Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Sprzęgło wysoko bierze



51 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 11 stycznia 2012 - 20:22

To nie jest kwestia wysprzęglika.

W środku wysprzęglika znajduje się spręzyna, która wypycha trzpień, napierając na widełki aż te razem z łożyskiem wyciskowym dojdą do słoneczka docisku. W ten sposób likwiduje się jałowy skok pedału. Skrócenie trzpienia absolutnie nic ci nie da, sprężyna wypchnie go spowrotem i skok będziesz miał taki sam. No może poza tym, że przy max naciśnięciu pedału skrócony trzpień wyskoczy z obudowy wysprzęglika.



#12 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 13 stycznia 2012 - 20:51

Niestety nie mam starego wysprzęglika ale w przyszłym tygodniu podjadę do "szpeca" od mercedesów w moim mieście i pogadam z nim na ten temat. Powiem wam jeszcze taką rzecz że na straym wysprzęgliku i starym sprzęgle które dodam że nie było bardzo zużyte pedał był tak samo i po zmianie wysprzęglika na nowy przy starym sprzęgle było również tak samo. A teraz zmieniłem wszystko i dalej tak jest.

#13 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 20 stycznia 2012 - 23:37

Można prosić w sumie o konkrety? Czy sprzęło ma brać o góry czy od dołu? o mnie bierze od samego dołu a LUKa mam ok roku.

#14 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 20 stycznia 2012 - 23:39

U mnie w każdym :star: brało od połowy.

#15 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudnia 2013 - 21:41

No właśnie, jak to jest z kończącym sie sprzęgłem? Krążą dwie wersje wszędzie.

Jak kończy się tarcza to sprzęgło bierze wysoko lub bardzo nisko.

Jak w końcu jest?

Jak bierze sprzęgło w Waszych autach?

Ja myślałem, że mam kończące się sprzęgło ale zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy km. Kupiłem drugą gwiazdę i tak samo. Mianowicie wysoko bierze.

Jak ruszam na samym sprzęgle bez gazu, te zaczyna brać od ok 1/2 skoku pedału, kończy na ok 3/4.

Jak ruszam gwałtownie z gazem nogę zatrzymuję w mniej więcej 3/4 skoku (patrząc oczywiście od dołu, więc zatrzymuję bliżej góry).

Nic się nie ślizga.

Jak jest u Was?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 19 grudnia 2013 - 21:46


#16 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 19 grudnia 2013 - 23:52

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 19 grudnia 2013 - 21:41 napisał

Jak ruszam na samym sprzęgle bez gazu, te zaczyna brać od ok 1/2 skoku pedału, kończy na ok 3/4.

Jak ruszam gwałtownie z gazem nogę zatrzymuję w mniej więcej 3/4 skoku (patrząc oczywiście od dołu, więc zatrzymuję bliżej góry).
Sprzęgło masz zdrowe Kolego. Im niżej bierze tym bardziej zużyte, im wyżej tym lepiej. Jak nie łapie Ci przy samej podłodze to dobrze. Taka zasada :old:

Użytkownik Bruce_Nolan edytował ten post 19 grudnia 2013 - 23:55


#17 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 20 grudnia 2013 - 13:47

Jak się sprzęgło kończy czyli są okładziny dojechane sprzęgło się ślizga.

#18 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 20 grudnia 2013 - 19:47

jak tarcza jest już cienka to sprzęgło bierze wysoko i ma tendencje do uślizgiwania się, jak okładziny dojada do nitów to na półsprzegle można usłyszeć szorowanie nitów o koło zamachowe, wciskanie pedału sprzęgła wymaga tez więcej siły niż przy sprawnym sprzęgle

#19 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 20 grudnia 2013 - 20:36

Sprawne sprzęgło powinno bez względu na zużycie brać tak samo oczywiście do momentu skończenia się automatycznej regulacji to jest moje zdanie to jest chyba docisk ze sprężyna talerzową ( choć nie jestem pewny) jeśli nie proszę o poprawkę . Jeśli tak to trzeba zawsze ustawić siłę wstępnego naprężania łożyska na docisk( od 80 -100N ). I może właśnie w tym cały pies pogrzebany że ktoś tego nie ustawiał wg . :hmm: No i przede wszystkim porządnie odpowietrzony układ.

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 20 grudnia 2013 - 20:43


#20 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 20 grudnia 2013 - 21:01

w w124 i w201 nic się nie reguluje bo jest hydraulika i nie ma żadnej samoregulacji








Podobne tematy Zwiń