Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 odpowiedzi w tym temacie

#1611 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2021 - 12:43

Przyjemnie się naprawia te silniki ;)



#1612 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 12 lutego 2022 - 18:50

Nie mam wolnych obrotów - coś się stało. Wczoraj pomagałem komuś odpalić samochód - nie udało się. Jak dojechałem do domu sprawdziłem ładowanie i było 12,8V. Już pomyślałem, że padł alternator, ale zamieniłem z drugim i obydwa okazały się ok. Dziś wyjechałem z domu i po kilku km poczułem , że coś jest nie tak (pod domem było ok). Stracił trochę na mocy i czuć lekkie drżenie na niższych obrotach. Na moment "załapał" ale trwało to kilka sekund, a wolne zrobiłem trochę tak "na rympał", ale to tylko tymczasowo (ciut podparłem dźwignię przepustnicy). Mógł skończyć się sterownik silnika? Ładowanie jest ok. - 14,3 V.

Użytkownik mixx edytował ten post 12 lutego 2022 - 18:51


#1613 Offline   piotreq


  • Postów: 6
  • Na forum od: 09 maj 2022
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2022 - 13:45

Witam, akumulator w moim 300E(m103 180KM) potrzebuje wymiany. Wydaje mi się, że obecny jest trochę mały jak na ilość elektrycznego wyposażenia w samochodzie (62Ah). Jaki największy akumulator mogę założyć, żeby nie miał problemów z jego naładowaniem i wszystko działało jak należy? Na przykład przy obecnym kiedy wietrzyłem samochód i drzwi z bagażnikiem były otwarte kilka h musiałem zrzucać zaciski z aku, ponieważ podświetlenie rozładowywało akumulator tak, że nie dało się go odpalić.

#1614 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 21 sierpnia 2022 - 15:12

A nie masz jakiegoś chochlika co kradnie Ci prąd? Sprawdzałeś pobór na czuwaniu? Ewentualnie sprawność alternatora(poziom ładowania z maksymalnym obciążeniem). To trochę dziwne, żeby samo świecące nawet kilka godzin światełko rozładowało akumulator, jeśli ten akumulator nie jest kompletnym szrotem i jest dobrze doładowywany.

I co tam masz za elektrykę w tym samochodzie, żeby potrzeba było niewiadomo ile prądu z baterii. Gdzieś kiedyś tu na forum rzucił mi się w oczy tekst, że więcej elektroniki niż w tych mercedesach jest w ładowarce do Nokii 3310. ;)

I tak trochę z mojego doświadczenia. Wymieniałam aku średnio raz do roku. O chochliku wiedziałam, jak udało się go pozbyć sytuacja pomimo wszystko nie uległa znacznej poprawie akumulator rozładowywał się po miesiącu nie tygodniu. Sprawdziłam ladowanie książkowe. Coś mnie tknęło i powłaczałam: swiatla, radio jeszcze syna usadowiłam w aucie żeby szyby otwierał i zamykał. I klops. Alt nie doladowywal na dużym obciążeniu. Zasadniczo samo radio mu wystarczyło. Porobilam wszystko i od prawie 2 lat nie wiem co to padnięty aku ;)

Użytkownik Czarownica edytował ten post 21 sierpnia 2022 - 15:24


#1615 Offline   piotreq


  • Postów: 6
  • Na forum od: 09 maj 2022
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2022 - 15:51

Chochlika nie szukałem, ale w sumie warto sprawdzić. Auto kupiłem z tym akumulatorem i nie było problemów do ww. sytuacji i każdy ogarnięty co go widział mówi że to złom już trochę. Np. po tym jak padł przez te drzwi trzeba było go obudzić starym ruskim prostownikiem żeby zaczął ładować bo nowoczesna ładowarka widziała error. Na razie jeździ, chyba że jest jakiś problem z zapaleniem to wtedy prąd niknie w oczach, dlatego chce wymienić ale i znać max jaki mogę założyć.

#1616 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 21 sierpnia 2022 - 16:46

Sprawdzić chochliki i alternator zawsze warto, zwłaszcza jeśli tak, czy siak chcesz kupić nowy aku ;) multimetr groszowy zakup, a zawsze się przyda ;)
Wracając do aku. W mocniejszych benzyniakach ogólnie były chyba wstawiane mocniejsze aku (70-74) i myśle, ze taki spokojnie możesz wstawiać.

#1617 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 06 listopada 2022 - 20:48

Witajcie!
Jakie tłoki powinien mieć silnik M102.962 z 1989 roku? Jest na KE-Jetroniku, jest reaktor katalityczny.
Moje tłoki mają płaskie denka z wycięciami na zawory. Z tego, co widziałem, to bywały też tłoki z dużym okrągłym "dołkiem" na środku.
Na denke po jednej stronie jest litera B i oznaczenie 07. Co to oznacza?
Po przeciwnej stronie 2/89. Czy ta 2 to grupa selekcyjna?
Czy tłoki do tego silnika są jeszcze gdzieś do kupienia? Mówię oczywiście o nowych.
Pozdrawiam!


#1618 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2022 - 08:44

Obleć katalogi producentów, na pewno wyciągniesz wnioski jakie tłoki do jakiej wersji były przeznaczone.
Np. Nüral https://www.drivpart...ory_id=4%7C%7C4

#1619 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 09 listopada 2022 - 15:47

Popatrzyłem. Niestety chyba są one już niedostępne w sprzedaży. Albo źle szukam.

#1620 Offline   darmar69


  • Postów: 3
  • Na forum od: 01 sie 2023
  • Miejscowość: Glowno
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2023 - 20:44

Witam wszystkich.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mercedesa c124 300ce z manualnym getragiem rocznik 1991.Auto miało problem z odpalaniem (trzeba było dodawać gazu),oraz miał za wysokie wolne obroty ok.1500. Temat został ogarnięty, ale teraz pojawił się następny problem a mianowicie przy redukcji biegów lub wyłączeniu na luz podczas jazdy obroty spadają do ok.500 i po chwili wracają do ok.700.Na postoju wszystko jest OK.po dodaniu gazu obroty wracają do 700.Proszę o rady może ktoś miał podobny problem lub wie co boli moją gwiazdę.
Pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń