Witam,
mam problem z dorobieniem kluczyka scyzoryka z pilotem na podczerwień. Według VIN na wyposażeniu jest:
885: zamek ze zdalnym sterowaniem i immobilizerem.
Samochód kupiłem tylko z jednym kluczykiem na pilota. Żeby nie kusić losu chciałem jak najszybciej dorobić drugi scyzoryk. Obdzwoniłem lub odwiedziłem kilka firm w Poznaniu i Przeźmierowie (w tym Łojek i Rekpol) i wszyscy wysłali mnie do ASO. W ASO (Duda) zamówiłem kluczyk i stacyjkę (bo obecna już ma trochę luz), okazało się, że już nie ma takiej możliwości, ale jest zestaw - wkładki do wszystkich zamków, stacyjka i wszystkie klucze (w tym dwa scyzoryki). Za tydzień telefon - nie ma już tego zestawu, ale można zamówić wszystko osobno. Po tygodniu okazało się, że jednak nie można. To może chociaż sam kluczyk (stwierdziłem, że stacyjkę jakoś sobie naprawię - zrobię z dwóch jedną, doszlifuję, cokolwiek - byle mieć chociaż zapasowy kluczyk)? Po kolejnym oczekiwaniu okazało się, że kluczyka też nie da się zamówić (!) Pocisnąłem trochę konsultanta i twierdzi, że widzi w systemie, że w 2010 ktoś próbował już taki kluczyk zamówić, ale jest komunikat, żeby sprawdzić dostępność części za trzy miesiące. I tak to zlecenie wisi w systemie i najwyraźniej blokuje moje zamówienie. Konsultant twierdzi, że nie ma możliwości usunięcia tego starego zlecenia, co więcej - nie ma możliwości skontaktowania się z kompetentną osobą w Niemczech, która by się tym zajęła. Jedyne co ma to interfejs do sytemu, który mu mówi, że teraz zamówić się nie da. Po blisko pół godziny rozmowy poddałem się - według niego, jak za trzy miesiące nie będzie dostępności (system tego nie odblokuje), to jedyne co mogą mi zaproponować to dezaktywację immobilisera i w przypadku zagubienia obecnego kluczyka - wchodzenie przez drzwi pasażera.
Nie wierzę. W ASO?
Nawet jak będę ostrożny i nie zgubię obecnego kluczyka, to jak padnie mi pilot jestem uziemiony.
Próbuję znaleźć jakieś sposoby wyjścia z tej kuriozalnej sytuacji i na początek:
- czy zna ktoś jakieś ASO (może być nawet w Niemczech, najlepiej blisko naszej zachodniej granicy), które jest w stanie dorobić kluczyk niezależnie od "centrali" i "systemu"? Czyli dysponują maszyną kodującą u siebie i surowy kluczyk programują pod VIN.
Mam nadzieję, że da się to jakoś rozwiązać i przypadek będzie można w przyszłości potraktować w kategorii "dziwne opowieści", a nie "przeróbka zamków, centralki i immo".
0
[W124] Kluczyk scyzoryk na podczerwień - czy któryś ASO dorabia na miejscu?
Rozpoczęty przez Vinnie, sie 31 2017 20:50
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 sierpnia 2017 - 20:50
#2 Gość_Rafał 1972_
Napisano 01 września 2017 - 07:20
Ja zamawiałem kiedyś do swojego byłego Mercedesa w ASO MB w Guben (Gubin/Guben jedno miasto podzielone po wojnie granicą na Nysie Łużyckiej). W ASO musiałem się stawić osobiście z dowodem osobistym, rejestracyjnym, kartą pojazdu i autem. Panowie sprawdzili dokumenty i klucz który miałem. Potem sprawdzenie w systemie i zamówienie klucza - trzeba zapłacić z góry. Po około dwóch tygodniach dostałem wiadomość, że klucz można odebrać. Znów musiałem pojechać autem aby sprawdzili, czy klucz otwiera wszystkie zamki i uruchamia auto. Stąd wiem, że na miejscu nikt Tobie klucza w ASO nie dorobi. Klucze dorabiane są "gdzieś" w centrali jak mnie wówczas poinformowano.
