Skocz do zawartości




- - - - -

Tłumik wstępny - mercedes E250 Diesel (605.911) rocznik 94


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maciejka84


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 gru 2008
  • Miejscowość: Krosno

Napisano 07 lutego 2009 - 19:25

Witam wszystkich serdecznie!

Problem przedstawia się następująco:
ostatnio po odpaleniu nasza :hooray: nabrała basowego brzemienia - zaczęła wydawać pomruki jakby przynajmniej jakieś rasowe v8. Rzut oka pod auto i wszystko jasne. Urwana (przeżarta) rura w sekcji tłumika wstępnego, jakiś centymetr za samym tłumikiem :pub:.

W sieci bez problemu można dostać tłumiki środkowe i końcowe. Z wstępnymi jest jednak problem - mi przynajmniej nie udało się znaleźć. Co zrobić? Oddać do spawania? Problem w tym, że ta rura wygląda już na prawdę kiepsko i urwanie jest tuż przy tłumiku. Gdzie mogę znaleźć taką część. Jakieś namiary i ceny?

Przy okazji, jak można odróżnić wersję z katalizatorem, od tej ze zwykłym tłumikiem w tej sekcji.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.



#2 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 07 lutego 2009 - 20:02

przy tym silniku wszystkie mialy katalizatory!

#3 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2009 - 20:24

Właśnie, to nie jest tłumik, tylko katalizator. Był już przytkany i przepaliło rurkę przed nim.
Kupując diesla 10cio letniego od razu wyciągam katalizator i wybijam cały srodek.
Możesz kupić nowy katalizator, albo strumienicę o podobnych wymiarach i zamontować. Ja bym to drugie zastosował.

#4 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 07 lutego 2009 - 20:35

o który element wydechu dokładnie Ci chodzi??
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 285&SGN=02

[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 20:35 ]

Czaro napisał:

Możesz kupić nowy katalizator, albo strumienicę o podobnych wymiarach i zamontować. Ja bym to drugie zastosował
po co ta strumienica??

#5 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2009 - 20:55

Zamiast katalizatora, żeby nie zmieniać pojemności układu wydechowego.

Konstruktor na podstawie stosownych obliczeń ustala średnice rur, pojemność układu,... i na tym układzie pracuje on doskonale, gwarantując maksymalne wykorzystanie konstrukcji silnika.

#6 Offline   maciejka84


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 gru 2008
  • Miejscowość: Krosno

Napisano 07 lutego 2009 - 21:03

Do swampshark:

wprawdzie zamieściłeś wydech od modelu kombi (u mnie sedan), ale element najbliższy temu co jest u mnie to nr 17

do czaro:

rurka jest przepalona za nim, to znaczy za katalizatorem (bliżej tyłu auta:).

do patryKL:

dzięki teraz już wiem, ze to katalizator. Czy to oznaczałoby, że należy kupić odpowiednią rurę wylotową i wspawać w nią w analogicznym miejscu do obecnego katalizator. Ciekawe ile taka przyjemność mnie pokosztuje?

Co do strumiennicy, to jakoś mi się kojarzy z 'tjuningiem', który w pewnych przypadkach zamiast dodawać, to odbiera moc (ale to być może jakiś zabobon wyczytany i nie potwierdzony empirycznie:)

#7 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 07 lutego 2009 - 21:14

sadze, ze za wspawanie kawalka rury zaplacisz od 50 do 100zł, bo tyle zwykle placa koledzy, ktorzy korzystaja z warsztatow zajmujacych sie tlumikami! sama rurke tez powinni znalezc na miejscu! podjedz do jakiegos wrsztatu, niech ocenia! powodzenia

#8 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2009 - 21:24

ups... trochę źle napisałem. :!:
Dopiero patrze na allegro że strumienica to nie to co myślałem, bo ma w środku jakieś łuski. Chodziło mi o pustą puszkę tej samej pojemności co katalizator.

Skoro katalizator ma pełen przepływ, chcesz go zostawić i jest do czego spawać to możesz dobrać kawałek rurki i wspawać. Koszt myśle 50-100zł max.

#9 Offline   maciejka84


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 gru 2008
  • Miejscowość: Krosno

Napisano 07 lutego 2009 - 22:09

Znalazłem dokładnie to, na co powinienem wymienić moją zgniłkę:

http://cgi.ebay.de/UMR%DCST-KATALYSATOR ... 4004r18674

:coto:
No cóż... w poniedziałek jadę do chłopców tłumikarzy, co by mi kawałek rurki wspawali jak się da. Jak się nie da ... to będzie kiepsko :).

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim, którzy udzielali się w wątku :!:

#10 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 07 lutego 2009 - 22:45

maciejka84 napisał:

Do swampshark:

wprawdzie zamieściłeś wydech od modelu kombi (u mnie sedan)

do maciejka84
znajdź w epc schemat wydechu nie do kombi tylko do sedana
jeśli zależy ci na tym że by nie "lutować" samochodu to zakup pierwszą część wydechu bez kata tylko z takim zgrubieniem którą widać na tym schemacie. Tak było w starszych egzemplarzach








Podobne tematy Zwiń