Skocz do zawartości




- - - - -

Pompa paliwa w124 om603 2,5td problem


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Sylwek12321


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 sty 2023
  • Miejscowość: Lipicze
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2023 - 09:10

Cześć wszystkim, jestem w trakcie przekładki silnika z om601 na om 603 2,5 td. Silnik ładnie zagadał jak to Mercedes ma w zwyczaju lecz gaśnie po jakiś 10 sekundach. Nie chciałem brnąć w przekładki kompa bo wydaje mi się to nie konieczne. Przeszukałem różne fora i niestety nie znalazłem odpowiedzi a mianowicie za co odpowiedzialny jest element przy gaszaku z wtyczką na 3piny, ktoś gdzieś pisał że jest to element odpowiedzialny za sterowanie pedałem gazu, czujnik temperatury paliwa, lecz wydaje mi się że ma coś wspólnego z immo i dlatego też po niecałych 10 sekundach po odpaleniu dźwigienka od gaszaka idzie w dół i auto gaśnie. Można zdjąć wężyk od podciśnienia a Mercedes i tak zgaśnie.



#2 Offline   Sylwek12321


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 sty 2023
  • Miejscowość: Lipicze
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2023 - 11:32

Witam niestety dalej nic sensownego nie znalazłem, dodaje zdjęcie elementu może pomoże określić co to jest Dołączona grafika

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2023 - 09:23

Dołączona grafika

Zawór immo widywałem chyba przy filtrze paliwa, ale to w późniejszych modelach (202, 210, 140)

Bez całego osprzętu elektrycznego, który jest wbrew pozorom dość rozbudowany (system EDS) ten silnik będzie działał, ale nie do końca tak, jak przewidziała fabryka

#4 Offline   Sylwek12321


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 sty 2023
  • Miejscowość: Lipicze
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2023 - 15:16

Właśnie tak powinno być, natomiast niestety gaśnie po kilku sekundach, dźwignia od gaszaka idzie w dół nawet jeśli podciśnienie jest odlaczone

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2023 - 17:30

To bardzo, bardzo dziwne. Masz coś podłączone elektrycznego do pompy wtryskowej czy lecisz czysto mechanicznie?

#6 Offline   Sylwek12321


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 sty 2023
  • Miejscowość: Lipicze
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2023 - 21:40

Czysto mechanicznie bez elektryki, czy ten nastawnik na pompie na 3 piny może ograniczyć dawkę paliwa do 0 i dlatego są takie cyrki?

Z tyłu pompy są jeszcze dwie cewki z tego co czytałem jedna od ssania a druga od systemu antyszarpania więc też niby nie mają nic wspólnego z tym że silnik gaśnie po chwili

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2023 - 14:25

To nie nastawnik, tylko czujnik. Diesel nie jest moją mocną stroną, ale z opisu wnioskuję, że jest to czujnik położenia listwy sterującej dawką paliwa. Co się stanie, jak przytrzymasz palcem dźwignie gaszaka? Ten cały swap działał w poprzedniej budzie bez problemów?

#8 Offline   Sylwek12321


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 sty 2023
  • Miejscowość: Lipicze
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2023 - 16:37

Nie próbowałem, nie zerwie się coś w pompie?

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2023 - 16:40

Nic na siłę. Zastanawia mnie jak to możliwe i ciekawi mnie, jaka siła tam oddziałuje.

To jedna z tych zagadek, gdzie samochód z taką usterką jeździ po mechanikach, ale nie dla naprawy, tylko jako ciekawostka "nigdy czegoś takiego nie widziałem".

#10 Offline   Sylwek12321


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 sty 2023
  • Miejscowość: Lipicze
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2023 - 17:14

Wygląda to tak jakby robiło się jakieś podciśnienie w tym gaszaku i dźwignia opada i auto gaśnie, jak zgasnie po chwili zaczyna powoli się unosić








Podobne tematy Zwiń