Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

m104 jednomas bez wieńca na czujnik ?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adrian339


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 lip 2018
  • Miejscowość: Leżajsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W 202 3.2l (m104)

Napisano 21 lipiec 2018 - 12:52

cześć wszystkim :) Mam nie mały problem w moim m104 3.2 mianowicie popękane koło zamachwe ( jednomas )
Nigdzie nie mogę dostać takiego koła, żeby miało wieniec na czujnik położenia wału. Ktoś napisał mi, że ma oryginalne koło zamachowe z m104 3.0 i ze nie ma na nim wieńca co mnie bardzo dziwi. Może ktoś podpowie jak mam z tego wybrnąć i czy ten wieniec jest koniecznie potrzebny ( jestem prawie na 100% pewnie ze jest potrzebny ) Czy silnik odpali po założeniu koła bez ząbków na czujnik ?
W planie mam kupienie koła zamachowego bez wieńca np od diesla i wspawanie wieńca od starego koła.
To chyba też jakieś wyjście, ale jakby się okazało, że ten silnik nie potrzebuje wieńca to by było idealnie :)

#2 Offline   m104


  • Postów: 4385
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipiec 2018 - 14:20

Jak to wtrysk HFM to tam nie ma wieńca, tylko 3 płaskowniki. Na wieńcu z brakującym zębem tego nie odpalisz. Pokaż to koło.

#3 Offline   adrian339


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 lip 2018
  • Miejscowość: Leżajsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W 202 3.2l (m104)

Napisano 23 lipiec 2018 - 12:10

Dołączona grafika

#4 Offline   adrian339


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 lip 2018
  • Miejscowość: Leżajsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W 202 3.2l (m104)

Napisano 23 lipiec 2018 - 12:11

Dołączona grafika

#5 Offline   adrian339


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 lip 2018
  • Miejscowość: Leżajsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W 202 3.2l (m104)

Napisano 23 lipiec 2018 - 12:12

Dołączona grafika

#6 Offline   adrian339


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 lip 2018
  • Miejscowość: Leżajsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W 202 3.2l (m104)

Napisano 23 lipiec 2018 - 12:12

na tym kole silnik chodził, nie jest oryginalne od m104

#7 Offline   m104


  • Postów: 4385
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipiec 2018 - 13:52

To wygląda na koło od późnego w202/w210 1.8/2.0 na wtrysku ME (wąska wtyczka przepływomierza i przepustnica DBW). Koło od m104 3.0 to po pierwsze będzie dwumas, po drugie nie z wieńcem, a z płaskownikami. m103 3.0 było na sztywnym kole, ale też bez wieńca. Musisz szukać tego co masz, albo zrobić to tak, jak było w oryginale. Swoją drogą, ile tam miała tarcza sprzęgła średnicy? 215 mm? Lipa straszna, bo w serii było 240 mm. Nie popękało od przegrzania (uślizg sprzęgła)?

#8 Offline   adrian339


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 lip 2018
  • Miejscowość: Leżajsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W 202 3.2l (m104)

Napisano 27 lipiec 2018 - 10:18

Dziwi mnie tylko to, ze to nie było oryginalne koło i miało inny wieniec a silnik chodził idealnie. Zamówiłem jednomas od w124 m104 i ma on 2 płaskowniki, próbuje go założyć i zobaczyć czy będzie wszystko działać. Jeśli nie będzie to znalazłem gościa który przespawa mi wieniec, wyrównoważy i odlży koło. Sprzęgło, które miał wcześniej miało chyba 220mm. pękł docisk.

#9 Offline   m104


  • Postów: 4385
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2018 - 11:31

Nie zapali na tym. Koła z płaskownikami i zębami nie są zamienne. Dwa płaskowniki to koło od 4-ro cylindrowca, czyli dalej za mała średnica sprzęgła. Dalej Ci piszę, że m104 nie było na sztywnym kole. Jak chcesz przespawać te zęby, to one muszą być ustawione z zegarmistrzowską precyzją.

#10 Offline   adrian339


  • Postów: 8
  • Na forum od: 04 lip 2018
  • Miejscowość: Leżajsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W 202 3.2l (m104)

Napisano 01 sierpień 2018 - 13:56

znalazłem gościa który mi przespawa te zęby i do tego wyrównoważy i może odlży koło