Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Zwracam się z prośbą o pomoc odnośnie mojego merola.
Mianowicie, mam wyciek spod broka za pompą wtryskową. Płyn chłodniczy dosłownie się leje ciurkiem. W jaki sposób zdemontować pompę wtryskową, żeby się do niego dostać i go wymienić? Czy da się wymontować pompę bez ruszania rozrządu? I jak ją później zamontować, żeby wszystko chodziło prawidłowo.
Z góry dziękuję za pomoc i ewentualne wskazówki co robić.
Pozdrawiam.
1
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka.
Rozpoczęty przez WMTOXIC, cze 20 2023 16:00
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 czerwca 2023 - 16:00
#2
Napisano 20 czerwca 2023 - 19:39
Musisz mieć przyrząd do blokowania pompy do dostania na aukcjach. Później najlepiej zdjąć kolektor razem z przewodami metalowymi. Następnie ustawiasz silnik w pozycji 15 stopni za GMP, odkręcasz korek z boku pompy wtryskowej i tam wkręcasz przyrząd do blokowania który opiera się o taki ząbek na wałku pompy (chyba że ktoś wcześniej ustawił stopień czy dwa w którąś stronę, na przykład z powodu wyciągniętego łańcucha to musisz kręcić silnikiem i podglądać z pomocą lusterka). Od tego momentu nie można kręcić silnikiem. Odkręcasz trzy długie śruby trzymające pompę do przodu silnika na tzw. fasolkach, oraz jedną między silnikiem a pompą. Następnie odkręcasz vakumpompę i główną śrubę trzymającą wałek pompy wtryskowej która MA LEWY GWINT. Teraz można wysunąć pompę. Zaopatrz się też w nowy oring pomiędy pompą a blokiem silnika
#3
Napisano 20 czerwca 2023 - 21:52
Przy montażu przyda ci się też magnes teleskopowy ,jak masz duże ręce to jest problem załapać nakrętkę na śrubie ,na dole od strony bloku.
#4
Napisano 21 czerwca 2023 - 22:13
Dziękuję za odzew i rady. Mam nadzieję, że podołam zadaniu... Ostatnio mercedes ciągle ma jakiś kaprys. Jak zrobię jedno to wyskakuje kilka kolejnych usterek... Przebieg niby 416tys. km.
Co sądzicie o profilaktycznej wymianie wszystkich broków po bokach? Z tego kojarzę są trzy z każdej strony.
Co sądzicie o profilaktycznej wymianie wszystkich broków po bokach? Z tego kojarzę są trzy z każdej strony.
#5
Napisano 21 czerwca 2023 - 22:41
Użytkownik WMTOXIC dnia 21 czerwca 2023 - 22:13 napisał
Ostatnio mercedes ciągle ma jakiś kaprys. Jak zrobię jedno to wyskakuje kilka kolejnych usterek
Co do profilaktycznej wymiany broków powiem tak ,w mercedesach które w życiu miałem nigdy mi tam nie ciekło,ale jak już masz odsłoniętą lewą stronę bloku to przy okazji można wymienić.
#6
Napisano 09 sierpnia 2023 - 19:28
Witam po dłuższej przerwie.
Udało się wyjąć pompę i wymienić broki ale mam problem... Po ponownym zamontowaniu wszystkiego samochód odpalił ale bardzo głośno klepał (jak ciężarówka) i dymił. Po odpowietrzeniu układu chłodzenia i paliwowego próbowałem przestawić trochę kąt wtrysku pompą na fasolkach. Samochód chodzi znacznie ciszej i mniej dymi ale nadal jest problem, że po dodaniu gazu silnik schodzi z obrotów i gaśnie. Później odpalenie trwa kilka sekund. Zazwyczaj palił z pół obrotu. Układ paliwowy jest nadal zapowietrzony, czy to problem z czymś innym? Co prawda nie jeździłem jeszcze samochodem po tej całej operacji. Może pod obciążeniem wszystko się ułoży tak jak trzeba? Ma ktoś jakieś pomysły jak temu zaradzić?
Udało się wyjąć pompę i wymienić broki ale mam problem... Po ponownym zamontowaniu wszystkiego samochód odpalił ale bardzo głośno klepał (jak ciężarówka) i dymił. Po odpowietrzeniu układu chłodzenia i paliwowego próbowałem przestawić trochę kąt wtrysku pompą na fasolkach. Samochód chodzi znacznie ciszej i mniej dymi ale nadal jest problem, że po dodaniu gazu silnik schodzi z obrotów i gaśnie. Później odpalenie trwa kilka sekund. Zazwyczaj palił z pół obrotu. Układ paliwowy jest nadal zapowietrzony, czy to problem z czymś innym? Co prawda nie jeździłem jeszcze samochodem po tej całej operacji. Może pod obciążeniem wszystko się ułoży tak jak trzeba? Ma ktoś jakieś pomysły jak temu zaradzić?
#7
Napisano 10 sierpnia 2023 - 16:18
Sprawdź wszystkie rzeczy przy których grzebałeś .
Szczelność układu paliwowego ,wężyki podciśnienia,może się gdzieś rozpięły .Jeżeli będzie ok,pozostaje pompa wtryskowa.
Ja musiałem jeszcze raz wyciągać bo przy montażu przestawiłem (nieświadomie) o dwa ząbki na wieloklinie w zębatce ,i zabrakło regulacji na fasolkach.
Szczelność układu paliwowego ,wężyki podciśnienia,może się gdzieś rozpięły .Jeżeli będzie ok,pozostaje pompa wtryskowa.
Ja musiałem jeszcze raz wyciągać bo przy montażu przestawiłem (nieświadomie) o dwa ząbki na wieloklinie w zębatce ,i zabrakło regulacji na fasolkach.
#8
Napisano 10 sierpnia 2023 - 21:02
Rozkręciłem wszystko jeszcze raz. Pompa była przestawiona. Musiałem źle wsadzić blokadę. Ustawiłem pompę, następnie silnik na 15 stopni po OT i skręciłem wszystko na nowo. Mercedes ożył. Nic nie kopci, nie przygasa. Chodzi pięknie, tak jak przed naprawą. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|