Skocz do zawartości




- - - - -

[201] Mercedes 190 2.3 Kompressor SWAP


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 20 kwietnia 2019 - 07:28

Z ECU silnika, zazwyczaj kabelek w kolorze: zielono-żółty (GRN/YEL). W C-klasie (czyli od W202) na pewno był już wyprowadzany do gniazda diagnostycznego.
Nie mam schematu do kompressora ale w C220 (1996r.) w ECU to kabel wychodzący z pin-u Nr 18 a w gnieździe diagnostycznym (Data Link Connektor) to pin nr 17.
http://www.autolib.d...AGRAMS/5757.pdf

Użytkownik brajtas edytował ten post 20 kwietnia 2019 - 07:48




#22 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2019 - 08:51

Podłączyłem - nie działa. Jakby inny sygnał

#23 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 20 kwietnia 2019 - 09:05

Pod zacisk TD ? Musi działać, sygnał jest taki sam jak z modułu zapłonowego w autach z KE-Jetronic.

#24 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2019 - 11:39

Tak jest, nic nie działało. Wczoraj usłyszałem pisk, a potem ostry grzechot. Dojechałem do domu, rozebralem kompresor i uwaga, zatarty wirnik od strony igielkowego. Dobrze ze mam drugi korpus, więc dzisiaj już to złożyłem. Ciekawe czemu przesunelo walek na tak ciasnym pasowaniu

#25 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2019 - 11:11

Obrotomierz już na miejscu! Oczywiście działa fajnie, w końcu można nagrywać filmiki jak to przyśpiesza :D

Dołączona grafika

Nawet dokładka z 202 się przydała :)
Dołączona grafika

Teraz zbierać czas i skończyć komore, założyć LPG i w końcu pomalować auto

#26 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2019 - 10:49

W końcu się zabrałem za ogarnięcie komory i założenie LPG.

Dołączona grafika

Teraz już to wygląda elegancko :D

Dołączona grafika

Posiada ktoś jakieś części do Eatona M62? Potrzebowałbym tej obudowy co siedzą łożyska kulkowe.. Swoją znisczyłem przez głupote...

#27 Offline   dvjcodec


  • Postów: 26
  • Na forum od: 04 lis 2017
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W211 2.7CDI, 2002 rok
  • Trzeci Mercedes:Sprinter 906, 2011 rok

Napisano 19 czerwca 2019 - 12:48

Jaki masz numer seryjny sterownika do 2.3?

#28 Offline   godzix


  • Postów: 28
  • Na forum od: 02 cze 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2019 - 23:00

Dawno mnie tu nie było.
Mercedes dostał LPG, hamulce 288 na przód, 278 na tył, zreanimowane zawieszenie przód i tył oraz stalówki od W210, bo hamulce się nie mieściły.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wkońcu wkleiłem dokładke tak jak powinna być od początku i nawet jakoś to zaczyna wyglądać.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Spalanie na trasie przy 120kmh wychodzi około 8.5l LPG, przy 150-160 12l LPG, po mieście około 15l.
Do setki przyśpiesza w 7.5s, 6s spokojnie do ogarnięcia, musiałbym tylko zmienić dyfer albo na krótszy i zniwelować wszystkie luzy na wale napedowym, albo na dłuższy, ale wtedy mysle 6.5 maks..

#29 Offline   adamp1


  • Postów: 21
  • Na forum od: 12 gru 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2020 - 16:15

szukam sposobu na wpakowanie tego samego silnika ale orygialnie mam automat, czy ktoś przerabial temat i pomoze ?

#30 Offline   BlitZ190


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 sty 2016
  • Miejscowość: Gorzów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2020 - 18:51

Wyświetl postUżytkownik godzix dnia 16 kwietnia 2019 - 09:42 napisał

Witam, z czasem silnik 1.8 na KE-Jecie + LPG był już dla mnie za słaby i palił stosunkowo za dużo do swoich osiągów, tak więc podjąłem decyzje - SWAP.
Dołączona grafika

Byłem całkowicie zielony w tym tematie, jaki silnik, co gdzie i jak - wystarczył miesiąc przeglądania for i portali społecznościowych. Zakupiłem W202 rozbitka z 2.3k z 1995 roku (Jeszcze na HFM + Gaz na linke). Silnik wyciągnałem, wymieniłem wszystkie uszczelki, wymyłem, zrobiłem płukanke oleju, ogarnąłem wszystkie graty i wymieniłem wszystkie uszkodzone bądź zużyte elementy. Nadszedł czas na elektryke, która według innych ludzi wchodzi w świat magii i problemów. Wyciąłem całą wiązke z 202, porównałem ją ze schematami dostępnymi na necie i zrobiłem swoje "pomocnicze". Dla potrzebujących moge podesłać, raptem same 12v i masy i pare kabelków sygnałowych. Gdy już "zrozumiałem" elektryke, podjąłem decyzje - Czas zaczynać :D
Stary silnik wyleciał z rozmachem, razem z przednim zgnitym pasem, chłodnicą, całą elektryką z KE-Jeta, skrzynią.

Dołączona grafika

Gdy już się zrobiło miejsce, zaczałem ogarniać komore, zaspawałem stare otwory, wyszlifowałem poprzednie prace blacharskie.

Dołączona grafika

Gdy komore jako tako zrobiłem, wleciał nowy silnik, chłodnica, IC.
Dołączona grafika

Podpiąłem nowo zrobioną wiązke, oczywiście prowizoryczną, żeby tylko sprawdzić. Przejrzałem wszystko pięciokrotnie - dobra, czas odpalać.. Niestety, nie udało się. Iskra była, ciśnienie paliwa również, ale niestety nie otwierało wtrysków. Podejrzenia - Immobilizer, aczkolwiek było to podejrzane, ponieważ w 202 silnik odpalał bez kluczyka, czyli tak jakby nie miał wgl immo. No nic, poskręcałem wszystko, mercedes na linke i zaciągnałem go do swojego garażu od kolegi, gdzie robiłem do tej pory. Zrobiłem na nowo całą wiązke, już na gotowo i przy okazji znalazłem schemat modułu immo od 202. Podpiąłem wszystko jak ma być i uwaga - silnik żyje!
Zacząłem wszystko już ogarniac na gotowo, by w końcu się przejechać. Pierwsze jazdy były kiepskie - brak wydechu, przerywajacy strasznie silnik, oraz nie miałem w ogóle złożonego kompresora, tak więc jeździłem wolnossakiem.
Po miesiącu walki z duperelami w postaci symulatora cewki kompresora, walką z przerywaniem, wysokim spalaniem w końcu doszedłem ładu. Samochód oczywiście był codziennie użytkowany, pomimo tych problemów, nie dyskwalifikowały go, aby nie jeździł.

Dołączona grafika

Teraz, z kompresorem, silnik dosłownie lata w tym samochodzie, trakcję ciężko złapać na trzecim biegu, jadąc po lekkich łukach.
Zostalo mi jeszcze wiele pracy - ukończyć prace lakiernicze komory, samochodu, dokończyć wiązke, zrobić nowe mocowanie skrzynii biegów oraz założyć hamulce z 202:

Dołączona grafika
Czy można prosić o te schematy, bo planuje włożyć do swojej 2,3 kompresor








Podobne tematy Zwiń