Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej



89 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 luty 2012 - 13:45

W tym momencie to chyba najlepiej jest zdjąć głowicę. Poprawiając gwint na niezdjętej głowicy zawsze narażasz się że jakieś opiłki wpadną do cylindra, a to może przynieść znacznie większe koszty jak zdjęcie głowicy. Poza tym na zdjętej głowicy masz dużo lepszy dostęp do gwintu, jak kiedy jest zamontowana na silniku, co znacznie ogranicza możliwość złego przegwintowania. A wszystko zależy też jak bardzo ten gwint jest zniszczony, bo może się okazać że lepiej wstawić tulejkę i na nowo ją nagwintować, a tego to już w ogóle bym się nie odważył robić na założonej głowicy,

#22 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 luty 2012 - 15:12

Uszkodziłeś gwint w komorze wstępnej. Wtryskiwacz nie jest wkręcany bezpośrednio w głowicę. Wymienisz komorę i bedzie ok.
Schemat jak to wygląda masz poniżej:
Dołączona grafika

Proponuję poszukać tematu o komorze wstępnej i tam poczytać ewentualnie pisać dalej :ok:

#23 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 luty 2012 - 17:23

Dokładnie jak napisał kolega w najgorszym przypadku będzie potrzebna inna(nowa, używana) komora wstępna. Przydałby się wybijak można coś takiego dorobić tanim kosztem. Pamiętaj o wykręceniu świecy przed demontażem.

#24 Offline   cyborg


  • Postów: 163
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Voyager LE, Peugeot 205 1,4 XS

Napisano 25 luty 2012 - 18:00

A ja sie podlacze z pytaniem, czy ta oslonke plastikowa o ktorej pisal pol (nr 109 na przekroju) mozna kupic nowa? jak rok temu wymienialem koncowki wtryskiwaczy to wszystkie 4 mialem popekane i nie wkladalem tych kawalkow, jezdze bez tego. Czy nie zaprzatac sobbie glowy i jezdzic? Nic sie nie dzieje bez nich, nie wiem czy maja one za zadanie wlasnie wprowadzenie wtryskiwacza w gwint czy moze jest to izolacja termiczna?

#25 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 luty 2012 - 09:30

Nie zawracaj sobie tym gitary. Ja mam wszystkie 6 cylindrów bez tego, i nic absolutnie się złego nie dzieje

#26 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 13 czerwiec 2012 - 16:20

Mam pytanko. Mianowicie jak zdjąć ten kapturek z głowicy zaznaczony na czerwono? jest tam jakiś gwint czy jest to tylko wciskane? Pytam przed zdejmowaniem tego żeby nic nie popsuć przypadkiem. Silnik OM601.
Dołączona grafika

Użytkownik komzik edytował ten post 13 czerwiec 2012 - 16:20


#27 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwiec 2012 - 17:15

Ten dydek to jest końcówka komory wstępnej. Aby ją zdemontować musisz specjalnym kluczem odkręcić nakrętkę znajdujaca się po stronie gniazda wtryskiwacza i wyrwać komorę. Innej możliwości nie ma
Dołączona grafika
Tutaj masz przekrój gówicy - element 110 to komora, 112 to nakrętka

#28 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 13 czerwiec 2012 - 20:41

Dzięki wielkie. Klucz już mam zamówiony i jak przyjdzie to zaraz rozkręcam głowicę do końca i jedzie do planowania :) temat do zamknięcia

#29 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwiec 2012 - 20:49

Zamknąć to go nie zamknę ale przeniosę do odpowiedniego wątku. Twoje zdjęcie przyda się dla potomnych ;)

#30 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwiec 2012 - 21:35

To ja mam przy okazji pytanie: Wtrysk jest wkręcony w: komorę wstępną, czy w nakrętkę mocującą komorę? Bo nie bardzo potrafię rozlokować w przestrzeni gwint na wtrysk i te nacięcia na specjalny klucz do komory:
Dołączona grafika

Jeszcze jedno, czy te wtryski można stosować zamiennie? Widać, że w innym miejscu mają gwint itd. ale sprzedawcy w każdym przypadku piszą, że pasują do wszelkich naszych diesli...
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#31 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwiec 2012 - 22:38

Wtryskiwacz jest wkręcony w komorę, widać to bardzo dobrze na schemacie który zamieściłem powyżej.
Co do drugiego pytania, nie bardzo jestem w stanie sobie wyobrazić jak wtryskiwacze z 1 i 2 zdjęcia moga zostać użyte zamiennie z tymi prawidłowymi ze zdjęcia 3. Wg mnie to nie prawda (znów przywołuję powyższy schemat)

#32 Offline   markslew


  • Postów: 2342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 czerwiec 2012 - 13:39

Wtryskiwacz ma numer na obudowie, tym sie sugeruj.

