Skocz do zawartości




- - - - -

(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Maku


  • Postów: 8
  • Na forum od: 05 sie 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Inne auto:e30 Coupe M52tuB28

Napisano 25 października 2023 - 14:36

Witam.

Chciałbym dowiedzieć się co dokładnie muszę wymienić żeby swap miał ręce i nogi.

Piec który mam na oku pochodzi z SLK R170

Wiem że potrzebuję:
- łap silnika m111 z w124
- serca z osprzętem
- kompa z wiązką z dawcy

Powiedzcie prozę co z wałem, dyfrem, półosiami, skrzynią (mam MB 5b), licznikiem, dolotem, wydechem, układem paliwowym.

Czytałem podobny temat na forum, jednak nie uzyskałem w nim odpowiedzi, z jednej strony ludzie mówią że to swap praktycznie p&p a z drugiej że muszę zrobić kompleks czyli wymienić pół auta.

Czekam na odpowiedź i pozdrawiam serdecznie :star:



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2023 - 06:02

Absolutnie nie jest to p&p. Wszystko, co wymieniłeś jest problemem.

-pompa paliwa do wymiany
-nie pamiętam czy nie ma tam przypadkiem zasilania paliwem bez przewodu powrotnego, więc to też
-Upchnięcie intercoolera
-skrzynia od slk nie podejdzie (sposób mocowania lewarka zmiany biegów, brak napędu prędkościomierza)
-wydech do przerobienia
-półosie i dyfer są słabe w w201, będzie problem
-immo do wywalenia ze sterownika albo przełożenie pętli immo
-pozostaje temat braku ASR/ESP w budzie w201 a sterownik silnika może nie być zadowolony z tego powodu
-sam piec to 10%, do takiego swapa przydałby się cały samochód na dawcę+spore zaplecze warsztatowe.

Da się to zrobić, bo widziałem jeżdżący taki projekt, ale nakład prac jest bardzo bardzo duży.,

#3 Offline   Maku


  • Postów: 8
  • Na forum od: 05 sie 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Inne auto:e30 Coupe M52tuB28

Napisano 26 października 2023 - 17:41

Dzięki za podpowiedź, pozostaje mi szukanie dawcy.

Mam jeszcze pytanie z jakiej budy będzie najłatwiej zaadaptować części, przypuśćmy kupuję dawcę w202 czy przełożenie ww. układów jest realne?

Problem polega na tym że mój mechanik który miał wymienić panewki w moim m102, rozłożył silnik i nie zalał go olejem, silnik od środka skorodował.

Mechanik zaproponował mi swap, zorientowałem się być może błędnie że najłatwiejszy do wykonania swap relatywnie mocnego silnika do w 201 to m111.

Sam już nie wiem co mam robić, auto chciałem przeznaczyć na sprzedaż tak na prawdę bo mam drugiego Mercedesa daily i e30 na tor.

#4 Offline   kudlatyw201


  • Postów: 2
  • Na forum od: 09 paź 2022
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w202 2.3k 193km

Napisano 22 grudnia 2023 - 00:02

Ogółem swap na m111 bardzo prosty jeśli mówimy tu o m111 na sterowniku me2.1 z innych samochodów będziemy potrzebować
-łapy silnika m111 2.2 w124
-skrzynia biegów 2.3k/2.0k 192/193km lub 2.5D z w124 lecz 2.5d ma długi wałek sprzęgłowy oraz będzie potrzebna też seryjna skrzynia 5b z w201
-bsi z elektroniki dawcy
-kpl większych hamulców bo jednak jak coś ma większą moc to i wypadało by żeby to też hamowało (z własnego doświadczenia wiem ze bardzo łatwo je zagotować)
a pompa paliwa jesli jest zdrowa to bez problemu obsłuży 2.3k
ogółem na ten moment cena samych gratów do swapu na m111 dochodzi do 9k a z robocizną w okolicach 14-16tys zł








Podobne tematy Zwiń