Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia.



538 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 10 września 2013 - 20:35

sprężyna grubsza to sprężyna sztywniejsza...



#22 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 września 2013 - 21:08

Tomlid, sprężyny dobiera się nie na podstawie "E-klasy" czy czegoś tam, tylko sumując punkty przydzielone wyposażeniu i konkretnemu silnikowi. To raz. A dwa, że producenci sprężyn zamiennych oferują 2x mniej modeli niż produkuje producent auta. Wniosek: montaż sprężyn zamiennych, to w 100% loteria.
Także albo zmieniasz do skutku zamienniki i słuchasz bajek sprzedawców że "się uleżą", albo szukasz (na forach i na Allegro) używek o konkretnym numerze, albo bierzesz nówki w ASO.
10-15cm różnicy to bardzo dużo. Zrób zdjęcie :) . Piszesz o gumach z 3 cyckami - jak dasz najniższe (z jednym), to będziesz miał niżej o 2cm. Ale to też nie tędy droga (tak samo jak z cięciem sprężyn) - niby wysokość "w spoczynku" się polepsza, ale potem albo będzie dobijał do odbojów albo będzie za twardy.

tomlid napisał:

Wahacze dokręcone na max na optymalnej wysokości koła (nie na kołach ale na lewarku podnoszącym dolny wahacz do góry)
Tego to nie czaję. Jest jakieś lepsze położenie na dokręcanie niż "na kołach"?

#23 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 10 września 2013 - 21:12

Wyświetl postUżytkownik tomlid dnia 10 września 2013 - 19:00 napisał

Auto stoi z tyłu o jakieś 10-15cm za wysoko
Nie uwierzę dopóki nie zobaczę... chyba że sprzedali Ci sprężyny od żuka...

#24 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2013 - 17:05

Witam, posiadam W124 coupe z silnikiem 3.0D (silnik był przekładany) mam u siebie sprężyny sportowe i koła 18" lecz strasznie sie na nich jezdzi, planuje włożyć normalne sprężyny jakie były montowane w Mercedesach oraz normalne koła, moje pytanie w związku z tym - jakie kupić sprężyny do tego modelu bo wiem że było ich dużo w zależności od wyposażenia ( u mnie full opcja jedynie bez webasto) pojemności itp. i czy kupić nowe zamienniki czy używane seryjne?

Użytkownik szejker1988 edytował ten post 01 października 2013 - 17:07


#25 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2013 - 17:16

Będzie z tym mały problem. Nowych, poza ASO, nie kupisz takich, aby samochód stał jak trzeba. Nawet Lesjofors, który niby robi zamienniki konkretnych spręzyn (po numerach) jest do bani. Trzeba szukać np od e320 z kolorami 3x żółty. Jest szansa, że za którymś razem, kombinując z podkładkami, uda się to jakoś wypoziomować.

Inna sprawa, że bez "gleby" (odstęp między kołem a rantem błotnika na 1-2 palce) felga 18" wygląda przepokracznie.

#26 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 października 2013 - 11:00

no własnie w tym jest problem teraz znaleźć sprężyny niewysłużone tez bedzie wyczyn niemały, jak sprawdzić czy sprężyny nie sa zużyte?? jakie były sprężyny w 2,3 Coupe ile kropek i jakiego koloru?

#27 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 października 2013 - 12:56

Kropki oblicza się na podstawie typu nadwozia, silnika, skrzyni oraz wyposażenia. Gotowca nie dostaniesz, bo te same sprężyny mogą pasować do gołego m103 w manualu i wypasionego m102 z asb.

Sprężyny się nie zużywają jako tako. Mogą pęknąć - zwykle pół ostatniego lub pierwszego zwoja lub "przysiąść". Ewentualnie jeszcze zardzewieć.

#28 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 października 2013 - 17:56

Dzięki kolego za cenną rade, a masz może jakas tabele zeby to wyliczyć?

#29 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 02 października 2013 - 21:24

jakbyś się zdecydował sam wymieniać to nie zabieraj się za to bez dedykowanego ściągacza jesli ci życie miłe, sprężyny są tak mocne że zwykłe ściągacze nie dają rady ich utrzymać

#30 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 października 2013 - 22:16

A ja wymieniałem sprężynę w tyle bez ściągacza, wystarczy opuścić wahacz, wyjąć sprężynę, dać nową i podlewarkować. W przodzie też by szło tak.








Podobne tematy Zwiń