z przodem już tak łatwo nie jest, jak sprężyna odbije to może zabić
3
538 odpowiedzi w tym temacie
#31 Gość_arek92_
Napisano 02 października 2013 - 22:32
#32
Napisano 03 października 2013 - 07:35
Przy odrobinie wprawy i zdrowego rozsądku jest to do zrobienia - nigdy nie używałem ściągacza. Ale nie radzę zabierać się do tego osobie, która nigdy tego nie robiła - pomyłka grozi kalectwem.
#33
Napisano 03 października 2013 - 10:07
Ale ściągacz do sprężyn to banalna sprawa - pręt gwintowany (fi18 lub 20), dwa kawałki grubej blachy (8 lub 10mm), podkładki i nakrętki - gotowe.
#35
Napisano 03 października 2013 - 19:15
Mój nr WIN WDB1240431B793362
#36
Napisano 05 października 2013 - 08:18
jaka jest różnica miedzy sprezyna sportline a zwykłą?? jak auto na nich siedzi i jak wyglada komfort jazdy??
#37
Napisano 05 października 2013 - 10:18
Kolego, policzyć fabryczne sprężyny byłoby łatwo, gdyby nie to, że w tabelkach jakie pokazuje EPC przy nadwoziu 124.043 (230CE)... brakuje diesli (co jest normalne). Z wyposażenia, to byś miał chyba tylko 3 punkty za szyber, no i 31 punktów za silnik M102.982.
Ale masz inny silnik, a coś mi się widzi, że ilości punktów za konkretny motorek, mogą być różne zależnie od nadwozia, więc nie można punktów za OM603 "przepisać" sobie z tabelki od sedana czy kombiaka. To znaczy wszystko można, tylko potem będziesz miał pretensje, że ktoś "obiecał", że będzie idealnie, a tymczasem będzie stał za nisko/wysoko albo będzie tak miękki, że będzie dobijał albo twardy jakby ktoś wsadził dębowe kołki.
Jak dasz złe sprężyny, to wysokość można delikatnie regulować gumowymi nakładkami - ale tylko o dwa centymetry (choć i tak nie wiadomo jakiej wysokości nakładki masz teraz). Twardości niestety już nie zmienisz.
Co do sportline-ów, to też nie jest to jedna sprężyna, tylko kilka o różnych parametrach. Też się to liczy i też się dobiera nakładki. Nie są o wiele niższe w stosunku do standardu. W dodatku sportline, to nie tylko inne sprężyny, ale też amortyzatory, drążek stabilizatora, wahacz i ustawienia kątów geometrii - choć nie każdy się tym przejmuje.
No cóż, trochę się wkopałeś z tym dieslem, jeśli chodzi o sprężyny. Po mojemu, to zostają tylko eksperymenty.
Ale masz inny silnik, a coś mi się widzi, że ilości punktów za konkretny motorek, mogą być różne zależnie od nadwozia, więc nie można punktów za OM603 "przepisać" sobie z tabelki od sedana czy kombiaka. To znaczy wszystko można, tylko potem będziesz miał pretensje, że ktoś "obiecał", że będzie idealnie, a tymczasem będzie stał za nisko/wysoko albo będzie tak miękki, że będzie dobijał albo twardy jakby ktoś wsadził dębowe kołki.
Jak dasz złe sprężyny, to wysokość można delikatnie regulować gumowymi nakładkami - ale tylko o dwa centymetry (choć i tak nie wiadomo jakiej wysokości nakładki masz teraz). Twardości niestety już nie zmienisz.
Co do sportline-ów, to też nie jest to jedna sprężyna, tylko kilka o różnych parametrach. Też się to liczy i też się dobiera nakładki. Nie są o wiele niższe w stosunku do standardu. W dodatku sportline, to nie tylko inne sprężyny, ale też amortyzatory, drążek stabilizatora, wahacz i ustawienia kątów geometrii - choć nie każdy się tym przejmuje.
No cóż, trochę się wkopałeś z tym dieslem, jeśli chodzi o sprężyny. Po mojemu, to zostają tylko eksperymenty.
#38
Napisano 05 października 2013 - 18:30
Użytkownik XM dnia 05 października 2013 - 10:18 napisał
choć i tak nie wiadomo jakiej wysokości nakładki masz teraz
#39
Napisano 07 października 2013 - 12:39
ja ostatnio wymieniałem sprężyny tylne i wybrałem wzmacniane meyle... no i stoi wysoko niestety. kupilem mocniejsze z racji wożenia zasobnika gazu do junkersa pod maską. do sprężyn kupiłem podkłądki z 2ma cyckami a zostałem z tymi co miałem bo i tak jest wysoko. myślę że jedyne co to można uciąć pół zwoju na sprężynie i tak próbować osiągnać zamierzony efekt. z nieoryginalnymi sprężynami nie da się inaczej. Jak co to nowe podkładki mam na sprzedaż
#40 Gość_arek92_
Napisano 07 października 2013 - 21:22
jak zakładasz nowe sprężyny to trzeba na nich trochę pojeździć żeby się uleżały, pojeździj z miesiąc na nich i dopiero ewentualnie tnij
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
[W124] sprężyna w tylnej rolecie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
[W201] Dobór lakieru |
Modyfikacje,Tuning | Loockki |
|
|
|
Odtwarzanie fabrycznych oznaczeń kolorystycznych na sprężynach. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|