Skocz do zawartości




* * * * - 2 głosy

Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo


106 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomsad


  • Postów: 160
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 stycznia 2019 - 03:54

Witam mogę podzielic sie moim projektem dodam troche zdjec i opisow liczę na podpowiedzi . pozdrawiam





#2 Offline   carl00s


  • Postów: 2 010
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2019 - 15:32

No to dziel się, a nie tylko o tym mów.

#3 Offline   tomsad


  • Postów: 160
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 stycznia 2019 - 17:26

Cholera jak tu zdjęcie dodac przez tego hosta błąd mi wyskakuje i lipa :/

#4 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2019 - 18:28

Musisz skonwertowac do mniejszych rozmiarów np. JPG

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   tomsad


  • Postów: 160
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 stycznia 2019 - 00:53

Posted Image

Dobra głupi jestem baba mi musiała pokazac;p

Auto mam od 2014 roku w 15 padł silnik 2.0 8zaworowy z ktorego teraz codziennie korzystam w innej formie. W 15 wpadł silnil 2.3 8V ktory mimo super stanu mial walnieta uszczelke głowicy przy grodzi po wymianie bardzo ładnie pracował. Po tym zamontowany został do niego eaton 45 troche mały ale pompował 0.35~40 bara co znacznie polepszyło osiagi na kole pasowym 2,6:1 przelozenia;]. Niestety problematycznosc odpalania i 33 litry lpg/100 wcale mnie nie rajcowały nie mogłem dojsc do ładu z tym na mieszalniku i blosie kjet wogule nie wiedzial nawet ze silnik dostal kompresor;p

Posted Image

124 stało tak kilka miesiecy juz wolałem rower od niego jak bak paliwa lpg starczał na dwa kolka po wsi...niby a6 2.7 180koni szlo rowno z pierdzedesem ale czuc bylo niedosyt mialo wpasc turbo i elektronika która zastapi kjetana. Skierowalem sie do firmy ktora aktualnie mnie wspomogła maja w tym doswiadczenie nie jedno auto wyjezdza od nich z kilku krotne większa mocą. Po debatach stwierdzilismy ze stare technologicznie 2.3 znoszace nawet 400 koni;p...zamienimy na 2.8 lepiej napedzajace turbo. Byly dyskusje nad wielkosciami gt28 gt30 gt35 i chyba taki rozrzut byl nie przewidywalem wiekszego a 28 odrzucone zostalo od razu. Padlo na 30 z naciskiem z mojej strony ze wzgledu na sposob uzytkowania na codzien i w gorki ma ciagnac od średnich obrotow. Moze moc nie będzie kosmiczna ale na poczatek wystarczy.

Posted Image

Tarcze z 275/295 wentylowane i zaciski z jedno na 4 tloczkowe troche mnie wykosztowały ale przy calym projekcie to kilka %;]
Posted Image

Wpadły od wersji 320 wszystko siadło elegancko przednie i tylnie zaciski z tarczami.

Wydech 2 puszki a rury nie wiem nawet cos 2.5' . ilosc komplikacji jakie niesie samo przełożenie silnika 2.0/2.8 gdzie silnik siada bez problemu z odpowiednimi łapami naprawde spora. To wał napedowy nie pasuje to mocowania chłodnicy i jeszcze kilka drobiazgów jak wspomaganie i rozne przewody. Mniej wiecej pół roku przed umowieniem sie w firmie wspomagajacej mnie musialem wpompowac w gruza dodatkowe fundusze aby przywrocic go do dobrej kondycji gdzie załatałem okolo 19 dzior wielkosci piesci sprytnie maskujacych sie pod warstwa gumy izolacji osłon i plastikow czego nie dalo sie zrobic bez demontazu wielu elementow. Czy to mocowania wuzka gumy stabilizatora naprawa slynnych progow;) 3 miesiace i okolo 250-300 roboczogodzin nie liczac przerw na piwko;]

Posted Image

Niedługo finał mojego złoma jak baba go zwie;] lubie czytac i oglądać auta forumowiczow mozna naprawdę sporo ciekawostek sie dowiedziec 124 i podobne auta są coraz bardziej doceniane gdzie nowe po wyjezdzie z salonu nie dociagaja 300 tysiecy a mercededy realny milion . musze sie pochwalic tak to duma;]
Posted ImagePosted Image


Posted Image

a tu juz marne 118koni. Niestety w dzisiejszych czasach gdzie tyle mają czesto kosiarki do traw a na komunie dostaje sie quady krosy i smartfony wystarczyło tylko na stolik ;) silnik dobił do około 700-800 tysięcy prawdopodobnie bez remontu bral olej litr /1000 lecz mocy mu nie brakowało osiagał 195 ...200 licznikowe i ostatnie 9 lat na lpg po czym wyzionol ducha pekl pierscien lecz prawdopodobnie to już zmeczenie materialu wszystkie pierscienie byly bardzo kruche niektore pekały przy sciagabiu kontrolnym.

Ciagle nie wiem czy gt30 to dobry wybór może ktos mial styczność z tym w jakims silniku hm?

#6 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2019 - 07:52

Witaj wymieniles tarcze i zaciski czy coś jeszcze i jak to chamowalo

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 30 stycznia 2019 - 08:02

Piszesz, że chcesz mieć dupowóz. GT30 będzie wstawała przy 2.8 z dobrym wydechem pewnie w okolicach 3500. To do takiego zastosowania dość wysoko. Będzie jeździł fajnie ale prowadząc życie na obrotach.

#8 Offline   tomsad


  • Postów: 160
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2019 - 14:03

Hamulce od 320e jeszcze nie testowane dopiero złozone.a wstawanie turbo...hmm tu wykresy dla gt30 i 35. Mysle ze 145KW przy 3.5 tys to już fajnie

Posted Image

Mam problem kupic mocowania przewodow paliwowych nigdzie w hurtowniach już w pięciu pytałem i brak czy tylko aso?

Posted Image

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 30 stycznia 2019 - 14:52

Obejmy tylko w ASO


Pytanie czy ten jakiś 1JZ można porównać do Twojego 104. Wałek rozrządu zostawiasz fabryczny? Odprężasz?
Bo duże turbo to duże ciśnienia na wysokich obrotach, jak nie odprężysz ani nie podniesiesz czerwonej kreski to do zjedzenia zostanie mała porcja tortu.
Ja np. z miłą chęcią do jazdy w te i nazad do roboty wstawił bym turbo mniejsze było by mi wygodniej. Co innego pałowanie na torze czy jakieś wyścigi pod latarniami. Masz manual to będzie lepiej bo zostawisz niższy bieg i będziesz piłował. Poziom zabawy - solidny.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 30 stycznia 2019 - 14:57


#10 Offline   tomsad


  • Postów: 160
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2019 - 16:38

Odprezony jest przekładką plus druga uszczelka. Wałek fabryczny zbyt głęboko tu nie wchodzimy w takie rzeczy $$$$$$ to ma byc na codzien i do robienia trzody na wiochach. Skrzynia 5 zwykła plus most tylni 2.0 ;d Posted ImagePosted Image








Podobne tematy Zwiń