Aby dostać się do nawiewu i mieć pole do manewru, należy... wyjąć mechanizm wycieraczki.
Narzędzia, które były mi potrzebne:
Śrubokręt krzyżak i płaski z magnesową końcówką
Torx
Klucz 10
No to węgiel na dach i jedziem z koksem.
Najpierw zdejmujemy ramię wycieraczki. Nie będzie nam blokować się o maskę. Śrubokrętem płaskim podważamy z wyczuciem ten plastik i wyhaczamy z zaczepów
Pod plastikiem ukazuje nam się torx (bodajże rozmiar 5) - dobrze osadzamy klucz i wykręcamy
Ramię jest już uwolnione, wyciągamy. Gdyby szło dość ciężko, luzujemy lekko szarpiąc na boki lub klinując śrubokrętem płaskim między ramieniem, a mechanizmem. Nic nie urwiecie. Po wszystkim, mamy taki widok
Spod maski zdejmujemy uszczelki, idące z jednej na drugą stronę auta. Obie. I bierzemy się za demontaż wygłuszenia grodzi. Trzeba to zrobić, żeby dostać się do dwóch śrubek. Wykręcamy z grodzi takie śmieszne cosie
Następnie zdejmujemy plastikową część grodzi. Zabezpieczona jedynie zatrzaskami tu
I tu
Po obu stronach, u mnie niestety połamane. Sam plastik, już uwolniony wygląda tak
Rozbieramy dalej, mając taki widok
Wyciągamy rynienki. Pod uszczelką szyby mamy 8 śrubek krzyżak, które je trzymają. Plus zatrzaski/wsuwki miedzy samymi plastikami. W mojej E klasie nie mogłem całkowicie zdjąć uszczelki, została pod wycieraczką, więc tylko podgiąłem ją, by dostać się do śrub, o tu
Teraz wykręcamy śrubki od strony grodzi - spod wygłuszenia. Mogą je przysłaniać kable. Jedna jest tu (zdążyłem wykręcić)
Druga tu
Zdejmujemy komplet plastików. Bierzemy się za sam mechanizm wycieraczki... czyli 4 nakrętki rozmiar 10.
Dwie z nich są dość mocno schowane. Jedna tu, druga analogicznie po drugiej stronie. Mogą stać w miejscu i nie chcieć się odkręcić. Metoda, której użyłem - dokręcić je nieco, wtedy puszczały i odkręcało się bez problemów
Pozostałe są dwie są na wierzchu, o tu
Wszystkie cztery na jednym zdjęciu
Mechanizm jest wolny, wysuwamy go z bolców, odpinamy wtyczkę i odkładamy na bok. Najtrudniejsze za nami.
Wyciągamy filtr kabinowy. Przy okazji można wymienić na nowy. Odpinamy ten zatrzask i bawimy się w zasuwkowego tetrisa
Po wyjęciu filtra (ma dwie części) jesteśmy już na finiszu. Widzimy takie coś
Łapiemy za śrubokręt płaski i wypinamy wszystkie spinki. Oprócz zaznaczonych, są jeszcze po obu bokach
Zdejmujemy plastik i mamy wiatrak nawiewu w pełnej okazałości. Trzyma się na 4 śrubkach krzyżak - no i kabelkach.
Odkręcamy i wiatrak można wyjąć. Składamy w odwrotnej kolejności.
1
[W124] Jak wyjąć wiatrak nawiewu FOTORELACJA (Klimatyzacja manualna dwustrefowa)
Rozpoczęty przez Fah, wrz 12 2019 14:22
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Klimatyzacja w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gwiazda424 |
|
|
|
[W201] Problem z nawiewem-klimatyzacja automatyczna. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
[w201] Brak biegów nawiewu i nadmuchu przedniej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wrobelek |
|
||
[W201] Naprawa suwaka nawiewu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Charriere |
|
||
[W201] Brak ciepłego nawiewu. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Charriere |
|