#3
Napisano 01 września 2017 - 08:41
Tego się niestety boję, że bez korzystania z "systemu" i "centrali" nie będzie to możliwe, ale jeżeli komuś coś się gdzieś udało, to rozwiąże mi to problem.
#4
Napisano 01 września 2017 - 21:11
A jaki jest koszt dorobienia takiego klucza w ASO?
#5
Napisano 01 września 2017 - 22:02
Mi podano następujące:
- sam klucz: 800 PLN
- klucz + stacyjka: 1300 PLN
- zestaw klucz + stacyjka + wszystkie zamki: 1100 PLN
- sam klucz: 800 PLN
- klucz + stacyjka: 1300 PLN
- zestaw klucz + stacyjka + wszystkie zamki: 1100 PLN
#6
Napisano 06 września 2017 - 11:46
We Wrocławiu 2 lata temu doriabiałem taki kluczyk u jakiegoś magika:-), koszt 650zł za jeden kluczyk. Poszukam paragonu i podam namiary.
#7
Napisano 06 września 2017 - 15:55
Kluczyk dorabiany na ul. Bezpiecznej 20 stacyjkę też dorbaniałem pod kluczyk na ul. Kurkowej 34. Wszystko działa do tej pory:-)
#8
Napisano 06 września 2017 - 20:06
Wielkie dzięki za namiary :-) Jutro podzwonię i zapytam, czy nadal takie rzeczy dorabiają. Jeżeli tak, to zrobię sobie wycieczkę do Wrocławia :-)
#9
Napisano 04 lutego 2018 - 11:26
Potrafię dorobić (zaprogramować) dodatkowy (również inny używany) kluczyk na podczerwień
#10
Napisano 18 sierpnia 2018 - 22:00
Niedawno zakończyłem swoją przygodę z kluczykiem. Co prawda nie do końca tak, jakbym chciał, no ale mam obecnie dwa kluczyki. A nawet 2 + 1, ale nie 3 - tak, w tym przypadku 2 + 1 nie równa się 3 Ale po kolei.
Zakład polecony parę postów wyżej przez Jetkę to "Pan Kluczyk", Wrocław, Bezpieczna 20a. Od kwietnia do czerwca byłem tam ze cztery razy - tak się akurat składało, że przejeżdżałem przez Wrocław i po drodze staraliśmy się rozwiązać sprawę kluczyka. Za pierwszym razem się nie udało - majster sczytał z pilota dane, ale po zaprogramowaniu nowego nie było żadnej reakcji. Podejrzenie było na układ scalony na płytce - akurat żadna płytka, z tych, które miał dostępne, nie miała takiego scalaka jak u mnie i być może było to przyczyną niekompatybilności. Pan klucznik nie odpuścił i powiedział, że na kolejną wizytę poszuka takich samych płytek. Ale jak już byłem to dorobili mi pod klucz wkładkę stacyjki oraz nowy grot - mieli jeszcze oryginalną wkładkę Huf-a! Wkładkę wymieniłem sam już w Poznaniu robiąc odpowiednie klucze ze szprych rowerowych. I był to pewnie ostatni dzwonek na wymianę, bo moja wkładka była pęknięta, w środku był jeszcze mały odłamek, który jakby dostał się pomiędzy zapadki to narobiłby pewnie niemałych problemów. Moja stara wkładka po wyjęciu wyglądała tak:
Kolejne wizyty we Wrocławiu niestety nie przyniosły rezultatu - pan klucznik próbował na różne sposoby, w różnych konfiguracjach i nic - zaprogramowany kluczyk nie chciał się dogadać z moim autem i tyle. Była jeszcze opcja, żeby sczytać dane bezpośrednio z modułu IRDY, ale nie miałem wtedy rozkręconego tyłu auta. Z jednej strony nie udało się dorobić kluczyka, ale mam chociaż porządną wkładkę, także jak ktoś jest z Wrocławia lub okolic, to warto spróbować - może akurat się uda.
