Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

Zakup W124 w benzynie tolerujący gaz


57 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpień 2018 - 12:00

Witam wszystkich posiadaczy pięknej marki :-)
kilka lat do tyłu byłem posiadaczem W210 98r a następnie W203 2005r wszystko w dieslu. Po dłuższej przerwie postanowiłem wrócić do marki oczywiście będzie to zakup dość oszczędny bo życie do tego mnie zmusiło ale chęc posiadania gwiady na masce pozostała. Raczej będzie to W124 w benzynie i albo z LPG lub z dołożeniem LPG. W tych autach jestem ciemny zauwżyłem że w necie pojawiają się oferty z silnikami 2.0b 2.3b 2.6b i chyba ostatnie wydania 2.2b. Czy wszystkie silniki znoszą dobrze gaz? czy któryś z nich jest najlepiej poelcany co do dynamiki i spalania? Mam nadzieję że ktoś podpowie jaki wybrać. Oczywiście nie będą to drogie modele i pewnie przebieg nie będzie mały ale możliwe że to auto jeszcze polata ;-) No i oczywiście będę szkał modelu jak najmniej pordzewiałego :-) Bo już rdza w W210 dawała mi w kość :-)
Pozdrawiam wszystkich.

#2 Offline   bezkit


  • Postów: 17
  • Na forum od: 03 lip 2018
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 sierpień 2018 - 14:32

Ja omijałbym wersje z wtryskiem kjetronic, czyli 2,3, 2,6, 3,0 (188KM)

Nie miałem mercedesa z tym silnikiem, ale audi z LPG dało mi do zrozumienia, że to zły pomysł jest.

Czy 2,0 jest na k-jet to nie wiem.

Osobiście kolejny raz wybrałbym 2,2 z wtryskiem ze względu na koszty eksploatacji i spalanie względem oferowanej mocy.

#3 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpień 2018 - 17:35

To kolego troszkę mnie zaniepokoiłeś bo większość w necie to silniki 2.3 2.6 a co do 2.0 z końca produkcji to chyba wtrysk elektroniczny? K-jet to mechaniczny? A co do 2.2 w jakich latach były montowane w w124?

#4 Offline   inutile


  • Postów: 1354
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpień 2018 - 20:35

Silniki tolerujące LPG:
-M102 2.0 8v (200 bez E) - produkcja 85-88 (lub 89) gaźnik pierburg/stromberg, w miarę to jeździ, chociaż też problemem jest nie tyle znalezienie części, co znalezienie człowieka, który umie to jeszcze dobrze wyregulować...

-M111 2.0 16v (200E/E200) - OK, wtrysk elektroniczny, produkcja od połowy 1992 wzwyż
-M111 2.2 16v (220E/E220) - j.w.
-M104 2.8 24v (280E/E280) -j.w.
-M104 3.2 24v (320E/E320) - j.w.

Wg mnie najlepszy stosunek koszty/moc/spalanie ma 220.
Reszty, czyli niektórych 2.0, wszystkich 2.3, 2.6 i 3.0 lepiej nie gazować - KE-Jet.

Użytkownik inutile edytował ten post 01 sierpień 2018 - 20:42


#5 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpień 2018 - 23:51

Czyli najlepszy byłby model z końca produkcji 2.2 lub 2.0 by mi odpowiadał nie wiem jakie spalanie ma 2.8 i 3.2? Rozumiem że po vin można odczytać jaki silnik i czy gaz jak najbardziej toleruje.

#6 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2018 - 00:14

A jeśli chodzi o skrzynie manualna niema problemów? Automat również?

#7 Offline   inutile


  • Postów: 1354
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2018 - 06:29

Owszem po VINie dojdziesz ale wystarczy rzut oka pod maskę by wiedzieć czy to 230 na KE czy 220 na HFMie. Różnią się mocno wyglądem.
KE-Jety mają czarne pokrywy zaworów (jedyny wyjątek to 300 24v), z wtryskiem elektronicznym srebrne.
KE-Jety mają dużą pokrywę filtra powietrza nad pokrywą zaworów, coś jak talerz, z wtryskiem elektronicznym filtr mają z boku, chyba po lewo.

Automaty ze 124 należą do najprostszych, najtrwalszych i najtańszych w eksploatacji.

Użytkownik inutile edytował ten post 02 sierpień 2018 - 06:33


#8 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2018 - 12:25

Dzięku już chyba wiem które silniki wyglądem są k-jet ;-)
A co do manualnej skrzyni rozumiem że też niema problemów?
Ps. A jak sie ma do kombi? jest tam nivo? mocno awaryjne? i drogie w naprawie?

#9 Offline   inutile


  • Postów: 1354
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2018 - 17:01

Z manualną problemów jest jeszcze mniej. Nawet jak się pojawią kupujesz używkę za grosze.

Osobiście z tylnym zawieszeniem w kombi nie mam problemów. Czy sedan czy kombi budowa jest z grubsza taka sama, czyli jest rama pomocnicza z wahaczami.
Gruszki 300 pln/sztuka, są dwie, gorzej gdy umrą siłowniki (są w miejscu amortyzatorów, wyglądają podobnie ale w kombi za amortyzację odpowiadają gruszki) - 1200 PLN/sztukę, ale ja ich nigdy nie robiłem a jeżdżę 4 lata S124. Gruszki natomiast wymieniałem obydwie.
Upierdliwy potrafi być regulator wzniosu - lubi się zapychać, przez co auto się nie podnosi. Albo podnosi się tylko jedna strona... Za podnoszenie auta zasadniczo odpowiadają właśnie te siłowniki.

NIVO jako system jest bardzo prosty i często niesłusznie owiany czarną magią-tajemnicą. Zwykła mechaniczna pompa napędzana z wałka rozrządu (do 1992) lub z paska (od 1992) pobiera płyn ze zbiorniczka i przekazuje dalej w obieg. Płyn trafia do regulatora który przekazuje go do siłowników. Do tego jeszcze podłączone są gruszki.

Użytkownik inutile edytował ten post 02 sierpień 2018 - 17:16


#10 Offline   osochozi


  • Postów: 7
  • Na forum od: 18 lut 2018
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2018 - 19:50

Mam 2.8 w manualu (bez instalacji LPG) i przy normalnej miejskiej jeździe pali mi 11,5-12l/100km. W trasie jadąc sobie spokojnie 120-130km/h spali 8l/100km. Czy to dużo? Tu decyzję pozostawię Tobie, dla mnie jako auto, którym robię tylko 500km miesięcznie to bardzo fajny wynik.

#11 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpień 2018 - 21:36

Witam,

kiedyś byłem posiadaczem W124 300CE, 12v, 188KM, KE-Jetronic.

Spalanie trasa 7l z kawałkiem/100km przy 90-130km/h po pełnej regulacji oczywiście. Można było jeszcze, ponieważ na analizatorze spalin wyszło, że mam za bogatą mieszankę.

Na początku po kupnie założyłem gaz i go zdemontowałem.

Na dziś dzień wymyśliłem rozwiązanie, które można zastosować przy mechanicznych wtryskach. Nie wiem do końca jeszcze z jakim skutkiem - nie testowałem tego. Jest z tym trochę pracy: pomiędzy rozdzielaczem paliwa a wtryskami trzeba by było założyć elektrozawory, które odcinają dopływ paliwa do wtryskiwaczy podczas jazdy na LPG, ale paliwo by krążyło przez rozdzielacz i wracało do baku. Rozdzielacz jest smarowany paliwem i wyłączanie pompy paliwowej na PLG powoduje po pewnym czasie zatarcie sworznia rozdzielacza.

Pozostaje jeszcze kwestia strzałów i delikatnej przepustnicy... A co jest przyczyną tych strzałów?

Co do gaźnika wyżej, że trudno znaleść człowieka do jego regulacji... A do KE-Jetronic'a to są fachowcy? Jaki to gaźnik - oznaczenie/sterowanie?

