Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 07 marca 2024 - 23:33

Witajcie!
Mam wyciek z przekładni głównej od strony wału napędowego. Domyślam się, że jest tam jakiś simmerringu, który uszczelnia to miejsce.

Czy warto brać się za taką wymianę samemu?
Jakie elementy trzeba zdemontować i czy nie ma ryzyka, że zmieni się ustawienie koła talerzowego względem zębnika? Nie chciałbym mieć mostu do totalnego remontu.

Prosiłbym o instrukcję krok po kroku, jeżeli ktoś ma taką wiedzę.



#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 08 marca 2024 - 06:23

Jest tam simmering.Odkręcasz półoś,wyciągasz simmerinn,wymieniasz i przykręcas półoś,do koła talerzowego to jeszcze daleko

#3 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 08 marca 2024 - 13:10

Dziękuję za odpowiedź.

Chodzi mi jednak o uszczelnianie tej strony od wału napędowego.
Tam jest przegub elastyczny przykręcony po stronie mostu trzema śrubami.
Ten element z trzema otworami łączy się z wałkiem poprzez nakrętkę podobną do tej przy tylnej piaście koła (wieloząbkowa).



#4 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 08 marca 2024 - 15:16

Odkręcasz łącznik przy moście,jak wał ciężko zdjąć,to jeszcze podporę.Odkręcasz nakrętkę wielorowkową,ściągasz flanszę i masz dojście do simmeringu.Póżniej odkręcasz z wyczuciem,aby flansza nie miała luzu i tyle

#5 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 08 marca 2024 - 20:45

Dziękuję za odpowiedź.
Czy jest jakiś dobry sposób na wyjęcie takiego simmerringu?
Robiłem coś takiego przy wymianie łożysk przednich, ale w tamtym przypadku było łatwo.

#6 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 08 marca 2024 - 20:57

Ja mam taki ściągacz https://allegro.pl/o...0642-8458051022 ale śrubokrętem też wyciągniesz

#7 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 09 marca 2024 - 12:01

Jeżeli dobrze zrozumiałem to masz wyciek z dyfra na uszczelniaczu wałka napędzającego koło zębate a nie od strony półosi. Wymiana tego uszczelniacza jest bardzo ryzykowna, bo nie wiadomo czy trafisz z powrotem z ustawieniem wałka względem koła talerzowego. Może spróbuj wlać ciut gęstszy olej.

#8 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 09 marca 2024 - 13:52

tu jest na przykładzie Sprintera,praktycznie to samo.Odpowietrzenie dyfra też jest bardzo ważne
https://www.youtube....h?v=bgVnqofcpt0

#9 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 09 marca 2024 - 14:36

Jak masz klucz dynamometrtczny,to w instrukcji serwisowej podają moment dokręcenia nakrętki 125-150nm

#10 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2024 - 15:11

To nie jest takie proste. Tą nakrętkę trzeba by dokręcić po wymianie simmeringu z odpowiednim momentem gwarantującym właściwy luz na przekładni. Ja wymieniłem ten simmering a przed odkręceniem wspomnianej nakrętki zmierzyłem suwmiarką cyfrową odległość kołnierza nakrętki od krawędzi wałka atakującego. Dokręcając nakrętkę ustaliłem ją w tym samym położeniu co przed demontażem. Taka metodę znalazłem gdzieś na youtube- był to film jakiegoś niemieckiego mechanika. Jeżdżę juz ponad rok z tak naprawionym dyfrem i nie zauważyłem zmiany w odgłosach jego pracy więc wnioskuje, że operacja przeszła w miare poprawnie. W tym mechaniźmie występuje tulejka która jest zgniatana z odpowiednią siłą która ustala właściwy luz tego mechanizmu. Tak naprawdę trzeba by całość rozebrać , dac nową tulejkę i stosując właściwe momenty dokręcania, odpowiednie podkładki itp. ustalić właśćiwe napięcia łożysk dyfra-to zadanie jest skomplikowane dla nas amatorów. W moim przypadku myślę , że jest dobrze








Podobne tematy Zwiń