Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2023 - 18:21

witam, znalazłem dwie różne informacje o dokręcaniu wtrysków w silniku turbo, książka mówi że 40nm ludzie piszą że 70nm, czy ktoś może powiedzieć jaki momentem powinno się dokręcić?



#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 22 grudnia 2023 - 19:08

70

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2023 - 04:06

Przy dokręcaniu zwróciłbym uwagę na dwie ważniejsze rzeczy, niż siła - nowe podkładki i fakt, że wtryski wkręca się w komory pod nieznacznym kątem w stosunku do płaszczyzny głowicy. Widziałem już kiedyś "przegwintowane" na prosto :E

#4 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2023 - 13:05

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 23 grudnia 2023 - 04:06 napisał

Przy dokręcaniu zwróciłbym uwagę na dwie ważniejsze rzeczy, niż siła - nowe podkładki i fakt, że wtryski wkręca się w komory pod nieznacznym kątem w stosunku do płaszczyzny głowicy. Widziałem już kiedyś "przegwintowane" na prosto :E


nowe podkładki od razu założyłem, na pierwszym była tak zapieczona że musiałem ją praktycznie przeciąć, wkręcane zostały pod kątem, na prosto przecież się nie wkręcały więc logiczne jest że coś jest nie tak, po prostu nie wiem jaką siłą je wkręcić bo mocą z książki (40nm) po prostu wychodzą z nich bąbelki a głupio by było zakręcić 70nm i urwać gwint

#5 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 23 grudnia 2023 - 13:20

To dokręć do oporu z wyczuciem,nie przez rurę








Podobne tematy Zwiń