Ok.
3
[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy
Rozpoczęty przez Jakub95, gru 04 2013 21:22
1626 odpowiedzi w tym temacie
#1621
Napisano 04 sierpnia 2023 - 05:24
#1622
Napisano 22 sierpnia 2023 - 15:20
Czy może ktoś wrzucić zdjęcie prawidłowo ułożonych przewodów rozdzielacz-wtryskiwacze w M103?
Trafiłem na auto po strasznych rzeźnikach i odszczurzam, ale tak pogięli przewody, że ni chu chu nie mogę dojść do ich pierwotnego kształtu.
Trafiłem na auto po strasznych rzeźnikach i odszczurzam, ale tak pogięli przewody, że ni chu chu nie mogę dojść do ich pierwotnego kształtu.
#1624
Napisano 23 sierpnia 2023 - 09:33
Dziękuję.
Wczoraj siadłem i wyszukałem rysunki z WISa. Ułozyłem według rysunków. Ciężkie, bo rysownik nie skupiał się na ułożeniu przewodów, były tłem, ale udało się. Za to na tym zdjęciu jest lekka buba - przewód 3 cyl. idzie po złej stronie przewodów 2 i 1, bo i w złą dziurę go wkręcono. Przewody 1,3,2 (w tej kolejności są wkręcone w rozdzielacz, podobnie jak 4,6,5) są złapane w 3-uchwytową spinkę w kolejności (od prawej patrząc od strony wentylatora) 3,1,2. Jak mi się uda, to wrzucę tego screena.
Wczoraj siadłem i wyszukałem rysunki z WISa. Ułozyłem według rysunków. Ciężkie, bo rysownik nie skupiał się na ułożeniu przewodów, były tłem, ale udało się. Za to na tym zdjęciu jest lekka buba - przewód 3 cyl. idzie po złej stronie przewodów 2 i 1, bo i w złą dziurę go wkręcono. Przewody 1,3,2 (w tej kolejności są wkręcone w rozdzielacz, podobnie jak 4,6,5) są złapane w 3-uchwytową spinkę w kolejności (od prawej patrząc od strony wentylatora) 3,1,2. Jak mi się uda, to wrzucę tego screena.
#1625
Napisano 23 sierpnia 2023 - 20:26
To po dniu walki proszę:
układ przewodów prawie dobry, to znaczy tyle ile udało mi się przywrócić oryginalny ich kształt. Niestety nie mają już tych pięknych ostrych gięć i prostych odcinków. W palcach się tego nie zrobi, tylko maszyna tak ładnie je kształtuje.
uruchomiłem i po wyłączeniu wtryskiwacza rozruchowego wtrysk pracował całkowicie mechanicznie, tzn. nie działa wzbogacanie na zimno, wzbogacanie na pełnym gwizdku, regulacja wolnych obrotów. Po prostu martwy. Przekopałem całą elektroniczną korektę wtrysku i oto co znalazłem:
Ciekawe dlaczego sterownik nie widział, że silnik ssie powietrze......
Ma ktoś na zbyciu korpus ze sprawnymi suwakami???
układ przewodów prawie dobry, to znaczy tyle ile udało mi się przywrócić oryginalny ich kształt. Niestety nie mają już tych pięknych ostrych gięć i prostych odcinków. W palcach się tego nie zrobi, tylko maszyna tak ładnie je kształtuje.
uruchomiłem i po wyłączeniu wtryskiwacza rozruchowego wtrysk pracował całkowicie mechanicznie, tzn. nie działa wzbogacanie na zimno, wzbogacanie na pełnym gwizdku, regulacja wolnych obrotów. Po prostu martwy. Przekopałem całą elektroniczną korektę wtrysku i oto co znalazłem:
Ciekawe dlaczego sterownik nie widział, że silnik ssie powietrze......
Ma ktoś na zbyciu korpus ze sprawnymi suwakami???
Użytkownik granadziarz edytował ten post 23 sierpnia 2023 - 20:32
#1626
Napisano 19 lutego 2024 - 08:54
Mam takie pytanie odnośnie przewodów gumowych odpowietrzania skrzyni korbowej - które z dostępnych na rynku są najlepsze, tzn guma nie sztywnieje i nie puchnie, tak że w razie czego po jakimś czasie w razie potrzeby można bezpiecznie zdjąć te gumy bez ich rozwarstwiania i wykruszania na końcach? Chodzi i głównie o to "żebrowane kolano" i łącznik pokrywy zaworów z filtrem powietrza. Są dostępne fabryczne oryginały?
Foty z netu, czerwonym kółkiem zaznaczyłem wejście do pokrywy zaworów - guma lubi spuchnąć i tak się zakleszczy na "ząbkowanej tulejce" (jest też wersja "gładka"), że przy zdejmowaniu pęka i wykrusza się.
Foty z netu, czerwonym kółkiem zaznaczyłem wejście do pokrywy zaworów - guma lubi spuchnąć i tak się zakleszczy na "ząbkowanej tulejce" (jest też wersja "gładka"), że przy zdejmowaniu pęka i wykrusza się.
#1627
Napisano 22 lutego 2024 - 12:18
Witam Panów.
Bardzo proszę was o pomoc. Ostatnim czasem miałem wyciek z pompy wody płynu chłodniczego w moim mercu w124 300e 180km. Po wymianie pompy wody na nową samochód ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Muszę sporo go kręcić i dodawać gazu, żeby przytrzymać go na wyższych obrotach. Czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć co się mogło stać?? Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Bardzo proszę was o pomoc. Ostatnim czasem miałem wyciek z pompy wody płynu chłodniczego w moim mercu w124 300e 180km. Po wymianie pompy wody na nową samochód ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Muszę sporo go kręcić i dodawać gazu, żeby przytrzymać go na wyższych obrotach. Czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć co się mogło stać?? Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|