierpnia 2022 - 18:43

Kiedyś pisałem,że założyłem przewód metalowy od Stara.Przeciąłem go i połączyłem gumowym wężykiem,żeby nie pękł podczas drgań.Działa już kilka lat

#18 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 31 sierpnia 2022 - 18:44

Wyświetl postUżytkownik Mati046 dnia 30 sierpnia 2022 - 16:53 napisał

Przepraszam, że dopiero teraz piszę, w każdym razie miałem taki sam przypadek ze hydrauliką sprzęgła w swoim wozie, najpierw kupiłem na alledrogo nieoryginalny wężyk łączący pompkę sprzęgła i wysprzęglik, ale właśnie się okazało, że nie trzymał ciśnienia i sprzęgło wysprzęglało może przez sekundę, dopiero po zakupie w ASO oryginalnego wężyka za całe 255 PLN problem zniknął.
Już wszystko ogarnięte.
Pompa,przewód, wysprzęglik z podkładką pod niego z ASO (razem coś ok. 1000zł) ,poskładane ,duża strzykawa i tylko jeden raz napełniłem układ od dołu (wysprzęglika) ,od soboty wszystko pięknie hula.
Do tego muszę doliczyć ok 900 zł które wywaliłem przez dwa tygodnie na wszelkiej maści zamienniki i płyn. Mam chyba najdroższą hydraulikę sprzęgła w W 124 :hooray: ,z rozpędu dołożyłem mu jeszcze nowy celownik na grill również z ASO (185zł).
Takim sposobem samochód pozbawił mnie wrześniowego urlopu , taka kwota przeznaczona była na noclegi ,ale damy radę .








Podobne tematy Zwiń