Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia.



538 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 02 października 2013 - 22:32

z przodem już tak łatwo nie jest, jak sprężyna odbije to może zabić



#32 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2013 - 07:35

Przy odrobinie wprawy i zdrowego rozsądku jest to do zrobienia - nigdy nie używałem ściągacza. Ale nie radzę zabierać się do tego osobie, która nigdy tego nie robiła - pomyłka grozi kalectwem.

#33 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2013 - 10:07

Ale ściągacz do sprężyn to banalna sprawa - pręt gwintowany (fi18 lub 20), dwa kawałki grubej blachy (8 lub 10mm), podkładki i nakrętki - gotowe.

#34 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2013 - 18:55

mam fachowy sprzęt do tego wiec nie bedzie problemu z tym, jak wyliczyć sprężyny do auta, czy to ta tabela?

Dołączona grafika

Użytkownik m104user edytował ten post 05 października 2013 - 09:05


#35 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2013 - 19:15

Mój nr WIN WDB1240431B793362

#36 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2013 - 08:18

jaka jest różnica miedzy sprezyna sportline a zwykłą?? jak auto na nich siedzi i jak wyglada komfort jazdy??

#37 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2013 - 10:18

Kolego, policzyć fabryczne sprężyny byłoby łatwo, gdyby nie to, że w tabelkach jakie pokazuje EPC przy nadwoziu 124.043 (230CE)... brakuje diesli (co jest normalne). Z wyposażenia, to byś miał chyba tylko 3 punkty za szyber, no i 31 punktów za silnik M102.982.

Ale masz inny silnik, a coś mi się widzi, że ilości punktów za konkretny motorek, mogą być różne zależnie od nadwozia, więc nie można punktów za OM603 "przepisać" sobie z tabelki od sedana czy kombiaka. To znaczy wszystko można, tylko potem będziesz miał pretensje, że ktoś "obiecał", że będzie idealnie, a tymczasem będzie stał za nisko/wysoko albo będzie tak miękki, że będzie dobijał albo twardy jakby ktoś wsadził dębowe kołki.
Jak dasz złe sprężyny, to wysokość można delikatnie regulować gumowymi nakładkami - ale tylko o dwa centymetry (choć i tak nie wiadomo jakiej wysokości nakładki masz teraz). Twardości niestety już nie zmienisz.

Co do sportline-ów, to też nie jest to jedna sprężyna, tylko kilka o różnych parametrach. Też się to liczy i też się dobiera nakładki. Nie są o wiele niższe w stosunku do standardu. W dodatku sportline, to nie tylko inne sprężyny, ale też amortyzatory, drążek stabilizatora, wahacz i ustawienia kątów geometrii - choć nie każdy się tym przejmuje.
No cóż, trochę się wkopałeś z tym dieslem, jeśli chodzi o sprężyny. Po mojemu, to zostają tylko eksperymenty.

#38 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 05 października 2013 - 18:30

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 05 października 2013 - 10:18 napisał

choć i tak nie wiadomo jakiej wysokości nakładki masz teraz
To akurat można sprawdzić dość łatwo, skręcasz kołami w stroną prawą dla prawego koła i widać ile cycków ma guma na sprężynie ;) Oczywiście przy wersji gleba bo przy normalnym zawieszeniu to często widać bez skręcania kół :)

#39 Offline   ciapas


  • Postów: 91
  • Na forum od: 15 mar 2011
  • Miejscowość: Trojmiasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:SEC...... na tapecie
  • Trzeci Mercedes:SLK ... w głowie
  • Inne auto:opel astra G kombi

Napisano 07 października 2013 - 12:39

ja ostatnio wymieniałem sprężyny tylne i wybrałem wzmacniane meyle... no i stoi wysoko niestety. kupilem mocniejsze z racji wożenia zasobnika gazu do junkersa pod maską. do sprężyn kupiłem podkłądki z 2ma cyckami a zostałem z tymi co miałem bo i tak jest wysoko. myślę że jedyne co to można uciąć pół zwoju na sprężynie i tak próbować osiągnać zamierzony efekt. z nieoryginalnymi sprężynami nie da się inaczej. Jak co to nowe podkładki mam na sprzedaż

#40 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 07 października 2013 - 21:22

jak zakładasz nowe sprężyny to trzeba na nich trochę pojeździć żeby się uleżały, pojeździj z miesiąc na nich i dopiero ewentualnie tnij








Podobne tematy Zwiń