w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem
#1
Napisano 16 stycznia 2022 - 11:09
#2
Napisano 16 stycznia 2022 - 11:39
Zaizolowane kable pod zbiornikiem płynu są od podgrzewania przewodu (węża) płynu do spryskiwaczy.
Pompa powietrza pompuje powietrze (niespodzianka ) do kolektora (albo nawet do głowicy), blisko zaworu wydechowego, żeby, wykorzystując jeszcze bardzo wysoką temperaturę spalin w tamtym miejscu, dopalić szkodliwe związki chemiczne. Działa po rozruchu silnika, kiedy jeszcze katalizator jest zimny i nie pracuje. Potem się wyłącza.
#3
Napisano 16 stycznia 2022 - 11:50
Użytkownik Szarik dnia 16 stycznia 2022 - 11:39 napisał
Zaizolowane kable pod zbiornikiem płynu są od podgrzewania przewodu (węża) płynu do spryskiwaczy.
Pompa powietrza pompuje powietrze (niespodzianka ) do kolektora (albo nawet do głowicy), blisko zaworu wydechowego, żeby, wykorzystując jeszcze bardzo wysoką temperaturę spalin w tamtym miejscu, dopalić szkodliwe związki chemiczne. Działa po rozruchu silnika, kiedy jeszcze katalizator jest zimny i nie pracuje. Potem się wyłącza.
#4
Napisano 17 stycznia 2022 - 16:17
#5
Napisano 17 stycznia 2022 - 18:46
Skrzynia wytwarza ciśnienie oleju za pomocą pompy lub pomp, które znajdują się wewnątrz skrzyni. A podciśnienie służy do zmiany trybu pracy "E" i "S", kolejne podciśnienie służy do modulacji ciśnienia przełączającego biegi. Regulując podciśnienie, zmieniamy sposób zmiany biegów na bardziej "miękkie" lub bardziej "twarde". A to, przy jakich obrotach mają się zmieniać biegi, zależy od naciągnięcia linki wychodzącej ze skrzyni, która jest połączona z przepustnicą.
Co do pompy powietrza, to mniej więcej tak jak napisał Szarik.
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 17 stycznia 2022 - 18:48
#6
Napisano 17 stycznia 2022 - 19:01
Użytkownik SuperBuster11 dnia 17 stycznia 2022 - 18:46 napisał
Skrzynia wytwarza ciśnienie oleju za pomocą pompy lub pomp, które znajdują się wewnątrz skrzyni. A podciśnienie służy do zmiany trybu pracy "E" i "S", kolejne podciśnienie służy do modulacji ciśnienia przełączającego biegi. Regulując podciśnienie, zmieniamy sposób zmiany biegów na bardziej "miękkie" lub bardziej "twarde". A to, przy jakich obrotach mają się zmieniać biegi, zależy od naciągnięcia linki wychodzącej ze skrzyni, która jest połączona z przepustnicą.
Co do pompy powietrza, to mniej więcej tak jak napisał Szarik.
Ok to w takim razie gdzie powinna być wpięta wtyczka do pompy powietrza w którym miejscu ?
I dwa przy okazji co wytwarza podciśnienie do modulacji zmiany biegów. Linką gazu bawiłem się już na wszystkie możliwe sposoby. Mechanik powiedział że skrzynia ma pociśnienie ok na niskich obrotach a na wysokich jest nadal takie jak na niskich obrotach przez to skrzynia głupieje na wysokich
#7
Napisano 17 stycznia 2022 - 19:56
A skrzynia bierze podciśnienie gdzieś z kolektora ssącego.
Cytat
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 17 stycznia 2022 - 19:58
#8
Napisano 17 stycznia 2022 - 21:18
Użytkownik SuperBuster11 dnia 17 stycznia 2022 - 19:56 napisał
A skrzynia bierze podciśnienie gdzieś z kolektora ssącego.
Co się dokładnie dzieje? Bo przy braku podciśnienia będzie szarpać przy zmianie biegów, ale również może szarpać, gdy skrzynia jest zużyta lub uszkodzona.
Skrzynia jest niby po kompletnej regeneracji (sam ją zlecilem) jak wcisnę kick down dochodzi do czerwonego i odbija tak jakby bieg nie mógł wskoczyć.... jest to miedzy 2 a 3 i 3 a 4.... na niższych niby nie. Na wolnych obrotach czasmi przeciągnie ale delitanie bardzo a na wysokich zawsze... teraz byłem u znachora od skrzyni jestem umówiony na koniec lutego dopiero... i on stwierdził spinając na krótko jakieś podciśnienia że na wolnych nic sie nie zmieniło a na wysokich powinno wbijać dużo wcześniej nawet przy 3 tyś obrt a to się nie działo i dalej odcinało zapłon i nie mogło wbić wyższego biegu... walcze z tym już rok i mam dość nie ma fachowców tylko wymieniacze !!! Za skrzynie zapłaciłem 3tys... tyle że wsteczny działa nic więcej się nie zmieniło....
#9
Napisano 17 stycznia 2022 - 23:19
Co do wtyczki, to muszę pójść do auta sprawdzić, ale na razie jestem trochę kontuzjowany i nie chodzący . W każdym razie, pompa powietrza nie ma wpływu na pracę silnika i skrzyni.
#10
Napisano 18 stycznia 2022 - 19:13
W zależności od skrzyni może to być taki plastikowy kapturek, który się obraca w lewo lub prawo, w zależności czy chcemy podciśnienie zwiększyć czy zmniejszyć. Starszy typ skrzyni miał metalowy "kluczyk" pod gumowym kapturkiem.
Jeśli jest ten metalowy, to obracasz go maksymalnie o jeden obrót w lewo lub prawo, plastikowy ma blokadę położenia, nie da się go obrócić o 360 stopni. Obracasz w którąś stronę i jazda testowa. Jak nic się nie zmieniło to w drugą stronę i znowu test. Jak będzie jakaś poprawa to zostawiasz, ewentualnie jak za miękko lub za twardo zmienia biegi, to delikatnie wracasz w przeciwną stronę.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Pompa paliwa w124 om603 2,5td problem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sylwek12321 |
|
||
[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dudziako |
|
||
Stale zapowietrzające się sprzęgło w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kato |
|