Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Brak biegów nawiewu i nadmuchu przedniej szyby


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wrobelek


  • Postów: 61
  • Na forum od: 17 maj 2008
  • Miejscowość: lodz

Napisano 21 września 2008 - 09:34

Panowie z gory przepraszam jesli taki temat byl,szukalem ale nie znalazlem.Mam nietypowy temat,mianowicie dmmuchawa jest ustawiona na max a powietrze leci z niej slabo tak jakby byla ustawiona na 1 stopniu,na pozostalych wogole nie dmucha tylko na max.drugi problem topokretlo nawiewu.Nie moge ustawic nawiewu na szybe.cos ciezko sie obkreca,na nogi i na kratki sie ustawi ale dalej czuc opor.rozbieralem konsole i wyglada ze jest ok.pomozcie bo ciagle paruja szyby a jazda z otwarta szyba narazie nie przeszkadza ale pozniej kto wie?



#2 Offline   Arkadiusz90


  • Postów: 148
  • Na forum od: 12 kwi 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 21 września 2008 - 10:02

W faq masz opis jak dostać się do dmuchawy

sprawdź silniczek, przechodziłem to samo ostatnio lecz u mnie pomogła tylko wymiana silnika dmuchawy (200-250zl)

topics11/w124-silnik-dmuchawy-naprawa-vt3245.htm

#3 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 23 września 2008 - 07:45

Brak biegów wentylatora to jest wina przekaźnika, natomiast za zacinanie się tego pokrętła obwiniałbym którąś z klapek w układzie nawiewu odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie kanałów nawiewu, a nie same pokrętło.

#4 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 07 października 2008 - 21:16

z tego co wiem to w w201 regulacja obrotów dmuchawy odbywa sie poprzez załączanie kolejnych oporników szeregowo z silnikiem dmuchawy. nie ma tam żadnego przekaźnika. jeśli nie ma wcale regulacji to jest to pewnie przełącznik a jeśli jest jakaś ale dmuchawa słabo daje to pewnie silniczek do wymiany

#5 Offline   adams54


  • Postów: 33
  • Na forum od: 28 sie 2007
  • Miejscowość: Jarocin (wielkopolskie)

Napisano 11 października 2008 - 10:53

Nie pamiętam ale na jakiejś ruskiej stronie było pokazane krok po kroku jak rozebrać silnik dmuchawy. Z zasady do wymiany są łożyska ślizgowe silniczka.
Jest z tym trochę pracy.

#6 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwietnia 2022 - 16:29

Koledzy wymieniałem silnik dmuchawy w W201 i od tego czasu nie daje się wyłączyć dmuchawy, tzn są tylko biegi 1,2 i 3 ale nie idzie przesunąć suwaka na zero. Czy to zbieg okoliczności czy coś uszkodziłem montując nową dmuchawę w podszybiu. Specjalnie na szybko podpiąłem jeszcze starą dmuchawę i też nie daje się przesunąć na zero. Co popsułem?

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2022 - 08:12

Suwak popsuty - podobno można rozebrać, naprawić nity i będzie śmigać. Od dłuższego czasu do tego nie usiadłem - mam zablokowany nawiew na 1 biegu.

#8 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 07 kwietnia 2022 - 09:57

Domyślam się, że masz egzemplarz bez klimatyzacji z długim suwakiem od prędkości nawiewów.

Przesunięcie od najwolniejszego biegu dmuchawy do końca w lewo powinno powodować też zamknięcie dopływu powietrza z zewnątrz. Może coś tam się blokuje? Zapewne jest to realizowane cięgnem.

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 kwietnia 2022 - 20:41

Wyświetl postUżytkownik SQ5NAZ dnia 07 kwietnia 2022 - 09:57 napisał

Przesunięcie od najwolniejszego biegu dmuchawy do końca w lewo powinno powodować też zamknięcie dopływu powietrza z zewnątrz. Może coś tam się blokuje? Zapewne jest to realizowane cięgnem.
Tak. Jest cięgno. Jak widać:
https://www.ilcats.r...150&language=en
Numer 32 to suwak, i widać cięgno odcinające dopływ powietrza z zewnątrz. Tam szukaj.

#10 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 07 kwietnia 2022 - 23:38

Podłączę się.
W moim przypadku nie działa tylko 1 bieg. Cała reszta działa prawidłowo.
Kiedyś działał, gdy lekko się poruszyło suwakiem. Teraz w ogóle.

Na schemacie widzę, że włącza się tam oporniki o różnych wartościach.
Czy da się do tego dobrać czy raczej jest to "nierozbieralne"?

Oczywiście suwak długi, bez klimatyzacji.








Podobne tematy Zwiń