Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Mercedes W123 - jazda na codzień, jazda zimą.


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Marjano94


  • Postów: 5
  • Na forum od: 21 paź 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 21 październik 2015 - 22:49

Witam serdecznie!

Szukałem troszkę na forum i google, ale szczerze mówiąc nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Głównym tematem i problem dla mnie i dla mojego Mercedesa w123 jest to, czy samochodem bez strachu mogę jeździć zimą.
Mam model z 1984r., 230E.

Samochód jeździ super, i mimo, że mam go krótko, a dostałem go w prezencie, więc drugie auto stoi obok, to bardzo go polubiłem i jeżdżę dzień w dzień.

Wiadomo, że tutaj blacharka jest generalnie słaba. I u mnie ten powszechny problem korozji również występuje, mimo, że auto dostałem od rodziny, i generalnie jest zadbane, to blachę należałoby zrobić.

Pojawia się więc pytanie, czy zanim odremontuję blachę( a mam zamiar robić to w ciągu najbliższych miesięcy jak tylko będzie termin u blacharza) to auto się nie rozpadnie przez np. sól, czy śnieg? Dodam, że jeździ bez zarzutów i dramatu nie ma.

Czy można nim jeździć i po prostu zrobić po zimie większość newralgicznych punktów?

Kolejna kwestia jest taka, że czytałem na forum o możliwościach zapobiegania korozji w różny sposób:
- antykorozji podwozia i profili zamkniętych;
- plastikowych nadkolach, które zbierają brud zamiast lecieć do środka;
- częste płukanie auta z sypanych na drogi detergentów;
- zakup pokrowca z brezentu(trzymam auto pod daszkiem, ale na zewnątrz)
- położenie powłoki kwarcowej

Jaki jest Wasz stosunek do korzystania z beczki na co dzień?
Czy proces korozji i niszczenia będzie jej często dotykał nawet latem?
Czy powyższe zabezpieczenia coś dają?

Samochód mnie w sobie rozkochał stąd moje pytania...

Mam też kilka pytań w innej kwestii, ale nie wiem, czy mogę je zadać w jednym temacie.

Pozdrawiam serdecznie!

#2 Offline   m104


  • Postów: 4279
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 październik 2015 - 07:11

Oczywiście, że możesz jeździć, ale licz się z tym, że miejsca zaatakowane korozją, jak dostaną soli z dróg, mogą szybko powiększyć swoją powierzchnię oraz znajdziesz sporo nowych miejsc. Na rdzę nie pomogą żadne inne środki, niż porządne mechaniczne oczyszczenie blachy, wycięcie i prawidłowe wstawienie nowych elementów a potem odpowiednie zabezpieczenie blachy odpowiednimi środkami.

#3 Offline   Marjano94


  • Postów: 5
  • Na forum od: 21 paź 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 październik 2015 - 07:43

Dzięki za odpowiedź. Taki mam plan, żeby zrobić z tym właśnie w ten sposób porządek. Czy jakis konkretny środek jest przez Was polecany?

#4 Gość_mercedres92_


  • Na forum od: --

Napisano 22 październik 2015 - 09:01

Wyświetl postUżytkownik Marjano94 dnia 21 październik 2015 - 22:49 napisał

- antykorozji podwozia i profili zamkniętych;
Tak, ale blacha musi być zdrowa. Położenie baranka na miejsca gdzie są zalążki rdzy spowoduje, że po jakimś czasie zostanie sam baranek :(

Wyświetl postUżytkownik Marjano94 dnia 21 październik 2015 - 22:49 napisał

- plastikowych nadkolach, które zbierają brud zamiast lecieć do środka;
To zależy - jeśli nadkola nie powodują zbierania się brudu i piachu z solą to tak. Ale czasem jest tak jak ze złą konserwacją. Nie wypłuczesz to się uzbiera i zgnije.

Wyświetl postUżytkownik Marjano94 dnia 21 październik 2015 - 22:49 napisał

- częste płukanie auta z sypanych na drogi detergentów;
Jak najbardziej, ale dokładne wypłukanie :) Bo jak płuczesz to roztwór wody w solą lepiej penetruje niż to co naniosą koła.

Wyświetl postUżytkownik Marjano94 dnia 21 październik 2015 - 22:49 napisał

- zakup pokrowca z brezentu(trzymam auto pod daszkiem, ale na zewnątrz)
Tu bym się wahał, bo lepsze jest trzymanie pod wiatą ale w przewiewnym miejscu niż np w ciepłym garażu czy pod plandeką gdzie się kondensuje para wodna i zbiera wilgoć.

Wyświetl postUżytkownik Marjano94 dnia 21 październik 2015 - 22:49 napisał

- położenie powłoki kwarcowej
To jest dobre do nowych lakierów, powoduje efekt WOOOW i zabezpiecza przed rysowaniem lakieru, ale blacha bardziej zgnije Ci od wewnętrzej strony.

Polecam także pogadać z ludźmi z MB/8 czy MB Silesia - wielu z nich tyra beczkami codziennie.

#5 Offline   Marjano94


  • Postów: 5
  • Na forum od: 21 paź 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 październik 2015 - 10:13

Dzięki za info, rozumiem, że te ostatnie wymienione to też fora?

Czyli lepiej trzymać auto pod wiatą niż w garażu?

#6 Offline   piotrasta


  • Postów: 165
  • Na forum od: 06 lut 2013
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 październik 2015 - 19:53

jak garaż masz dobrze wentylowany to nic ci nie grozi tylko w garażu go nie pakuj pod plandekę. Jak już zrobisz blacharkę (usunięcie wszystkich zalążków rdzy) konserwacja całości i heja

#7 Offline   Marjano94


  • Postów: 5
  • Na forum od: 21 paź 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 październik 2015 - 21:15

Mam garaż taki blaszany na betonie, wiec przewiewny to on raczej jest.

#8 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 957
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo 1.9 JTD

Napisano 01 listopad 2015 - 18:52

Uważaj na skraplanie wody z dachu blaszaka....robi się tak jak jest duża różnica temperatur dzień-noc

#9 Offline   slomko


  • Postów: 4
  • Na forum od: 06 wrz 2016
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 wrzesień 2016 - 12:36

Przydatna wiedza, thx!