Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Zbiornik paliwa - pojemnosc


64 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   legion99


  • Postów: 44
  • Na forum od: 14 sie 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 14 sierpnia 2008 - 21:36

czyli w benzynie w124 230te jest 70-tka?
z jaką rezerwą? lałem pod korek jak tylko mi się żyd zaświecił i wchodziło 57/58 "litry"



#42 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 14 sierpnia 2008 - 21:40

legion99, wg. danych z :admin: Twoje auto ma zbiornik o poj. 72l. ;-)
Odnośnie rezerwy: :D

#43 Offline   suniasty


  • Postów: 15
  • Na forum od: 29 cze 2008
  • Miejscowość: Nowe

Napisano 15 września 2008 - 08:33

Podepnę się pod temat z moim problemem. Mam :mlot: od niedawna, nie działa wskaźnik paliwa. Okazało się, że nie mam czujnika w zbiorniku (ostała się tylko nakrętka). Kupiłem na 'alledrogo' czujnik i nie mogę go wkręcić - jakby był za długi i w dole coś go blokowało. Nie wiem jaki mam zbiornik, z racji nie działającego wskaźnika staram się zawsze lać 'pod korek'. Z VIN wyczytałem, że mam silnik 200 a faktycznie jest 250 więc VIN'em się nie sugeruję (poza tym nie znalazłem informacji o poj. zbiornika WDB1241801F073966). Mam 2,5D, 1988r, kombi. Jest zarejestrowany na 7 osób, co może ma wpływ na zbiornik, ale nie ma dodatkowej kanapy, jest tak jak w 5-osobowym kombiaku. Pytanie - czy są różnej długości czujniki poziomu paliwa? Może ktoś poda w cm jaką ma długą rurę :star: bo obstawiam, że jeśli kupiłem nie od mojego typu - oddam i zaoszczędzę 100zł, ale może to coś z moim zbiornikiem nie tak - gwint jest minimalnie pochylony w strone lewego tyłu może na skutek udeżenia itp, choć poza lekko pochyłym gwintem na to nie wygląda a reszta zakryta podłogą bagażnika.

#44 Gość_MichalB_


  • Na forum od: --

Napisano 19 listopada 2015 - 20:21

Wyświetl postUżytkownik legion99 dnia 14 sierpnia 2008 - 21:36 napisał

czyli w benzynie w124 230te jest 70-tka?
z jaką rezerwą? lałem pod korek jak tylko mi się żyd zaświecił i wchodziło 57/58 "litry"

Podpinam się. Mam pdobny problem tyle że w 300D kombi.
Wskazówka jest już przy końcu literki R (tym drugim końcu, bliżej pustego:) i tankuje ok 55-56 l. Więc do 70 l trochę brakuje...
Żarówka rezerwy nie świeci (ale to inna sprawa), natomiast wskazówka wariuje przy wskazaniach poniżej 1/4.

Tak ma być?
Macie jakiś pomysł?
Z góry dzięki

#45 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 19 listopada 2015 - 20:33

Rezerwa to ok. 9 L. A wskazówka jak wariuje to albo wina czujnika w baku, albo lewej sekcji zegarów.

#46 Gość_MichalB_


  • Na forum od: --

Napisano 19 listopada 2015 - 20:36

No dobra, rezerwy wiem ile teoretycznie powinno być. Tylko czy robić z tego afere że tankuje 55l zamiast 61l?

a z tymi zegarami to może być dobry trop bo czasem temperatura idzie na maxa...

#47 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2015 - 21:08

Mam w swoim tę samą przypadłość. Osobiście obstawiam istotę problemu w konstrukcji baku w kombi - jest on płaski i rura wlewowa wchodzi w bok zbiornika, a nie w górną ścianę. Możliwe więc, że nie napełnia się do końca. Nigdy nie widziałem, aby paliwo unosiło się w rurze wlewowej - zawsze powierzchnia surowca znajduje się gdzieś wewnątrz baku.
Tak, wiem, bak powinien się sam odpowietrzyć - o ile odpowietrznik nie jest zapchany syfem.
Jak ktoś ma możliwość (i ma pewność szczelności korka) niech spróbuje kiedyś zatankować stojąc autem pod kątem i bujać nim w trakcie tankowania - powinien się odpowietrzyć wlewem oraz paliwo powinno podejść w rurę wlewową.

Użytkownik inutile edytował ten post 19 listopada 2015 - 21:11


#48 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 28 listopada 2015 - 08:36

Koledzy, ja ostatnio miałem taką przygodę, że ledwie mi się zapaliła lampka rezerwy, a już mi paliwa zabrakło, więc pobocze, dowiezienie i dolanie 10 litrów, a na stacji paliw weszło już tylko 50 litrów, czyli wg fabryki powinienem mieć jeszcze 10 litrów rezerwy, a silnik już powietrze zaciągnął. Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że przy renowacji auta zbiornik był wyjęty, wyczyszczony i zamontowany z powrotem.

#49 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 28 listopada 2015 - 16:46

Wymieniłbym rurę czujnika w zbiorniku. Może ktoś włożył nie od pary.
Ja mam przepaloną żarówkę rezerwy, więc nigdy nie czekam aż się zapali ;)

#50 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 28 listopada 2015 - 17:24

Dzięki, ale tak myślę - co tam można spieprzyć przy montażu? Nie mogę znaleźć rysunku zbiornika i czujnika paliwa kombi.








Podobne tematy Zwiń