Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ASB - przeciąga z 2 na 3 na zimnym silniku


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kowalski


  • Postów: 6
  • Na forum od: 15 kwi 2013
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E290 TD

Napisano 06 września 2017 - 11:10

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Mercedesa C124 3.2 z 94r. 4 biegowy automat.Przy zakupie auta był problem ze skrzynią, przeciągała strasznie i ślizgała się przy zmianie biegu z 2 na 3. Miałem nadzieję że przy odrobinie szczęścia i wiedzy którą posiadam pozbędę się problemu sam. Niestety po wymianie oleju, filtru efektów było szukać na próżno. Idąc za ciosem rozebrałem skrzynie moim oczom ukazał się obraz nędzy i rozpaczy, dno i 10 metrów mułu skrzynia była strasznie zawalona konsystencją przypominającą wcześniej wspomniany muł, po solidnym wyczyszczeniu zamówiłem zestaw naprawczy m. in. zaworek K1 który mógłby być przyczyną tej całej nieszczęsnej sytuacji którą sobie zafundowałem. Po wymianie i ponownym złożeniu skrzyni do jej należytego stanu zaszczyciły mnie swoją obecnością pierwsze pozytywne efekty. Skrzynia przestała się ślizgać płynnie zmienia biegi na rozgrzanym silniku z każdego biegu, ale niestety została jeszcze mała bolączka która mi spędza sen z powiek, na zimnym silniku jak w tytule ma problem ze zmianą biegów z 2 na 3 muszę go przeciągać do 3/4 tyś obrotów by szanowne zmienił bieg na kolejnych biegach nie ma tego problemu. Zauważyłem ze bieg jest zmieniany przy 40km/h gdy się już silnik rozgrzeje taką prędkość osiąga przy 2tyś obrotów i bez za jęknięcia zmienia bieg jak należy. Prosiłbym o jakieś rady bo już od tygodni szukam i szukam i nie mogę znaleźć odpowiedzi na tą bolączkę. Pozdrawiam.



#2 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 29 października 2017 - 21:04

Hmmm. Ciekawe, że przy wymianie oleju nie zauważyłeś tego syfu, no ale trudno...

Wracając do przeciągania - temat już był wałkowany wielokrotnie.
Na zimnym silniku, by nie skraplało się paliwo w kolektorze dolotowym, podniesiony jest właśnie punkt zmiany biegu z 2 na 3.
Skoro wymieniłeś K1 to stawiam na to. U mnie też ten objaw występuje - pomaga głębsze wciśnięcie gazu, lub popuszczenie przy około 2000 obrotów.
Można to dezaktywować, odłączając ustrojstwo za to odpowiedzialne, ale szczerze mówiąc ja ... zapomniałem spróbować :D

http://mb201-124.eu/...3-dezaktywacja/

Wystarczyło dobrze poszukać i nie dublować tematów, bo potem burdello się robi.

Pozdrawiam i miłej jazdy ;)

Użytkownik AiM edytował ten post 29 października 2017 - 21:04


#3 Offline   Kowalski


  • Postów: 6
  • Na forum od: 15 kwi 2013
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E290 TD

Napisano 18 listopada 2017 - 13:27

Zrobiłem tak jak poleciłeś ale niestety to nic nie pomogło dalej musze go skręcać do 3500 obr, tylko ze zauważyłem ze tak jest na zimnym i na rozgrzanym silniku do momentu aż nie wbije 4 biegu wtedy normalnie
przełącza z 2 na 3 przy 2000 obr








Podobne tematy Zwiń