Skocz do zawartości




- - - - -

w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MaNiEk91


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 gru 2020
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2022 - 11:09

Witajcie auto to w124 3.0-24v silnik m104.98 dziś zauważyłem że kabelek od drugiej pompy powietrza (z tłumaczenia) leży sobie swobodnie pod lampą... Szukałem ale nie znalazłem gniazda żeby to wpiąć. Jedynie co to pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy wiszą dwa zaizolowane kabelki czy to ma być tu wpięte ? I po co ktoś to rozpiął ? za co odpowiada ta pompa ?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



#2 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 stycznia 2022 - 11:39

Szczerze mówiąc, nie widziałem u siebie żadnego kabelka od pompy powietrza. W wolnym czasie sprawdzę.
Zaizolowane kable pod zbiornikiem płynu są od podgrzewania przewodu (węża) płynu do spryskiwaczy.
Pompa powietrza pompuje powietrze (niespodzianka :E ) do kolektora (albo nawet do głowicy), blisko zaworu wydechowego, żeby, wykorzystując jeszcze bardzo wysoką temperaturę spalin w tamtym miejscu, dopalić szkodliwe związki chemiczne. Działa po rozruchu silnika, kiedy jeszcze katalizator jest zimny i nie pracuje. Potem się wyłącza.

#3 Offline   MaNiEk91


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 gru 2020
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2022 - 11:50

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 16 stycznia 2022 - 11:39 napisał

Szczerze mówiąc, nie widziałem u siebie żadnego kabelka od pompy powietrza. W wolnym czasie sprawdzę.
Zaizolowane kable pod zbiornikiem płynu są od podgrzewania przewodu (węża) płynu do spryskiwaczy.
Pompa powietrza pompuje powietrze (niespodzianka :E ) do kolektora (albo nawet do głowicy), blisko zaworu wydechowego, żeby, wykorzystując jeszcze bardzo wysoką temperaturę spalin w tamtym miejscu, dopalić szkodliwe związki chemiczne. Działa po rozruchu silnika, kiedy jeszcze katalizator jest zimny i nie pracuje. Potem się wyłącza.
Jestem bardzo ciekaw jak to podłączę i będę bardzo wdzięczny za Twoją pomoc... właśnie mam problem z podciśnieniami skrzynia nie ma wystarczającego ciśnienia to raz a dwa to że auto nierówno pracuje po odpaleniu... mam nadzieje że to coś pomoże...

#4 Offline   MaNiEk91


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 gru 2020
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2022 - 16:17

Ktoś coś podpowie ?

#5 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2022 - 18:46

To nie ma nic wspólnego ze skrzynią.
Skrzynia wytwarza ciśnienie oleju za pomocą pompy lub pomp, które znajdują się wewnątrz skrzyni. A podciśnienie służy do zmiany trybu pracy "E" i "S", kolejne podciśnienie służy do modulacji ciśnienia przełączającego biegi. Regulując podciśnienie, zmieniamy sposób zmiany biegów na bardziej "miękkie" lub bardziej "twarde". A to, przy jakich obrotach mają się zmieniać biegi, zależy od naciągnięcia linki wychodzącej ze skrzyni, która jest połączona z przepustnicą.

Co do pompy powietrza, to mniej więcej tak jak napisał Szarik.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 17 stycznia 2022 - 18:48


#6 Offline   MaNiEk91


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 gru 2020
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2022 - 19:01

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 17 stycznia 2022 - 18:46 napisał

To nie ma nic wspólnego ze skrzynią.
Skrzynia wytwarza ciśnienie oleju za pomocą pompy lub pomp, które znajdują się wewnątrz skrzyni. A podciśnienie służy do zmiany trybu pracy "E" i "S", kolejne podciśnienie służy do modulacji ciśnienia przełączającego biegi. Regulując podciśnienie, zmieniamy sposób zmiany biegów na bardziej "miękkie" lub bardziej "twarde". A to, przy jakich obrotach mają się zmieniać biegi, zależy od naciągnięcia linki wychodzącej ze skrzyni, która jest połączona z przepustnicą.

Co do pompy powietrza, to mniej więcej tak jak napisał Szarik.