Dodatkowo wtryskiwacze prawidlowe sa na zdjeciu 3.

A poza tym, czemu wymieniasz caly wtryskiwacz? Wystarczy wymienic koncowke wtryskiwacza i wyregulowac cisnienie otwarcia. Sam wtryskiwacz (obudowa) prawie sie nie zuzywa. Tylko koncowka podlega wymianie ew. sprezyna w srodku jak bardzo slaba.

#33 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 18 czerwiec 2012 - 17:10

no to ja zadam kolejne pytanie :) odkręciłem te nakrętki trzymające komorę ale po ich odkręceniu komora nie chcę wyjść z głowicy. muszę sobie dorobić jakiś wybijak czy cos w tym stylu? jeżeli musi byc do tego wybijak to może ktoś ma rysunek jak to ma wyglądać?

#34 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwiec 2012 - 18:22

Wybijak jest niezbędny - pręt, na jednym końcu gwint taki jak na wtryskiwaczu, ciężarek z otworem w środku który będzie przesuwał się po owym pręcie, druga końcówka pręta zakończona przyspawanym elementem który będzie stanowił opór dla ciężarka. Uderzając cieżarkiem wzdłuż pręta w owy element wyrwiesz komorę z gniazda :ok:

#35 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 18 czerwiec 2012 - 18:43

ok dzięki za info. okazało się że tata ma taki sprzęt w warsztacie :) wystarczy tylko dorobić odpowiedni gwint i do dzieła :)

#36 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 wrzesień 2012 - 21:37

Tytułem uzupełnienia, wstawiem znalezione zdjęcie wtryskiwacza w plastikowej osłonce, o której wcześniej pisało parę osób:
Dołączona grafika
Wyglądają trochę "krzywo", ale widocznie w silniku z którego są wyciagnięte, wtryski są pod kątem. Ciekawe, czy w tych starszych, z wtryskami pionowo, też stosowali te plastiki.

#37 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 01 październik 2012 - 15:32

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 30 wrzesień 2012 - 21:37 napisał

Ciekawe, czy w tych starszych, z wtryskami pionowo, też stosowali te plastiki
W moim nie było ale w W124 z '93 mojego brata były ale pokruszyły się od razu przy delikatnej próbie demontażu, więc pewnie we wszystkich były tylko, że nie przetrwały próby czasu.

#38 Offline   daniel0690


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 cze 2012
  • Miejscowość: Wielowieś
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 styczeń 2013 - 17:35

Witam panowie mam właśnie taki sam problem dwa dni temu usłyszałem z pod maski dziwne syczenie otwarłem maske i zauwazyłem wyciek ropy z pod wtrysku i dymienie spalin wymieniłem podkładke pod wtryskiem bo faktycznie była juz zniszczona ale po załozeniu nowej niestety problem nie zniknął i mechanik stwierdził wypalone gniazdo wtrysku powiedzial ze jest jeszcze jakas podkladka pod gniazdem czy cos takiego ale na to by nie stawial i albo remont glowicy albo kupno glowicy lub calego silnika auto jest po taxi i nie znam jego przebiegu ale moze miec ponad milion przejechane i teraz nie wiem co robic bo nie stac mnie zbytnio na kosztowna naprawe nawet zastanawiam sie nad jego sprzedarza ale najpierw czekam na wasze opinie

#39 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 styczeń 2013 - 18:39

Przeczytaj temat od początku to bedziesz wszystko wiedział. W razie wątpliwości i kolejnych pytań pisz tutaj

#40 Offline   daniel0690


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 cze 2012
  • Miejscowość: Wielowieś
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 styczeń 2013 - 20:38

tak tak juz wszystko przeczytałem i wiem o co chodzi troszke sie pospiszyłem przepraszam :)