Witam wszystkich serdecznie!
Problem przedstawia się następująco:
ostatnio po odpaleniu nasza nabrała basowego brzemienia - zaczęła wydawać pomruki jakby przynajmniej jakieś rasowe v8. Rzut oka pod auto i wszystko jasne. Urwana (przeżarta) rura w sekcji tłumika wstępnego, jakiś centymetr za samym tłumikiem .
W sieci bez problemu można dostać tłumiki środkowe i końcowe. Z wstępnymi jest jednak problem - mi przynajmniej nie udało się znaleźć. Co zrobić? Oddać do spawania? Problem w tym, że ta rura wygląda już na prawdę kiepsko i urwanie jest tuż przy tłumiku. Gdzie mogę znaleźć taką część. Jakieś namiary i ceny?
Przy okazji, jak można odróżnić wersję z katalizatorem, od tej ze zwykłym tłumikiem w tej sekcji.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
0
Tłumik wstępny - mercedes E250 Diesel (605.911) rocznik 94
Rozpoczęty przez maciejka84, lut 07 2009 19:25
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 lutego 2009 - 19:25
#2
Napisano 07 lutego 2009 - 20:02
przy tym silniku wszystkie mialy katalizatory!
#3
Napisano 07 lutego 2009 - 20:24
Właśnie, to nie jest tłumik, tylko katalizator. Był już przytkany i przepaliło rurkę przed nim.
Kupując diesla 10cio letniego od razu wyciągam katalizator i wybijam cały srodek.
Możesz kupić nowy katalizator, albo strumienicę o podobnych wymiarach i zamontować. Ja bym to drugie zastosował.
Kupując diesla 10cio letniego od razu wyciągam katalizator i wybijam cały srodek.
Możesz kupić nowy katalizator, albo strumienicę o podobnych wymiarach i zamontować. Ja bym to drugie zastosował.
#4
Napisano 07 lutego 2009 - 20:35
o który element wydechu dokładnie Ci chodzi??
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 285&SGN=02
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 20:35 ]
po co ta strumienica??
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 285&SGN=02
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 20:35 ]
Czaro napisał:
Możesz kupić nowy katalizator, albo strumienicę o podobnych wymiarach i zamontować. Ja bym to drugie zastosował
#5
Napisano 07 lutego 2009 - 20:55
Zamiast katalizatora, żeby nie zmieniać pojemności układu wydechowego.
Konstruktor na podstawie stosownych obliczeń ustala średnice rur, pojemność układu,... i na tym układzie pracuje on doskonale, gwarantując maksymalne wykorzystanie konstrukcji silnika.
Konstruktor na podstawie stosownych obliczeń ustala średnice rur, pojemność układu,... i na tym układzie pracuje on doskonale, gwarantując maksymalne wykorzystanie konstrukcji silnika.
#6
Napisano 07 lutego 2009 - 21:03
Do swampshark:
wprawdzie zamieściłeś wydech od modelu kombi (u mnie sedan), ale element najbliższy temu co jest u mnie to nr 17
do czaro:
rurka jest przepalona za nim, to znaczy za katalizatorem (bliżej tyłu auta:).
do patryKL:
dzięki teraz już wiem, ze to katalizator. Czy to oznaczałoby, że należy kupić odpowiednią rurę wylotową i wspawać w nią w analogicznym miejscu do obecnego katalizator. Ciekawe ile taka przyjemność mnie pokosztuje?
Co do strumiennicy, to jakoś mi się kojarzy z 'tjuningiem', który w pewnych przypadkach zamiast dodawać, to odbiera moc (ale to być może jakiś zabobon wyczytany i nie potwierdzony empirycznie:)
wprawdzie zamieściłeś wydech od modelu kombi (u mnie sedan), ale element najbliższy temu co jest u mnie to nr 17
do czaro:
rurka jest przepalona za nim, to znaczy za katalizatorem (bliżej tyłu auta:).
do patryKL:
dzięki teraz już wiem, ze to katalizator. Czy to oznaczałoby, że należy kupić odpowiednią rurę wylotową i wspawać w nią w analogicznym miejscu do obecnego katalizator. Ciekawe ile taka przyjemność mnie pokosztuje?
Co do strumiennicy, to jakoś mi się kojarzy z 'tjuningiem', który w pewnych przypadkach zamiast dodawać, to odbiera moc (ale to być może jakiś zabobon wyczytany i nie potwierdzony empirycznie:)
#7
Napisano 07 lutego 2009 - 21:14
sadze, ze za wspawanie kawalka rury zaplacisz od 50 do 100zł, bo tyle zwykle placa koledzy, ktorzy korzystaja z warsztatow zajmujacych sie tlumikami! sama rurke tez powinni znalezc na miejscu! podjedz do jakiegos wrsztatu, niech ocenia! powodzenia
#8
Napisano 07 lutego 2009 - 21:24
ups... trochę źle napisałem.
Dopiero patrze na allegro że strumienica to nie to co myślałem, bo ma w środku jakieś łuski. Chodziło mi o pustą puszkę tej samej pojemności co katalizator.
Skoro katalizator ma pełen przepływ, chcesz go zostawić i jest do czego spawać to możesz dobrać kawałek rurki i wspawać. Koszt myśle 50-100zł max.
Dopiero patrze na allegro że strumienica to nie to co myślałem, bo ma w środku jakieś łuski. Chodziło mi o pustą puszkę tej samej pojemności co katalizator.
Skoro katalizator ma pełen przepływ, chcesz go zostawić i jest do czego spawać to możesz dobrać kawałek rurki i wspawać. Koszt myśle 50-100zł max.
#9
Napisano 07 lutego 2009 - 22:09
Znalazłem dokładnie to, na co powinienem wymienić moją zgniłkę:
http://cgi.ebay.de/UMR%DCST-KATALYSATOR ... 4004r18674
:coto:
No cóż... w poniedziałek jadę do chłopców tłumikarzy, co by mi kawałek rurki wspawali jak się da. Jak się nie da ... to będzie kiepsko .
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim, którzy udzielali się w wątku
http://cgi.ebay.de/UMR%DCST-KATALYSATOR ... 4004r18674
:coto:
No cóż... w poniedziałek jadę do chłopców tłumikarzy, co by mi kawałek rurki wspawali jak się da. Jak się nie da ... to będzie kiepsko .
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim, którzy udzielali się w wątku
#10
Napisano 07 lutego 2009 - 22:45
maciejka84 napisał:
Do swampshark:
wprawdzie zamieściłeś wydech od modelu kombi (u mnie sedan)
wprawdzie zamieściłeś wydech od modelu kombi (u mnie sedan)
do maciejka84
znajdź w epc schemat wydechu nie do kombi tylko do sedana
jeśli zależy ci na tym że by nie "lutować" samochodu to zakup pierwszą część wydechu bez kata tylko z takim zgrubieniem którą widać na tym schemacie. Tak było w starszych egzemplarzach
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ogólnopolski Zlot Mercedes-Benz w Toruniu 2024 (19 maja) |
Zloty i spoty innych for i klubów | Tomq |
|
|
|
WIS Mercedes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
Podpięty [w201/w124] Mercedes-Benz Service Library Index |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Przełożenie Dyfra Mercedes w190 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|