Jakoś dwa tygodnie po ostatniej wizycie trafiła mi się możliwość kupna z dawcy dwóch kluczyków na podczerwień wraz z modułem IRDY. Moduł był z auta o tej samej konfiguracji (E klasa, kombi, ten sam silnik, ten sam numer części) więc zaryzykowałem. Dla potrzebujących - moduł zlokalizowany jest pod wykładziną pod tylną kanapą, po prawej stronie auta. Numer części: 202 820 44 26, taki na pewno jest w silnikach 2.2 benzyna, ale nie wiem, czy w dieslach będzie to samo. Wygląda tak:
Podmieniłem i...zadziałało (no, musiałem jeszcze przylutować mikroprzełącznik w jednym pilocie i go zsynchronizować, ale to już mniejsza robota). Także na tą chwilę mam dwa dostępne kluczyki i w pudełku w domu trzeci wraz z oryginalnym modułem IRDY z mojego auta. Także...nie są to trzy kluczyki do natychmiastowego użycia, ale więcej niż dwa
Zakład polecony parę postów wyżej przez Jetkę to "Pan Kluczyk", Wrocław, Bezpieczna 20a. Od kwietnia do czerwca byłem tam ze cztery razy - tak się akurat składało, że przejeżdżałem przez Wrocław i po drodze staraliśmy się rozwiązać sprawę kluczyka. Za pierwszym razem się nie udało - majster sczytał z pilota dane, ale po zaprogramowaniu nowego nie było żadnej reakcji. Podejrzenie było na układ scalony na płytce - akurat żadna płytka, z tych, które miał dostępne, nie miała takiego scalaka jak u mnie i być może było to przyczyną niekompatybilności. Pan klucznik nie odpuścił i powiedział, że na kolejną wizytę poszuka takich samych płytek. Ale jak już byłem to dorobili mi pod klucz wkładkę stacyjki oraz nowy grot - mieli jeszcze oryginalną wkładkę Huf-a! Wkładkę wymieniłem sam już w Poznaniu robiąc odpowiednie klucze ze szprych rowerowych. I był to pewnie ostatni dzwonek na wymianę, bo moja wkładka była pęknięta, w środku był jeszcze mały odłamek, który jakby dostał się pomiędzy zapadki to narobiłby pewnie niemałych problemów. Moja stara wkładka po wyjęciu wyglądała tak:
Kolejne wizyty we Wrocławiu niestety nie przyniosły rezultatu - pan klucznik próbował na różne sposoby, w różnych konfiguracjach i nic - zaprogramowany kluczyk nie chciał się dogadać z moim autem i tyle. Była jeszcze opcja, żeby sczytać dane bezpośrednio z modułu IRDY, ale nie miałem wtedy rozkręconego tyłu auta. Z jednej strony nie udało się dorobić kluczyka, ale mam chociaż porządną wkładkę, także jak ktoś jest z Wrocławia lub okolic, to warto spróbować - może akurat się uda.
Jakoś dwa tygodnie po ostatniej wizycie trafiła mi się możliwość kupna z dawcy dwóch kluczyków na podczerwień wraz z modułem IRDY. Moduł był z auta o tej samej konfiguracji (E klasa, kombi, ten sam silnik, ten sam numer części) więc zaryzykowałem. Dla potrzebujących - moduł zlokalizowany jest pod wykładziną pod tylną kanapą, po prawej stronie auta. Numer części: 202 820 44 26, taki na pewno jest w silnikach 2.2 benzyna, ale nie wiem, czy w dieslach będzie to samo. Wygląda tak:
Podmieniłem i...zadziałało (no, musiałem jeszcze przylutować mikroprzełącznik w jednym pilocie i go zsynchronizować, ale to już mniejsza robota). Także na tą chwilę mam dwa dostępne kluczyki i w pudełku w domu trzeci wraz z oryginalnym modułem IRDY z mojego auta. Także...nie są to trzy kluczyki do natychmiastowego użycia, ale więcej niż dwa
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Czy te felgi będą pasować do 190-ki? |
Modyfikacje,Tuning | malyjunak |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
[R129] Dorabianie klucza |
Mercedes SL, SLK | Uhlenhaut |
|
||
[W124] wprasowanie tulei dyferencjału |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | holyfido |
|
|
|
[W124] Dorabianie nowych przewodów hamulcowych i paliwowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | juras |
|