Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1621 Offline   darmar69


  • Postów: 3
  • Na forum od: 01 sie 2023
  • Miejscowość: Glowno
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2023 - 05:24

Ok.



#1622 Offline   granadziarz


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 lis 2009
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2023 - 15:20

Czy może ktoś wrzucić zdjęcie prawidłowo ułożonych przewodów rozdzielacz-wtryskiwacze w M103?
Trafiłem na auto po strasznych rzeźnikach i odszczurzam, ale tak pogięli przewody, że ni chu chu nie mogę dojść do ich pierwotnego kształtu.

#1623 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 22 sierpnia 2023 - 21:25

Dołączona grafika

#1624 Offline   granadziarz


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 lis 2009
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpnia 2023 - 09:33

Dziękuję.
Wczoraj siadłem i wyszukałem rysunki z WISa. Ułozyłem według rysunków. Ciężkie, bo rysownik nie skupiał się na ułożeniu przewodów, były tłem, ale udało się. Za to na tym zdjęciu jest lekka buba - przewód 3 cyl. idzie po złej stronie przewodów 2 i 1, bo i w złą dziurę go wkręcono. Przewody 1,3,2 (w tej kolejności są wkręcone w rozdzielacz, podobnie jak 4,6,5) są złapane w 3-uchwytową spinkę w kolejności (od prawej patrząc od strony wentylatora) 3,1,2. Jak mi się uda, to wrzucę tego screena.

Dołączona grafika

#1625 Offline   granadziarz


  • Postów: 11
  • Na forum od: 22 lis 2009
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpnia 2023 - 20:26

To po dniu walki proszę:
układ przewodów prawie dobry, to znaczy tyle ile udało mi się przywrócić oryginalny ich kształt. Niestety nie mają już tych pięknych ostrych gięć i prostych odcinków. W palcach się tego nie zrobi, tylko maszyna tak ładnie je kształtuje.

Dołączona grafika

uruchomiłem i po wyłączeniu wtryskiwacza rozruchowego wtrysk pracował całkowicie mechanicznie, tzn. nie działa wzbogacanie na zimno, wzbogacanie na pełnym gwizdku, regulacja wolnych obrotów. Po prostu martwy. Przekopałem całą elektroniczną korektę wtrysku i oto co znalazłem:

Dołączona grafika

Ciekawe dlaczego sterownik nie widział, że silnik ssie powietrze......

Ma ktoś na zbyciu korpus ze sprawnymi suwakami???

Użytkownik granadziarz edytował ten post 23 sierpnia 2023 - 20:32


#1626 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 19 lutego 2024 - 08:54

Mam takie pytanie odnośnie przewodów gumowych odpowietrzania skrzyni korbowej - które z dostępnych na rynku są najlepsze, tzn guma nie sztywnieje i nie puchnie, tak że w razie czego po jakimś czasie w razie potrzeby można bezpiecznie zdjąć te gumy bez ich rozwarstwiania i wykruszania na końcach? Chodzi i głównie o to "żebrowane kolano" i łącznik pokrywy zaworów z filtrem powietrza. Są dostępne fabryczne oryginały?
Foty z netu, czerwonym kółkiem zaznaczyłem wejście do pokrywy zaworów - guma lubi spuchnąć i tak się zakleszczy na "ząbkowanej tulejce" (jest też wersja "gładka"), że przy zdejmowaniu pęka i wykrusza się.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#1627 Offline   lukasz1986


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 lut 2024
  • Miejscowość: Mława
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2024 - 12:18

Witam Panów.
Bardzo proszę was o pomoc. Ostatnim czasem miałem wyciek z pompy wody płynu chłodniczego w moim mercu w124 300e 180km. Po wymianie pompy wody na nową samochód ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Muszę sporo go kręcić i dodawać gazu, żeby przytrzymać go na wyższych obrotach. Czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć co się mogło stać?? Bardzo dziękuję za odpowiedzi.








Podobne tematy Zwiń