Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Zapowietrzony zbiornik paliwa


46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ozzy


  • Postów: 11
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Cieszyn

Napisano 30 lipca 2008 - 15:06

Witam.

Mam pewien problem z bakiem paliwa. Otóż przy otwieraniu korka wlewu słychac syk jakby bak był zapowietrzony.Czytałem w gazecie że tak nie powinno byc i trzeba się tego zjawiska pozbyc.
Czy ktoś z Was wie jak usunąc tę usterkę??
Z gory dzięki za cenne rady.
Pozdrawiam.



#2 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipca 2008 - 15:55

U mnie też tak jest i też się zastanawiałem co to może być :) Jak wlewałem paliwo to pistolet bardzo szybko "strzelał" i nie można było w spokoju zatankować...pewna osoba podpowiedziała mi aby wywalić ten plastik co jest przy wlewie i co do tankowania to pomogło ale czasem jeszcze syknie przy otwieraniu...

#3 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 30 lipca 2008 - 16:37

Mi tez tak przy otwieraniu syczalo.. Gdzies na forum juz chyba o tym bylo, i nie wiem czy to nie jest czasem prawidlowe zjawisko :hmm:

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 30 lipca 2008 - 16:48

ozzy napisał:

Otóż przy otwieraniu korka wlewu słychac syk jakby bak był zapowietrzony

Zbiornik posiada układ odpowietrzający który z czasem koroduje lub po prostu się zapycha. Już kiedyś podpowiadałem że doraźnie można wiertłem o maleńkiej średnicy otwór w korku zrobić. Wytwarzanie się dużego podciśnienia w zbiorniku może doprowadzić do uszkodzenia pompy paliwa, wpływa również na jej wydajność

#5 Offline   ozzy


  • Postów: 11
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Cieszyn

Napisano 30 lipca 2008 - 17:34

Wolalbym nie stosowac doraźnych metod. Gdzie w ogóle znajduje się ten układ odpowietrzający??
Można by ten zapchany lub skorodowany przewód zastąpic innym tylko nie wiem jaki jest dostęp do niego??

#6 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 lipca 2008 - 05:28

ozzy napisał:

Gdzie w ogóle znajduje się ten układ odpowietrzający??
Element nr 59 , dostępny pod spodem auta
Dołączona grafika

#7 Offline   ozzy


  • Postów: 11
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Cieszyn

Napisano 01 sierpnia 2008 - 11:04

Dzięki akim 42 za schemat. Może jutro się temu przyjrzę i podzielę się doświadczeniami.

#8 Offline   ozzy


  • Postów: 11
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Cieszyn

Napisano 04 sierpnia 2008 - 10:43

Witam.

Pisałem że podzielę się doświadczeniami z oględzin układu odpowietrzenia. Nic z tego. Za krótki weekend mi się trafił.

Na innym forum przeczytałem że na korku po wewnętrznej stronie jest napisane "ohne luftung" co znaczy po naszemu "bez odpowietrzenia". Ale to dotyczy tylko korka a nie całego zbiornika. Tak więc przyczyna tkwi w tym całym układzie odpowietrzenia. Wyczytałem też że samochody innych marek (ford, skoda) mają podobne przypadłości.

Dodam tylko że charakterystyczny "psssyyyyyk" towarzyszy mi odkąd kupiłem to auto (wrzesień 2007) i żadnych problemów z tego tytułu nie miałem.

Pozdrawiam.

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 sierpnia 2008 - 10:53

ozzy napisał:

towarzyszy mi odkąd kupiłem to auto (wrzesień 2007) i żadnych problemów z tego tytułu nie miałem.

Do czasu.... Zdajesz sobie sprawę że wysokie podciśnienie zmusza pompę do bardziej wytężonej pracy a w granicznych przypadkach przewyższa jej możliwości. Pompa zmuszona do wydajniejszej pracy bardziej się nagrzewa, zużywa, podaje zbyt małe ciśnienie itp itd...

#10 Offline   ozzy


  • Postów: 11
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Cieszyn

Napisano 04 sierpnia 2008 - 16:17

Oczywiście że zdaję sobie z tego sprawę. I nie mam zamiaru tego tak zostawic.








Podobne tematy Zwiń