Jump to content




- - - - -

[W201/W124] Sprzęgło wysoko bierze



51 replies to this topic

#11 Gość_bisqit_


  • Joined --

Posted 11 January 2012 - 20:22

To nie jest kwestia wysprzęglika.

W środku wysprzęglika znajduje się spręzyna, która wypycha trzpień, napierając na widełki aż te razem z łożyskiem wyciskowym dojdą do słoneczka docisku. W ten sposób likwiduje się jałowy skok pedału. Skrócenie trzpienia absolutnie nic ci nie da, sprężyna wypchnie go spowrotem i skok będziesz miał taki sam. No może poza tym, że przy max naciśnięciu pedału skrócony trzpień wyskoczy z obudowy wysprzęglika.



#12 Offline   ketjakr


  • posts 97
  • Joined 08 Aug 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Posted 13 January 2012 - 20:51

Niestety nie mam starego wysprzęglika ale w przyszłym tygodniu podjadę do "szpeca" od mercedesów w moim mieście i pogadam z nim na ten temat. Powiem wam jeszcze taką rzecz że na straym wysprzęgliku i starym sprzęgle które dodam że nie było bardzo zużyte pedał był tak samo i po zmianie wysprzęglika na nowy przy starym sprzęgle było również tak samo. A teraz zmieniłem wszystko i dalej tak jest.

#13 Offline   klata1981


  • posts 4,088
  • Joined 23 Jul 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Posted 20 January 2012 - 23:37

Można prosić w sumie o konkrety? Czy sprzęło ma brać o góry czy od dołu? o mnie bierze od samego dołu a LUKa mam ok roku.

#14 Gość_klisza_


  • Joined --

Posted 20 January 2012 - 23:39

U mnie w każdym :star: brało od połowy.

#15 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 December 2013 - 21:41

No właśnie, jak to jest z kończącym sie sprzęgłem? Krążą dwie wersje wszędzie.

Jak kończy się tarcza to sprzęgło bierze wysoko lub bardzo nisko.

Jak w końcu jest?

Jak bierze sprzęgło w Waszych autach?

Ja myślałem, że mam kończące się sprzęgło ale zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy km. Kupiłem drugą gwiazdę i tak samo. Mianowicie wysoko bierze.

Jak ruszam na samym sprzęgle bez gazu, te zaczyna brać od ok 1/2 skoku pedału, kończy na ok 3/4.

Jak ruszam gwałtownie z gazem nogę zatrzymuję w mniej więcej 3/4 skoku (patrząc oczywiście od dołu, więc zatrzymuję bliżej góry).

Nic się nie ślizga.

Jak jest u Was?

Edited by jaszek7777, 19 December 2013 - 21:46.


#16 Offline   Bruce_Nolan


  • posts 479
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Posted 19 December 2013 - 23:52

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 19 December 2013 - 21:41 napisał

Jak ruszam na samym sprzęgle bez gazu, te zaczyna brać od ok 1/2 skoku pedału, kończy na ok 3/4.

Jak ruszam gwałtownie z gazem nogę zatrzymuję w mniej więcej 3/4 skoku (patrząc oczywiście od dołu, więc zatrzymuję bliżej góry).
Sprzęgło masz zdrowe Kolego. Im niżej bierze tym bardziej zużyte, im wyżej tym lepiej. Jak nie łapie Ci przy samej podłodze to dobrze. Taka zasada :old:

Edited by Bruce_Nolan, 19 December 2013 - 23:55.


#17 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 20 December 2013 - 13:47

Jak się sprzęgło kończy czyli są okładziny dojechane sprzęgło się ślizga.

#18 Gość_arek92_


  • Joined --

Posted 20 December 2013 - 19:47

jak tarcza jest już cienka to sprzęgło bierze wysoko i ma tendencje do uślizgiwania się, jak okładziny dojada do nitów to na półsprzegle można usłyszeć szorowanie nitów o koło zamachowe, wciskanie pedału sprzęgła wymaga tez więcej siły niż przy sprawnym sprzęgle

#19 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 20 December 2013 - 20:36

Sprawne sprzęgło powinno bez względu na zużycie brać tak samo oczywiście do momentu skończenia się automatycznej regulacji to jest moje zdanie to jest chyba docisk ze sprężyna talerzową ( choć nie jestem pewny) jeśli nie proszę o poprawkę . Jeśli tak to trzeba zawsze ustawić siłę wstępnego naprężania łożyska na docisk( od 80 -100N ). I może właśnie w tym cały pies pogrzebany że ktoś tego nie ustawiał wg . :hmm: No i przede wszystkim porządnie odpowietrzony układ.

Edited by Piotrek 190E, 20 December 2013 - 20:43.


#20 Gość_arek92_


  • Joined --

Posted 20 December 2013 - 21:01

w w124 i w201 nic się nie reguluje bo jest hydraulika i nie ma żadnej samoregulacji








Podobne tematy Zwiń