Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wycieraczka- ma postój po złej stronie.


35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 22 grudnia 2008 - 20:52

wycieraczka ma postój po stronie pasażera. Jak zmienić żeby była po stronie kierowcy?
Dołączona grafika



#2 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 22 grudnia 2008 - 22:55

matrix_44 rozbierz, nasmaruj i dobrze złóż ten cały mechanizm.
topics11/w124-wycieraczka-przednia-demontaz-vt4627.htm?highlight=wycieraczka

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2008 - 23:35

Wydaje mi sie, ze trzeba przestawic "dzwogienke" na osi silnika. Trzeba odkrecic nakretke na osi, zdjac dzwigienke, ustawic wycieraczke na swoje miejsce i zlozyc. Tyle :czerwona:

#4 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 grudnia 2008 - 00:24

Charlie9 napisał:

Wydaje mi sie, ze trzeba przestawic "dzwogienke" na osi silnika.

Charlie9, a nie wydaje Ci sie, że jakby to w ten sposob zostało wczesniej przestawione to wycieraczka szorowałaby po masce?
Wydaje mi się, ze tam jakas przeróba inna była, ale nie jestem pewny.

#5 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 23 grudnia 2008 - 00:28

mnie sie wydaje że angliki tak mają

#6 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2008 - 00:29

swampshark, tak jest

#7 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 23 grudnia 2008 - 00:34

ale Charlie9, niby dobrze gada. jakby ramie przestawić na lewa stronę a dźwignie od silnika przestawić o 180 stopni powinno być git

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2008 - 00:35

swampshark, prawdopodobnie tak. Potwierdziłem tylko to, ze w angliku jest po drugiej stronie :czerwona:

#9 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 grudnia 2008 - 00:37

Ok zgadzam się, nie zajarzyłem ze Charlie napisał również o przełożeniu dzwigni.
Jeżeli tak to powinno śmigać bo odwracamy schemat. :czerwona:

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2008 - 13:49

OKi, wiec po kolei. Wrzucam fotke jak to jest u mnie i wyjasniam o co mi chodzilo.

1. odkrecic nakretke na "dzwigience" silnika.
2. Podniesc ramie wycieraczki i ustawic w odpowiednim miejscu (z poz a --> b)
3. Przekrecic kluczyk, nacisnac dzwignie spryskiwacza. Gdy silnik wycieraczki sie zatrzyma wylaczyc kluczyk. Dzieki temu silnik "ustawi" sie w pozycji spoczynkowej/startowej.
4. Zalozyc dzwigienke na os silnika zwracajac uwage by przy starcie dzwigienka byla (obrazowo mowiac) ciagnieta, a nie pchana bo wtedy ramie wycieraczki najpierw zjedzie lekko w dol, a dopiero potem wykona prawidlowy cykl.

Tyle :cool:

Dołączona grafika

P.S. Oczywiscie, ze angliki maja odwrotnie - przepis jasno mowi, ze najpierw ma byc oczyszczone pole widzenia kierowcy :hmm:.








Podobne tematy Zwiń