Cześć wszystkim, jestem w trakcie przekładki silnika z om601 na om 603 2,5 td. Silnik ładnie zagadał jak to Mercedes ma w zwyczaju lecz gaśnie po jakiś 10 sekundach. Nie chciałem brnąć w przekładki kompa bo wydaje mi się to nie konieczne. Przeszukałem różne fora i niestety nie znalazłem odpowiedzi a mianowicie za co odpowiedzialny jest element przy gaszaku z wtyczką na 3piny, ktoś gdzieś pisał że jest to element odpowiedzialny za sterowanie pedałem gazu, czujnik temperatury paliwa, lecz wydaje mi się że ma coś wspólnego z immo i dlatego też po niecałych 10 sekundach po odpaleniu dźwigienka od gaszaka idzie w dół i auto gaśnie. Można zdjąć wężyk od podciśnienia a Mercedes i tak zgaśnie.
1
Pompa paliwa w124 om603 2,5td problem
Rozpoczęty przez Sylwek12321, sty 03 2023 09:10
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 03 stycznia 2023 - 09:10
#4
Napisano 08 stycznia 2023 - 15:16
Właśnie tak powinno być, natomiast niestety gaśnie po kilku sekundach, dźwignia od gaszaka idzie w dół nawet jeśli podciśnienie jest odlaczone
#5
Napisano 08 stycznia 2023 - 17:30
To bardzo, bardzo dziwne. Masz coś podłączone elektrycznego do pompy wtryskowej czy lecisz czysto mechanicznie?
#6
Napisano 08 stycznia 2023 - 21:40
Czysto mechanicznie bez elektryki, czy ten nastawnik na pompie na 3 piny może ograniczyć dawkę paliwa do 0 i dlatego są takie cyrki?
Z tyłu pompy są jeszcze dwie cewki z tego co czytałem jedna od ssania a druga od systemu antyszarpania więc też niby nie mają nic wspólnego z tym że silnik gaśnie po chwili
Z tyłu pompy są jeszcze dwie cewki z tego co czytałem jedna od ssania a druga od systemu antyszarpania więc też niby nie mają nic wspólnego z tym że silnik gaśnie po chwili
#7
Napisano 11 stycznia 2023 - 14:25
To nie nastawnik, tylko czujnik. Diesel nie jest moją mocną stroną, ale z opisu wnioskuję, że jest to czujnik położenia listwy sterującej dawką paliwa. Co się stanie, jak przytrzymasz palcem dźwignie gaszaka? Ten cały swap działał w poprzedniej budzie bez problemów?
#8
Napisano 11 stycznia 2023 - 16:37
Nie próbowałem, nie zerwie się coś w pompie?
#9
Napisano 11 stycznia 2023 - 16:40
Nic na siłę. Zastanawia mnie jak to możliwe i ciekawi mnie, jaka siła tam oddziałuje.
To jedna z tych zagadek, gdzie samochód z taką usterką jeździ po mechanikach, ale nie dla naprawy, tylko jako ciekawostka "nigdy czegoś takiego nie widziałem".
To jedna z tych zagadek, gdzie samochód z taką usterką jeździ po mechanikach, ale nie dla naprawy, tylko jako ciekawostka "nigdy czegoś takiego nie widziałem".
#10
Napisano 11 stycznia 2023 - 17:14
Wygląda to tak jakby robiło się jakieś podciśnienie w tym gaszaku i dźwignia opada i auto gaśnie, jak zgasnie po chwili zaczyna powoli się unosić
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|