Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Polos - luzy


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wieloryb


  • Postów: 38
  • Na forum od: 07 lis 2007
  • Miejscowość: wrocław

Napisano 01 listopada 2008 - 23:46

mam małe pytanie - ostatnio przy wymianie szczęk od hamulca ręcznego po zdjęciu bębna zauważyłem, że półośka ma luz w piaście i minimalni chodzi góra-dół. Na boki jakby mniej, ale może to złudzenie (podobnie zachowuje się słabo dokręcona półoś z przodu) sprawdziłem śrubę mocującą, ale zakręcona jest na amen. Czy może to być objaw zużytych łożysk (nie szumią)?



#2 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 02 listopada 2008 - 09:48

W najlepszym przypadku do wymiany łożyska a w gorszym przypadku jest do wymiany cała piasta. Róznica między piastą przedniego koła a piastą tylnego koła polega na tym, że z przodu jest śruba do kasowania luzu łożysk na piaście a z tyłu nie ma takiej sruby i półoś ma ma być zakręcona "na amen". Piasta nie może mieć luzu. :hahaha:

#3 Offline   wieloryb


  • Postów: 38
  • Na forum od: 07 lis 2007
  • Miejscowość: wrocław

Napisano 03 listopada 2008 - 19:05

luz mam między półosią a łożyskiem - po założeniu koła luzu nie wyczuwam - czy półoś jest zużyta?








Podobne tematy Zwiń