Pozdrawiam

Użytkownik Kosa edytował ten post 02 sierpień 2018 - 21:59


#12 Offline   inutile


  • Postów: 1354
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpień 2018 - 05:16

Wyświetl postUżytkownik Kosa dnia 02 sierpień 2018 - 21:36 napisał

A do KE-Jetronic'a to są fachowcy?
Też ich brakuje, ale o gaźniku pisałem w kwestii LPG.

Wyświetl postUżytkownik Kosa dnia 02 sierpień 2018 - 21:36 napisał

Jaki to gaźnik - oznaczenie
Wszystko jest w linku, który właśnie Ci wysłałem na PM :)

#13 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 sierpień 2018 - 09:51

Z gaźnikiem Stromberg 175 CDT nie miałem jeszcze przyjemności.

System Pierburg 2EE reanimowałem i pracował bez zastrzeżeń na PLG. Jeździć można było dynamicznie, a zimą odpalał bez problemu. Z tym, że to było w VW Golf II.

Trzeba najpierw zrobić porządek pracy systemu na benzynie, to potem na LPG będzie chodził jak trzeba.

#14 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2018 - 11:23

Dzięki chłopaki za podpowiedzi zastanawiam się czy np do 7tys. zł można trafić coś ciekawego oczywiście można już o nowszym silniku benzynowym 2.0 2.2 2.8 i 3.2 ale nie ukrywam że najlepiej chyba 2.0 i 2.2 by mi pasowało.

#15 Offline   inutile


  • Postów: 1354
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2018 - 13:18

Jeżeli nie masz wielkich wymagań odnośnie stanu blacharskiego i oczekujesz jedynie podstawowej sprawności, to coś trafisz za 7 tys. ale dobrze zachowane i szanowane egzemplarze kosztują więcej. Czasami dużo więcej.

#16 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2018 - 18:26

No dokładnie wymagań dużych nie mam ale nie chce też żeby zabijał swoim widokiem :)

#17 Offline   inutile


  • Postów: 1354
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2018 - 22:30

Możesz rozważyć zakup W202 - problemów z blachą będzie tyle samo, co w starszym W124 za te samą kwotę, po 1996 roku odpada problem z biodegradowalną wiązką, która potrafi wykręcić przykry numer...
Wywalili też problematyczny moduł zapłonowy i upierdliwy system zasilania PMS w silnikach 2.0, łatwiej trafić auto z klimą, ogółem są tańsze więc za 7000 szybciej trafisz coś co nie straszy i ogółem trzyma się kupy :)
Kupowanie 124 poniżej 8-10 tys. jest postrzegane przez niektórych za wyzwanie i mają trochę racji.

Użytkownik inutile edytował ten post 05 sierpień 2018 - 22:35


#18 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2018 - 23:31

Miałem w203 i w210 i E klasa tylko wchodzi w grę bo jest większa a już zamiast w203 wolałbym 190tkę jakbym miał brać mniejsze auto pod uwagę.

#19 Offline   Kosa


  • Postów: 95
  • Na forum od: 04 mar 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 sierpień 2018 - 09:04

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 05 sierpień 2018 - 22:30 napisał

po 1996 roku odpada problem z biodegradowalną wiązką, która potrafi wykręcić przykry numer...
Wywalili też problematyczny moduł zapłonowy i upierdliwy system zasilania PMS w silnikach 2.0

- w jakich latach były te wiązki biodegradowalne?
- w jakich latach był PMS i HMF?
- jeszcze były lakiery ekonlogiczne, gdzieś na to trafiłem...

Wyświetl postUżytkownik Mariano85 dnia 05 sierpień 2018 - 23:31 napisał

zamiast w203 wolałbym 190tkę

Ponieważ?

A W202?

Pozdrawiam

#20 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpień 2018 - 09:56

W203 miałem po lifcie nie chce wracać bo wolę większe auta a źle mi się napisało miało być że zamiast w202 wolałbym klasyczna linie 190 ale jak mówiłem przemawia wielkość na w124 mam wrażenie że jestem na statku gdzie tego w w203 nie odczułem :)

Użytkownik Mariano85 edytował ten post 06 sierpień 2018 - 09:57