RaQu, w zasadzie dla wałka wystarczy koło z jednym zębem, tak jak mówisz potrzebna jest informacja jedynie o synchronizacji z odpowiednim cyklem pracy silnika. Najprościej zrobić właśnie jeden ząb. Ja za to myślałem o wykorzystaniu rozdzielacza zapłonu, który u mnie jest nieużywany w tym momencie po przejściu na cewki pojedyncze. Rozdzielacz tak jak i wałek robi jeden obrót na cały cykl pracy silnika więc można go do tego wykorzystać. W niektórych VW występował czujnik Halla w aparatach.
A co do koła na wale to ja wykorzystałem tłumik drgań skrętnych ale nie jestem do końca przekonany co do tego rozwiązania, ponieważ jak wiadomo nie jest on na sztywno połączony z wałem tylko przez gumę. Podczas ostatnich jazd wyszedł też podobny problem do Twojego z błędami czujnika przy 5k obrotów, będę z tym walczył w najbliższym czasie. TPS już zamówiony nowy
1
[W124] M102 2.3 + Turbo
Rozpoczęty przez RaQu, mar 02 2020 20:19
16 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 22 kwietnia 2020 - 16:35
#12
Napisano 22 kwietnia 2020 - 18:59
wulkan68, Jeżeli na gumie masz zamontowaną samą koronkę to nie powinno to wprowadzać błędów, mała masa i nie ma momentu, który by ją skręcał jak to ma miejsce w łączniku elastycznym wału. Co do koła na wałku rozrządu tak może być 1 ząb może być 4. Z rozdzielacza można spokojnie zrobić jeżeli już z niego nie korzystasz. Co do samych obrotów rozdzielacza to nie mam pewności czy ma tylko 1 obrót na cykl pracy, również dobrze może to być 2 obroty na cykl i będzie trafiał na sów spalania.
Jeżeli chodzi o nierówne narastanie obrotów ( piki ) może to być:
- Niecentrycznie zamontowane koło impulsowe ( lub czujnik wpada w drgania )
- Nie równy odstęp między zębami
- Nierówna powierzchnia zębów (rdza, opiłki itd.)
U mnie to był nierówny odstęp między zębami bo coś w nie przywaliło i zostały powyginane a także nie był centrycznie zamontowany.
Ogólnie na ile masz ustawioną odcinkę ? Ja mam na 6.5k obr a przy 6200-6300 występowały już takie piki odcinające paliwo.
PS. Nie zapomnij dobrze dokręcić koła pasowego bo będziesz robił głowicę ^^.
Jeżeli chodzi o nierówne narastanie obrotów ( piki ) może to być:
- Niecentrycznie zamontowane koło impulsowe ( lub czujnik wpada w drgania )
- Nie równy odstęp między zębami
- Nierówna powierzchnia zębów (rdza, opiłki itd.)
U mnie to był nierówny odstęp między zębami bo coś w nie przywaliło i zostały powyginane a także nie był centrycznie zamontowany.
Ogólnie na ile masz ustawioną odcinkę ? Ja mam na 6.5k obr a przy 6200-6300 występowały już takie piki odcinające paliwo.
PS. Nie zapomnij dobrze dokręcić koła pasowego bo będziesz robił głowicę ^^.
Użytkownik RaQu edytował ten post 22 kwietnia 2020 - 19:01
#13
Napisano 22 kwietnia 2020 - 20:35
RaQu, odcinka wstępnie ustawiona na 6000obr ale przez te błędy triggera (zielony kolor na logu) kręci się tylko do 5k i zaczyna wypadać zapłon. Moje koło widzisz na zdjęciu, wrzuciłem na frezarkę oryginalny tłumik drgań i zostały na nim wycięte zęby, dokładniej 60-2, więc odstępy są równe. Sprawdzę czy mocowanie czujnika faktycznie nie wpada w drgania.
PS. W jaki sposób sterujesz zapłonem? Seryjny rozdzielacz, jakiś EDIS? Masz czujnik stuku?
PS. 2 Jak ogarnę trochę burdel pod maską to możemy mini spot zrobić, ja też KGR
PS. W jaki sposób sterujesz zapłonem? Seryjny rozdzielacz, jakiś EDIS? Masz czujnik stuku?
PS. 2 Jak ogarnę trochę burdel pod maską to możemy mini spot zrobić, ja też KGR
#14
Napisano 22 kwietnia 2020 - 21:03
wulkan68, Mój błąd myślałem że masz wstawioną koronkę zębatą osadzoną na gumie i ona dopiero na tłumiku. Jak przybliżyłem zdjęcie dopiero zauważyłem że to jeden kawałek tylko pomalowany kawałek na czarno . Widać też jakieś nacięcia na nim i nierówności najlepiej byłoby to przetoczyć na idealnie równo powinno pomóc na pewno nie zaszkodzi. Zapłon oryginał nic nie ruszane, gdybym miał coś do sterowania zrobione to spokojnie z 20-30KM pewnie bym ugrał więcej. Czujnika stuku nie mam chociaż miałem zamiar montować i pewnie to zrobię ale bez regulacji zapłonu to i tak nie jest mi potrzebny. Na razie brak kasy na dalsze modyfikacje za dużo projektów na raz i tak to się kończ .
Ps. Fajnie że masz dostęp do sprzętu ja na razie na ubogo muszę kombinować. No jak to się skończy ta epidemia zakichana to może się kiedyś spotkamy jak będzie czas
Ps. Fajnie że masz dostęp do sprzętu ja na razie na ubogo muszę kombinować. No jak to się skończy ta epidemia zakichana to może się kiedyś spotkamy jak będzie czas
#15
Napisano 27 maja 2020 - 13:15
Czy skrzynia bez problemów przenosi wam takie momenty?
#16
Napisano 29 maja 2020 - 15:24
Użytkownik Lucjan1337 dnia 27 maja 2020 - 13:15 napisał
Czy skrzynia bez problemów przenosi wam takie momenty?
Powiem tak mam automat i nie odczułem prawie żadnej różnicy w pracy. Jedynie do czego można się przyczepić to zaraz przy redukcji przy max doładowaniu na niższy bieg jest delikatny uślizg na hydro trwa ok sekundę. podobnie przy testach przyspieszenia zmiana z biegu na wyższy trwa trochę dłużej. Manual do zabawy o wiele fajniejszy ale nie mam czasu ani skrzyni żeby wrzucić na razie 5 biegową. Jeszcze pourywałem wszystkie łączniki i podpory wału i muszę je wymienić . Tak to silnik przejechał już ponad 500km i nie widzę żadnych nieprawidłowości w jego pracy. Mina ludzi z aut za 100k zł kiedy mija ich 30 letni samochód warty ok 10k bezcenna
#17
Napisano 27 marca 2023 - 22:10
Witam Ogrzeje kotleta ja mam słupek 2.2 i do tego chciałbym zapodać turbo .Czy ktos juz robił do tego słupka
jakie turbo jaki kolektor najlepiej wyspawać itd..
jakie turbo jaki kolektor najlepiej wyspawać itd..
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|