Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M102 2.3 + Turbo


16 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   wulkan68


  • Postów: 16
  • Na forum od: 01 maj 2008
  • Miejscowość: Jasło
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.3E Automat

Napisano 22 kwietnia 2020 - 16:35

RaQu, w zasadzie dla wałka wystarczy koło z jednym zębem, tak jak mówisz potrzebna jest informacja jedynie o synchronizacji z odpowiednim cyklem pracy silnika. Najprościej zrobić właśnie jeden ząb. Ja za to myślałem o wykorzystaniu rozdzielacza zapłonu, który u mnie jest nieużywany w tym momencie po przejściu na cewki pojedyncze. Rozdzielacz tak jak i wałek robi jeden obrót na cały cykl pracy silnika więc można go do tego wykorzystać. W niektórych VW występował czujnik Halla w aparatach.

A co do koła na wale to ja wykorzystałem tłumik drgań skrętnych ale nie jestem do końca przekonany co do tego rozwiązania, ponieważ jak wiadomo nie jest on na sztywno połączony z wałem tylko przez gumę. Podczas ostatnich jazd wyszedł też podobny problem do Twojego z błędami czujnika przy 5k obrotów, będę z tym walczył w najbliższym czasie. TPS już zamówiony nowy ;)

Dołączona grafikaDołączona grafika



#12 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2020 - 18:59

wulkan68, Jeżeli na gumie masz zamontowaną samą koronkę to nie powinno to wprowadzać błędów, mała masa i nie ma momentu, który by ją skręcał jak to ma miejsce w łączniku elastycznym wału. Co do koła na wałku rozrządu tak może być 1 ząb może być 4. Z rozdzielacza można spokojnie zrobić jeżeli już z niego nie korzystasz. Co do samych obrotów rozdzielacza to nie mam pewności czy ma tylko 1 obrót na cykl pracy, również dobrze może to być 2 obroty na cykl i będzie trafiał na sów spalania.

Jeżeli chodzi o nierówne narastanie obrotów ( piki ) może to być:

- Niecentrycznie zamontowane koło impulsowe ( lub czujnik wpada w drgania )
- Nie równy odstęp między zębami
- Nierówna powierzchnia zębów (rdza, opiłki itd.)

U mnie to był nierówny odstęp między zębami bo coś w nie przywaliło i zostały powyginane a także nie był centrycznie zamontowany.

Ogólnie na ile masz ustawioną odcinkę ? Ja mam na 6.5k obr a przy 6200-6300 występowały już takie piki odcinające paliwo.

PS. Nie zapomnij dobrze dokręcić koła pasowego bo będziesz robił głowicę ^^.

Użytkownik RaQu edytował ten post 22 kwietnia 2020 - 19:01


#13 Offline   wulkan68


  • Postów: 16
  • Na forum od: 01 maj 2008
  • Miejscowość: Jasło
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.3E Automat

Napisano 22 kwietnia 2020 - 20:35

RaQu, odcinka wstępnie ustawiona na 6000obr ale przez te błędy triggera (zielony kolor na logu) kręci się tylko do 5k i zaczyna wypadać zapłon. Moje koło widzisz na zdjęciu, wrzuciłem na frezarkę oryginalny tłumik drgań i zostały na nim wycięte zęby, dokładniej 60-2, więc odstępy są równe. Sprawdzę czy mocowanie czujnika faktycznie nie wpada w drgania.

PS. W jaki sposób sterujesz zapłonem? Seryjny rozdzielacz, jakiś EDIS? Masz czujnik stuku?
PS. 2 Jak ogarnę trochę burdel pod maską to możemy mini spot zrobić, ja też KGR ;)

#14 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 kwietnia 2020 - 21:03

wulkan68, Mój błąd myślałem że masz wstawioną koronkę zębatą osadzoną na gumie i ona dopiero na tłumiku. Jak przybliżyłem zdjęcie dopiero zauważyłem że to jeden kawałek tylko pomalowany kawałek na czarno :D. Widać też jakieś nacięcia na nim i nierówności najlepiej byłoby to przetoczyć na idealnie równo powinno pomóc na pewno nie zaszkodzi. Zapłon oryginał nic nie ruszane, gdybym miał coś do sterowania zrobione to spokojnie z 20-30KM pewnie bym ugrał więcej. Czujnika stuku nie mam chociaż miałem zamiar montować i pewnie to zrobię ale bez regulacji zapłonu to i tak nie jest mi potrzebny. Na razie brak kasy na dalsze modyfikacje za dużo projektów na raz i tak to się kończ :D.

Ps. Fajnie że masz dostęp do sprzętu ja na razie na ubogo muszę kombinować. No jak to się skończy ta epidemia zakichana to może się kiedyś spotkamy jak będzie czas ;)

#15 Offline   Lucjan1337


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 sie 2016
  • Miejscowość: T-d
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 maja 2020 - 13:15

Czy skrzynia bez problemów przenosi wam takie momenty?

#16 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 maja 2020 - 15:24

Wyświetl postUżytkownik Lucjan1337 dnia 27 maja 2020 - 13:15 napisał

Czy skrzynia bez problemów przenosi wam takie momenty?


Powiem tak mam automat i nie odczułem prawie żadnej różnicy w pracy. Jedynie do czego można się przyczepić to zaraz przy redukcji przy max doładowaniu na niższy bieg jest delikatny uślizg na hydro trwa ok sekundę. podobnie przy testach przyspieszenia zmiana z biegu na wyższy trwa trochę dłużej. Manual do zabawy o wiele fajniejszy ale nie mam czasu ani skrzyni żeby wrzucić na razie 5 biegową. Jeszcze pourywałem wszystkie łączniki i podpory wału i muszę je wymienić :D. Tak to silnik przejechał już ponad 500km i nie widzę żadnych nieprawidłowości w jego pracy. Mina ludzi z aut za 100k zł kiedy mija ich 30 letni samochód warty ok 10k bezcenna ;)

#17 Offline   jarekqqq


  • Postów: 2
  • Na forum od: 25 paź 2022
  • Miejscowość: Ballymahon
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 marca 2023 - 22:10

Witam Ogrzeje kotleta ja mam słupek 2.2 i do tego chciałbym zapodać turbo .Czy ktos juz robił do tego słupka
jakie turbo jaki kolektor najlepiej wyspawać itd..








Podobne tematy Zwiń