Skocz do zawartości




- - - - -

W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka.


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   WMTOXIC


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 sty 2023
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2023 - 16:00

Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Zwracam się z prośbą o pomoc odnośnie mojego merola.
Mianowicie, mam wyciek spod broka za pompą wtryskową. Płyn chłodniczy dosłownie się leje ciurkiem. W jaki sposób zdemontować pompę wtryskową, żeby się do niego dostać i go wymienić? Czy da się wymontować pompę bez ruszania rozrządu? I jak ją później zamontować, żeby wszystko chodziło prawidłowo.
Z góry dziękuję za pomoc i ewentualne wskazówki co robić.
Pozdrawiam.



#2 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2023 - 19:39

Musisz mieć przyrząd do blokowania pompy do dostania na aukcjach. Później najlepiej zdjąć kolektor razem z przewodami metalowymi. Następnie ustawiasz silnik w pozycji 15 stopni za GMP, odkręcasz korek z boku pompy wtryskowej i tam wkręcasz przyrząd do blokowania który opiera się o taki ząbek na wałku pompy (chyba że ktoś wcześniej ustawił stopień czy dwa w którąś stronę, na przykład z powodu wyciągniętego łańcucha to musisz kręcić silnikiem i podglądać z pomocą lusterka). Od tego momentu nie można kręcić silnikiem. Odkręcasz trzy długie śruby trzymające pompę do przodu silnika na tzw. fasolkach, oraz jedną między silnikiem a pompą. Następnie odkręcasz vakumpompę i główną śrubę trzymającą wałek pompy wtryskowej która MA LEWY GWINT. Teraz można wysunąć pompę. Zaopatrz się też w nowy oring pomiędy pompą a blokiem silnika :)

#3 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 20 czerwca 2023 - 21:52

Przy montażu przyda ci się też magnes teleskopowy ,jak masz duże ręce to jest problem załapać nakrętkę na śrubie ,na dole od strony bloku.

#4 Offline   WMTOXIC


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 sty 2023
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 czerwca 2023 - 22:13

Dziękuję za odzew i rady. Mam nadzieję, że podołam zadaniu... Ostatnio mercedes ciągle ma jakiś kaprys. Jak zrobię jedno to wyskakuje kilka kolejnych usterek... Przebieg niby 416tys. km.
Co sądzicie o profilaktycznej wymianie wszystkich broków po bokach? Z tego kojarzę są trzy z każdej strony.

#5 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 21 czerwca 2023 - 22:41

Wyświetl postUżytkownik WMTOXIC dnia 21 czerwca 2023 - 22:13 napisał

Ostatnio mercedes ciągle ma jakiś kaprys. Jak zrobię jedno to wyskakuje kilka kolejnych usterek
Większość Mercedesów w tym wieku miewa takie okresy ,trzeba przez to przebrnąć i będzie dobrze.
Co do profilaktycznej wymiany broków powiem tak ,w mercedesach które w życiu miałem nigdy mi tam nie ciekło,ale jak już masz odsłoniętą lewą stronę bloku to przy okazji można wymienić.

#6 Offline   WMTOXIC


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 sty 2023
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 sierpnia 2023 - 19:28

Witam po dłuższej przerwie.
Udało się wyjąć pompę i wymienić broki ale mam problem... Po ponownym zamontowaniu wszystkiego samochód odpalił ale bardzo głośno klepał (jak ciężarówka) i dymił. Po odpowietrzeniu układu chłodzenia i paliwowego próbowałem przestawić trochę kąt wtrysku pompą na fasolkach. Samochód chodzi znacznie ciszej i mniej dymi ale nadal jest problem, że po dodaniu gazu silnik schodzi z obrotów i gaśnie. Później odpalenie trwa kilka sekund. Zazwyczaj palił z pół obrotu. Układ paliwowy jest nadal zapowietrzony, czy to problem z czymś innym? Co prawda nie jeździłem jeszcze samochodem po tej całej operacji. Może pod obciążeniem wszystko się ułoży tak jak trzeba? Ma ktoś jakieś pomysły jak temu zaradzić?

#7 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 10 sierpnia 2023 - 16:18

Sprawdź wszystkie rzeczy przy których grzebałeś .
Szczelność układu paliwowego ,wężyki podciśnienia,może się gdzieś rozpięły .Jeżeli będzie ok,pozostaje pompa wtryskowa.
Ja musiałem jeszcze raz wyciągać bo przy montażu przestawiłem (nieświadomie) o dwa ząbki na wieloklinie w zębatce ,i zabrakło regulacji na fasolkach.

#8 Offline   WMTOXIC


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 sty 2023
  • Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpnia 2023 - 21:02

Rozkręciłem wszystko jeszcze raz. Pompa była przestawiona. Musiałem źle wsadzić blokadę. Ustawiłem pompę, następnie silnik na 15 stopni po OT i skręciłem wszystko na nowo. Mercedes ożył. Nic nie kopci, nie przygasa. Chodzi pięknie, tak jak przed naprawą. Dziękuję wszystkim za pomoc.








Podobne tematy Zwiń