Ok to w takim razie gdzie powinna być wpięta wtyczka do pompy powietrza w którym miejscu ?
I dwa przy okazji co wytwarza podciśnienie do modulacji zmiany biegów. Linką gazu bawiłem się już na wszystkie możliwe sposoby. Mechanik powiedział że skrzynia ma pociśnienie ok na niskich obrotach a na wysokich jest nadal takie jak na niskich obrotach przez to skrzynia głupieje na wysokich

#7 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2022 - 19:56

Co do pompy powietrza to nie pomogę, bo nie miałem z tym do czynienia.
A skrzynia bierze podciśnienie gdzieś z kolektora ssącego.

Cytat

przez to skrzynia głupieje na wysokich
Co się dokładnie dzieje? Bo przy braku podciśnienia będzie szarpać przy zmianie biegów, ale również może szarpać, gdy skrzynia jest zużyta lub uszkodzona.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 17 stycznia 2022 - 19:58


#8 Offline   MaNiEk91


  • Postów: 13
  • Na forum od: 03 gru 2020
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2022 - 21:18

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 17 stycznia 2022 - 19:56 napisał

Co do pompy powietrza to nie pomogę, bo nie miałem z tym do czynienia.
A skrzynia bierze podciśnienie gdzieś z kolektora ssącego.


Co się dokładnie dzieje? Bo przy braku podciśnienia będzie szarpać przy zmianie biegów, ale również może szarpać, gdy skrzynia jest zużyta lub uszkodzona.

Skrzynia jest niby po kompletnej regeneracji (sam ją zlecilem) jak wcisnę kick down dochodzi do czerwonego i odbija tak jakby bieg nie mógł wskoczyć.... jest to miedzy 2 a 3 i 3 a 4.... na niższych niby nie. Na wolnych obrotach czasmi przeciągnie ale delitanie bardzo a na wysokich zawsze... teraz byłem u znachora od skrzyni jestem umówiony na koniec lutego dopiero... i on stwierdził spinając na krótko jakieś podciśnienia że na wolnych nic sie nie zmieniło a na wysokich powinno wbijać dużo wcześniej nawet przy 3 tyś obrt a to się nie działo i dalej odcinało zapłon i nie mogło wbić wyższego biegu... walcze z tym już rok i mam dość nie ma fachowców tylko wymieniacze !!! Za skrzynie zapłaciłem 3tys... tyle że wsteczny działa nic więcej się nie zmieniło....

#9 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 17 stycznia 2022 - 23:19

Linka od gazu, to jedno, ale czy regulowana była linka od skrzyni? To ma główny wpływ na moment zmiany biegów.
Co do wtyczki, to muszę pójść do auta sprawdzić, ale na razie jestem trochę kontuzjowany i nie chodzący :/ . W każdym razie, pompa powietrza nie ma wpływu na pracę silnika i skrzyni.

#10 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 stycznia 2022 - 19:13

Jak dobrze pamiętam, poluzowanie linki powoduje zmianę biegu na niższych obrotach, a napięcie linki na wyższych obrotach. Co do podciśnienia, to ono się niewiele zmienia lub nawet wcale. W tych skrzyniach wpina się manometr do pomiaru ciśnienia oleju w odpowiednich miejscach i wtedy sprawdza się jakie są ciśnienia w skrzyni podczas jazdy. A podciśnienie tylko reguluje pracę modulatora. Sam modulator ma regulację takim specjalnym kluczykiem wbudowanym w niego.
W zależności od skrzyni może to być taki plastikowy kapturek, który się obraca w lewo lub prawo, w zależności czy chcemy podciśnienie zwiększyć czy zmniejszyć. Starszy typ skrzyni miał metalowy "kluczyk" pod gumowym kapturkiem.
Jeśli jest ten metalowy, to obracasz go maksymalnie o jeden obrót w lewo lub prawo, plastikowy ma blokadę położenia, nie da się go obrócić o 360 stopni. Obracasz w którąś stronę i jazda testowa. Jak nic się nie zmieniło to w drugą stronę i znowu test. Jak będzie jakaś poprawa to zostawiasz, ewentualnie jak za miękko lub za twardo zmienia biegi, to delikatnie wracasz w przeciwną stronę.








Podobne tematy Zwiń