Witam szanownych forumowiczów!
Historia dotyczy W201, '87 2.0D.
Jadę sobie, jadę (warunki miejskie), wciskam sprzęgło, a te coraz miększe. Chwilę później już nie wraca sprężyście do końca (a luz od położenia niewciśniętego coraz większy).
Pomyślałem, że linka się obluzowała jakowaś i teraz coraz więcej ruszając odczepia się jeszcze bardziej.
Akurat miałem to szczęście, że była noc, a ja miałem wrzuconą dwójkę (bo już się biegów zmieniać w sposób elegancki nie udawało). Zajechałem więc bez przeszkód do mechanika. Idę rano, a ten siada i wszystko jest OK. Wskazuje więc mi on na aspekty hydrauliczne.
Niestety znajomy mechanik nie chce mi tego robić, bo ma całe podwórko aut w kolejce. Po wtóre chce mi wstawić nowe części za kilka stówek, a ja mam taką pompkę za 30-40 zł od ręki. Pociesza mnie, że pewnie mi się zawiesiła pompka i może nawet to się nie powtórzy. Odsyła mnie z przysłowiowym kwitkiem. Jazda z kwitkiem nie jest przyjemna, więc chcę to naprawić. Nie chcę zaś inwestować wiele, bo mam na oku 124 i coraz poważniej myślę o zmianie.
Proszę o ewentualne sugestie diagnozy. Dodatkowo poszukuję miejsca, gdzie można to bezproblemowo i ekonomicznie przełożyć. Jestem z okolic Wrocławia.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
samochodowy analfabeta
MOD: W podczepionym wątku "Przeczytaj zanim zamieścisz post" znajdują się wskazówki odnośnie pisania postów, formułowania tytułu. Proszę przy kolejnych wpisach się do nich zastosować.
1
[W201] Sprzegło - po wcisnięciu nie wraca
Rozpoczęty przez o, mar 08 2007 13:31
77 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 marca 2007 - 13:31
#2
Napisano 08 marca 2007 - 13:42
Witaj "o",
Po pierwsze to w W201 nie ma linki sprzęgła. Jest ono hydrauliczne. Opis jaki przedstawiłes wskazuje na pompe. Prawdopodobnie tłoczki zakonczyly swoj zywot. Jezeli masz druga w "zasiegu reki" to wymiana powinna pomoc.
Po pierwsze to w W201 nie ma linki sprzęgła. Jest ono hydrauliczne. Opis jaki przedstawiłes wskazuje na pompe. Prawdopodobnie tłoczki zakonczyly swoj zywot. Jezeli masz druga w "zasiegu reki" to wymiana powinna pomoc.
#3
Napisano 08 marca 2007 - 16:37
kolego wysprzeglik sprzegła ci padl
#4
Napisano 08 marca 2007 - 17:12
Ok, już mam obie części zamówione (wysprzęglik i pompa). Pozostaje kwestia, gdzie to przerzucić...
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
PS
A można jakoś wyeliminować którąś z części (że to nie to?).
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
PS
A można jakoś wyeliminować którąś z części (że to nie to?).
#5
Napisano 08 marca 2007 - 18:09
A może na początek spróbować odpowietrzyć układ, skoro pedał zrobił się "flakowaty".
#6
Napisano 08 marca 2007 - 18:31
Tak, zrobił się, ale on po nocy był już jak należy.
Czy to nie sugeruje awarii?
Pozdrawiam,
o.
Czy to nie sugeruje awarii?
Pozdrawiam,
o.
#7
Napisano 09 marca 2007 - 02:11
o napisał:
on po nocy był
jezeli po nocy byl juz jak nalezy to obstawilbym na zapowietrzajaca sie pompe sprzegla gdyby awari ulegl wysprzeglik to po nocy sprzeglo po wcisnieciu zostaloby w podlodze. mbsly
#8
Napisano 09 marca 2007 - 10:19
Dzięki wielkie!
Jadę kupić samą pompkę wobec tego. Gdy będzie po sprawie napiszę.
Pozdrowienia!
o.
Jadę kupić samą pompkę wobec tego. Gdy będzie po sprawie napiszę.
Pozdrowienia!
o.
#9
Napisano 12 marca 2007 - 01:30
Pojechałem do mechanika, a ten mi kazał jeździć, aż się całkiem zepsuje. Tłumaczył, że może być to kwestia jednorazowa.
Jeżdżę więc i jak na razie nic się nie dzieje. Rozumiem, że Wam się zepsuło na amen?
Jeżdżę więc i jak na razie nic się nie dzieje. Rozumiem, że Wam się zepsuło na amen?
#10
Napisano 12 marca 2007 - 09:04
o musisz pamietac, ze nasze daja zazwyczaj sygnal, ze cos sie za niedlugo zepsuje. Jezeli bagatelizujesz znamiona usterki to ruzykujesz. I zeby potem placzu nie bylo, ze w trasie Ci sprzeglo padlo "nagle". Lepiej wymien poki czas - taka moja sugestia. W koncu nie jest to jakis kosmiczny koszt.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pierwszy mercedes - na co zwracać uwagę przy kupnie? |
HydePark | bialy56 |
|
||
W124 nawracające zapowietrzenie sprzęgła |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | bodzin |
|
|
|
W124 2.0 m111. Obrotomierz nie wraca do 0 przy zgaszonym silniku. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
||
Powracające błedy M111. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | br90 |
|
|
|
[C124] PODAJNIK pasa NIE WRACA |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BASTI |
|