Witam. Borykam się z następującym problemem. Z niewiadomych przyczyn przestał mi działac silnik dmuchawy. Z racji, że ostatnio jak działał piszczał, dobrałem się do niego i przeczyściłem bo ledwo się obracał. Przed założeniem przetestowałem czy aby wszystko w porządku podłączając do "na krótko" do akumulatora. Po zmontowaniu podszybia i próbie generalnej okazało się, że dmuchawa nie działa. Pierwsza rzecz jaka przyszła mi do głowy to posprawdza bezpieczniki. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie były w porządku. Załamany jadąc do domu przejechałem jakąś dziure i nagle wszystko ładnie dmucha. Zostawiłem auto na noc. Rano zapalam i znów nadmuch nie działa.
W którym miejscu mieści się przekaźnik sterowania dmuchawą? (o ile takowy istnieje) Co powinienem z tym zrobic aby działało?
Uprzedzając Spędziłem już 2 godziny na szukaniu rozwiązania na tym forum lecz niestety nic nie znalazłem
0
[w201] przekaźnik sterowania silnika dmuchawy
Rozpoczęty przez mucik, gru 26 2008 23:24
23 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 grudnia 2008 - 23:24
#2
Napisano 28 grudnia 2008 - 07:02
mam podobnie i podejrzewam u mnie zły styk na przewodach chociaż wszystko wyczyściłem.mój potrafi zatrzymać się w czasie jazdy .pokombinuję i jak znajdę usterkę to kliknę .
#3
Napisano 28 grudnia 2008 - 10:59
ostatnio doszedłem do wniosku że problem tkwi w stacyjce. Chodzi o moment na kiedy dmuchawa jest odłączana kręcąc rozrusznikiem. W chwili wolnego czasu zajmę się tym
#4
Napisano 28 grudnia 2008 - 11:17
dmuchawa nie ma przekaźnika. Chyba że masz automatyczną klimatyzację. Regulacja jest rozwiązana za pomocą włącznika/przełącznika
#5
Napisano 28 grudnia 2008 - 12:14
sprawdzilbym wlacznik sowakowy(czemu taki zrobili) i wszelakie masy,to co ci piczczalo to pewnie tulejki plastikowe sie przycieraly
#6
Napisano 29 grudnia 2008 - 00:40
jeżeli chodzi o przełącznik suwakowy (też nie wiem czemu taki zrobili) wydaje mi się, że jeżeli coś by w nim nawaliło to któryś z biegów by działał.
#7
Napisano 29 grudnia 2008 - 01:48
mucik napisał:
też nie wiem czemu taki zrobili
#8 Gość__
Napisano 07 stycznia 2009 - 19:25
Podepnę się z pytaniem -czy ktoś wymieniał może tulejki silnika dmuchawy?Czy można je nabyć(poza ASO -nawet jakby były to mam kawałek....)?Może dobrać od czegokolwiek?Widziałem w linku z FAQ ,że Rosjanie stosują od 2108...no i ok ale może coś mniej...wschodniego(jakoś mam tendencję do unikania).Lekko mi wyje na drugim biegu co mnie nieco wkurza.Wiem z doświadczenia ,że małe szanse na wyleczenie przez zakroplenie -jak podtarte tulejki(ośka?) to można wręcz pogorszyć ,bo panewkę z "brudu" wypłuka lub pomoże tylko doraźnie.Niekoniecznie ale uważam, że jak się brać to na całego.Uleżało się biedactwo na 2ce i wyje.Rozbiorę ,wyczyszczę i zregeneruję.
#9
Napisano 07 stycznia 2009 - 19:39
mucik,
Silnik dmuchawy jest zasilany przez bezpiecznik ( w W124 ) nr 12 25 A w skrzynce bezpieczników. Żarówekczka do bezpiecznika, po załączeniu stacyjki powinno na nim być 12V z jednej i drugiej strony. Bezpiecznik zasila tylko silnik dmuchawy.
Silnik dmuchawy jest zasilany przez bezpiecznik ( w W124 ) nr 12 25 A w skrzynce bezpieczników. Żarówekczka do bezpiecznika, po załączeniu stacyjki powinno na nim być 12V z jednej i drugiej strony. Bezpiecznik zasila tylko silnik dmuchawy.
#10
Napisano 28 sierpnia 2009 - 10:57
Witajcie,
pierwszy raz mam okazję prosić o rade. Chodzi oczywiście o wentylator nawiewu. Otóż po załączeniu zapłonu wentylator pracuje, jednak z chwilą uruchomienia motoru milknie... W temacie była mowa o układzie odłączania dmuchawy na czas rozruchu, może to on szwankuje?
Ponieważ całkowicie jeszcze jestem zielony w temacie , nie bardzo wiem, gdzie czego szukać...
Proszę o pomoc...
Pozdrawiam
pierwszy raz mam okazję prosić o rade. Chodzi oczywiście o wentylator nawiewu. Otóż po załączeniu zapłonu wentylator pracuje, jednak z chwilą uruchomienia motoru milknie... W temacie była mowa o układzie odłączania dmuchawy na czas rozruchu, może to on szwankuje?
Ponieważ całkowicie jeszcze jestem zielony w temacie , nie bardzo wiem, gdzie czego szukać...
Proszę o pomoc...
Pozdrawiam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Srebrny przekaźnik - czy są zamienne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|