Skocz do zawartości




- - - - -

W124 nawracające zapowietrzenie sprzęgła


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bodzin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 14 lip 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2021 - 15:32

Na wstępie życzę dobrego nowego roku, aby był lepszy od poprzedniego no i zdrowia bo najważniejsze :)

Auto to W124 E 94r 2.5D Manual
Temat mam taki. Padła pompa sprzęgła (płyn poszedł oringiem od dźwigni), padł wysprzęglik (igła wysprzęglająca z niego wyleciała
:D)
Pompę wymianiałem 5 lat temu a wysprzęglik wówczas działał więc go nie ruszałem. Na tamten czas stary przewód jaki wyciągnąłem wyglądał jak paliwowy i taki też zamontowałem gdyż nie było w pobliżu żadnego silikonowego a nie wiedziałem że ori jest plastikowy. Przewód sparciał i nabrał wilgoci po tych 5 latach ale już mniejsza o większość.

Temat został rozwiązany w ten sposób że:


-Wymieniłem przewód od zbiorniczka do pompy (nowy plastikowo gumowy aso, na obu końcach ma wewnątrz szerokie uszczelki)
http://www.yiparts.c...b60ce9aed81.jpg

-końcówka/króciec plastikowy do pompy sprzęgła nowa aso.
-Pompa sprzęgła ATE
-Wysprzęglik miałem nowy Brembo więc go użyłem.
-Wymieniony przewód metalowo elastyczny łączący wysprzęglik z przewodem od pompy (firma ABE chyba jedyny obecnie dostępny).
- płyn dot 4 ATE SL w całym układzie świeży (wcześniej płukałem hamulce utrzymując stan na max)
-zbiornik zalany prawie pod korek (na sekcji sprzęgła pół cm powyżej max)

Odcinek od zbiorniczka do pompy +pompe wymieniłem sam.
Przy wymianie wysprzęglika(na warsztacie) wyszły jaja bo przewód doprowadzający był zapieczony z wysprzęglikiem wieć poszedł nowy zamiennik ABE.
Chłopaki mówią że godzine walczyli z odpowietrzeniem sprzęgła bo był odpięty dość spory odcinek.

Wróciłem autem bez problemu z warsztatu (może pare km). Auto stało kilka dnia. Teraz w sumie drugi dzień jazdy po mieście (zrobiłem z 5km) i przyjechałem do domu i już zapowietrza się grubo. Jak popompuje na zgaszonym czy nawet na odpalonym to po 5minutach idzie wbić bieg (odpowietrza grawitacyjnie pompe) Jak zgaszę i odpalę to w sumie muszę pompować od nowa bo pedał miękki ale ani razu nie wpadł w podłoge i odbija zawsze tylko jest lżejszy do nacisku. Znajomy z innego warsztatu mówi że po pierwszym odpowietrzeniu jak auto stało 24h a było zmieniane sporo płynu to warto po prostu drugi raz odpowietrzyć żeby się płyn ułożył (sam nie wiem)

Nie wiem czy może zapowietrza się już na wstępie bo ten przewód z mercedesa jest taki krótki/wręcz na styk czy może na łączeniu tego pierwszego od pompy z tym drugim z wysprzęglika (który łączyli na warsztacie). Przy wysprzęgliku jak mu tam dobrze przyświecę ledem to widzę że jest sucho. Mam podejrzenia do tego ori przewodu. W tym aucie do wymontowania pompy trzeba wyjąć zestaw pedałów. Na stole elegancko to wymieniłem + od razu założyłem króciec i przewód. Przy montażu na auto pedały poszły na swoje miejsce i zostały przyłapane przy podłodze bez większego luzu. Następnie druga część przewodu poszła okrężnie wokół pompy. Tu się zastanawiam czy w tym momencie jak podłączyłem zbiorniczek to nie wyskoczył delikatnie z pompy bo ten ori jest naprawdę na styku. Ale to tylko hipoteza.
Myślę że zajrzę po nowym roku jeszcze raz pod pedały czy nic nie cieknie. Jeżeli nie cieknie to jeszcze raz na podnośnik i tym razem powiem żeby kompresorem dmuchneli przed odpowietrznik ? Jeżeli sytuacja się powtórzy to chyba pozostanie mi wymienić ten przewód ori bo mam do niego wątpliwości czy te jego gumki w plastikowej rurce aby dobrze nachodzą (nie wyginają się i nie robią lewego powietrza)
Brałem pod uwagę jeszcze możliwość taką że może zbiorniczek wyrównawczy łapie lewe powietrze pod spodem w tych dwóch oringach łączących z pompą. Wiem że jest tam sucho ale może uszczelki są sparciałe.

Wydaje mi się że sprzęgło raczej nie ma tu nic do rzeczy bo jak jest odpowietrzone jak trzeba to bierze pare cm od podłogi.

Czy ktoś miał podobny temat że po wymianie całego odcinka nadal miał jaja z zapowietrzaniem się sprzęgła ?
Nie ukrywam że wku***ony jestem i to dość mocno.

Użytkownik bodzin edytował ten post 31 grudnia 2021 - 15:39




#2 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2021 - 18:25

Niech ci mechanicy to odpowietrzą ale od spodu, tzn. strzykawa z płynem hamulcowym do odpowietrznika przy wysprzęgliku i druga osoba odsysa nadmiar ze zbiorniczka. Bo jak oni z tym godzinę walczyli to pewnie nie zrobili tego tak jak trzeba

#3 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 01 stycznia 2022 - 08:15

Źle odpowietrzone...

#4 Offline   bodzin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 14 lip 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2022 - 11:38

Chłopaki właśnie o tym samym myślałem że na 4 chłopa nikt z nich nie wpadł żeby dmuchnąć od dołu kompresorem albo strzykawką. Mam jeszcze podejrzenie co do tego plastikowego elementu z ASO który łączy pompę sprzęgła z przewodem zbiorniczka. Na dniach zdam relację.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   bodzin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 14 lip 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2022 - 12:48

Witam panów ponownie. Wróciłem właśnie z warsztatu i jest nadal lipa. Mają sprzet do odpowietrzania marki ATE. Napełniliśmy od dołu świeżym płynem(pod ciśnieniem 0.4bar) aż pod korek. Sytuacja wyglądała tak że chwilę było prawie ok tzn przy pierwszym wrzuceniu jedynki nie szło, jedno dodatkowe wciśnięcie sprzęgła i jedynka idzie i tak na zmianę. Postał 5 minut i ponownie trzeba 10-15x pompować.
-wycieków brak, układ w całości szczelny

Na warsztacie obstawiają wadliwy wysprzeglik.Był co prawda nowy zakorkowany ale przeleżał u mnie 5 lat w kartonie. Wysprzeglik kupiłem kiedyś brembo i się zastanawiam czy to nie jakieś lipne chińskie podrobione. Na poniedziałek zamówiony jest wysprzeglik Sachs i zobaczymy co dalej.
Na koniec padł jeszcze jeden temat ale to sprawdzą w poniedziałek. Mianowicie czy ten nowy przewód gumowo/metalowy do wysprzęglika nie puchnie. Jeżeli puchnie to również wymiana.


Po odpowietrzeniu na chwilę biegi wchodzą elegancko więc raczej problem nie leży w skrzyni.

Będę informował co dalej bo może się komuś przyda.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka



#6 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2022 - 14:51

Wykrec wysprzeglik i zobacz czy jest suchy , jak tak to pompka do wymiany przy pedale i tyle. Czarów nie ma szkoda kasy na serwisy
Ja teraz wymieniam to i to bo awarii ulega jedno po drugim w bardzo krótkim czasie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#7 Offline   bodzin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 14 lip 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2022 - 15:23

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 08 stycznia 2022 - 14:51 napisał

Wykrec wysprzeglik i zobacz czy jest suchy , jak tak to pompka do wymiany przy pedale i tyle. Czarów nie ma szkoda kasy na serwisy
Ja teraz wymieniam to i to bo awarii ulega jedno po drugim w bardzo krótkim czasie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Będzie sprawdzone w poniedziałek. Pompka jest nowa ATE zamówiona w grudniu natomiast wysprzeglik był nowy brembo tyle że ch*j wi czy to brembo bo opakowanie było firmowe a na wysprzęgliku nie ma wytłoczenia nazwy no i wysprzeglik przeleżał u mnie 5 lat w pudełku.


Będę informował co było bo wygląda to tak że któryś z tych tematów zapowietrza się/niedomaga podczas pracy. Któryś z nich podejrzewam że jest fabrycznie uwalony.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka



#8 Offline   bodzin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 14 lip 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2022 - 18:51

-Wymieniona pompa ATE na jedyną dostępną w danej chwili w intercarsie - firma ta sama co przewód ( A.B.E.)
-Wymieniony wysprzęglik Brembo na Sachsa.

Sprzęgło odpowietrzone od dołu, nadal bierze nisko. Zajechałem tym do chaty i zostawiłem w garażu na tydzień bo zjeżdżam do domu co weekend. Dziś odpalam auto i nie ma biegów, 5x przypompuje sprzęgło i wchodzą. Zostawię chwilę na jałowym biegu przy włączonym silniku to znów biegów nie ma i znów pompowanie czyli wróciłem do punktu wyjścia.
Przewód metalowy od pompy połączony z przewodem metalowo-gumowym (nowym) od wysprzęglika jest na łączeniu lekko pokiereszowany bo był problem z gwintem. Zastanawiam się czy sprzęgło nie zapowietrza się właśnie na tym łączeniu przewodów (może jakieś delikatne załamanie wewnątrz ścianki), z drugiej strony jednak robione były testy na szczelność i niczego nie ubywa choć może to właśnie kwestia załamania i słabszego ciśnienia?. Zauważyłem też że bankowe zapowietrzenie występuje gdy wcisnę jednocześnie hamulec i sprzęgło (hamulce w drodze do domu działały bez zarzutu) ale jeżeli sekcje są osobne to co to by miało do rzeczy. W piątek dopiero mam czas odstawić auto z powrotem i do wymiany przewód metalowy pompy gdyż posiadam drugi sprawny w bdb stanie. Jeszcze raz całe łączenie i odpowietrzanie od dołu bo przyznam szczerze że tak prosta konstrukcja a jest tyle problemu.

Użytkownik bodzin edytował ten post 04 lutego 2022 - 18:54


#9 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 lutego 2022 - 22:25

Jakaś paranoja. Moje 124 2.0b byla skrzynia 5seryjnie teraz 6 z cdi , auto mam 10 lat. Nie odpiwietrzalem nigdy sprzegła tradycyjnie bo przewód mi idzie ciągle ku górze i sam się od powietrza. Po odłączeniu pompki od przewodu bylo ze wylal sie plyn ze zbiorniczka łapałem do słoika pod autem jak czysty leciał, zakręcalem kolejna pompke ...bo mam czwarta skrzynie, dolewałem płynu do zbiorniczka i pewnie z 10spokojnych ruchów machnięć pedalsa i sprzęgło prawie idealne i potem po małej trasie już idealne hmm

Użytkownik tomsad edytował ten post 04 lutego 2022 - 22:27


#10 Offline   bodzin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 14 lip 2014
  • Miejscowość: Żary
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 marca 2022 - 11:51

Witam Panów
Trochę późno aktualizuję.

Pierwsza sprawa. Przewód gumowy firmy ABE (niewłaściwy rodzaj do hydrauliki - cienkościenny zbrojony plecionką sznurkową). Ze względu na lokalny brak dostępności końcówek, użyte zostały te firmy ABE natomiast sam przewód wymieniony na zbrojony stalowy.
Druga sprawa że zabrałem auto na kanał aby sprawdzić całość i mechanicy dali dupy przy wymianie przewodu stalowo-gumowego gdyż stalowy był źle przesunięty i dodatkowo lekko załamany na mocowaniu z klipsem przykręcanym do korpusu skrzyni.
Trzecia sprawa że wspomniana pompa ATE która poszła na gwarancję okazała się wadliwa i zwrócono kasę.
Dodatkowo wymieniłem na nowy przewód stalowy idący od pompy przez grodź i łączący się z gumowo-stalowym.
Całość ponownie zalana świeżym płynem ATE i odpowietrzona. Działa jak należy tyle że sprzęgło bierze dość wysoko 1/2 może trochę więcej ale to być może wina samego sprzęgła do którego trzeba będzie niebawem zajrzeć.
Przy okazji wyregulowałem cięgna skrzyni i śmiga aż miło.

Dzięki wszystkim za pomoc i temat uważam za zamknięty :)








Podobne tematy Zwiń