Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach



316 odpowiedzi w tym temacie

#311 Offline   Qbica84


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2018
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 czerwca 2022 - 11:51

Witam wszystkich forumowiczów! Trochę czasu minęło ale zamierzam się pochwalić. Mój w201 po 4 latach w śpiączce ożył i lata jak szalony z nowym sercem m111 2.2 150km... do tego wjechały wentylowane hantle z w124 e260... w tym miejscu też chciałem podziękować Grzegorzowi i Michałowi z Gdańska za ogarnięcie elektryki... w 100% odbudowana wiązka i HFM z możliwością obsługi na OBD2, zero błędów silnika i ominięta słynna odcinka obrotów przy 4000.... Dzięki i pozdrawiam Was!



#312 Offline   Jedrej


  • Postów: 3
  • Na forum od: 11 lip 2022
  • Miejscowość: Gent
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:500SEC
  • Trzeci Mercedes:E220 W211
  • Inne auto:a4 b9

Napisano 12 lipca 2022 - 04:57

Witam serdecznie,
Silnik w mojej c124 230 "stoi" więc zdecydowałem się na zakup dawcy, również z silnikiem 230. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że zepsuty silnik posiada dwa łańcuchy rozrządu, a silnik z dawcy ma jeden łańcuch. Chodzi tu o ASD, którą pompę napędza jeden z łańcuchów. Moje pytanie, jak najlepiej ugryźc temat. Czy przelozenie głowicy wystarczy? Dodam, że nie mam pojęcia czemu silnik stoi. Dołączam zdjecia.

Dołączona grafika

Dołączona grafika





#313 Offline   WalterW


  • Postów: 15
  • Na forum od: 17 sie 2020
  • Miejscowość: Sopot
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2022 - 10:07

Cześć!
Jest ktoś z Was w posiadaniu schematów m111 na HFM najlepiej z kompressorem? :D

#314 Offline   WalterW


  • Postów: 15
  • Na forum od: 17 sie 2020
  • Miejscowość: Sopot
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 listopada 2022 - 10:11

Wyświetl postUżytkownik grzegorz1981 dnia 17 lipca 2018 - 08:07 napisał

=>M111 do W201

polecam kolektor dolotowy plastikowy A1111402201, czyli plastikowy, ale ze stalową podstawą do przepustnicy. Kolektor pasuje bez problemu do głowicy M111.960. Przepustnica od stalowego kolektora ma ten sam rozstaw śrub i średnicę, czyli można użyć przepustnicy ze stycznikiem mimo nowego kolektora (do przepustnicy bez stycznika). Łapy z W124 z M111 2.0 i 2.2, podobno z W202 nie pasują. U mnie kolektor ameliniowy z łapami z W124 obijał się o maskę.
Sam silnik i wiązka może być z W202, tylko łapy z 124.
CAN / nieCAN - ja mam nieCAN i musiałem spiąć wyjście obrotomierza z wejściem VSS w HFM, żeby zdjąć ogranicznik 4000obr/min. Czyli sygnał RPM i VSS jest taki sam elektrycznie, dzięki czemu HFM myśli, że jadę. W 124 i 202 VSS generuje moduł ABS. W sumie najlepiej też go wsadzić. Nie musi być całego ABS, obstawiam że wystarczy sam sterownik i czujnik przy jednym przednim kole, ale nie próbowałem. Cały czas zbieram się, żeby sprawdzić sygnał RPM w HFM, czy jest sinusoidalny czy prostokątny 5/12V ? W201 ma VSS w zegarach, ale jak to podłączyłem to HFM nie zdjął ogranicznika 4000obr. Może sygnał TD ma 12V a sygnał z zegarów W201 5V? Jak sprawdzę w końcu to napiszę. Jeśli oba są prostokątne, a problem tylko w napięciu, w sklepach z Arduino można kupić konwertery napięcia.

CAN - nie próbowałem, mam już sterownik od 2.3 z CAN, zdjęte IMMO (można zamontować emulator za 300zł) i ABS nowszy z CAN z W202 z wiązka, tylko weź to zamontuj. Chcę taki zestaw wrzucić do bloku 2.2 którym śmigam, na spokojnie. W każdym razie tym razem MUSI być z ABS (dalej obstawiam, że starczy jedno przednie koło), bo HFM dostaje sygnał VSS po CAN, więc nie zdejmiesz ogranicznika 4000obr ! Chyba że ktoś ogarnie generator CAN z Arduiono i napisze soft, który będzie generował sygnał prędkości zgodny z HFM :) Jak zamontuję u siebie, podsłucham co generuje ABS, napiszę to na Arduino i będzie działać, to wrzucę na forum, ale nie czekałbym na mnie :) Może to nigdy nie nastąpić, skoro sprawdzam sygnał TD od roku, mając oscyloskop pod ręką ;)

Pasa przedniego nie trzeba zmieniać, ja wsadziłem chłodnicę z polifta W202 i dolną część pasa przedniego W202 (ori mocowanie chłodni na gumkach), bo się przygotowuję na turbo. Ale to niedawno, wcześniej jeździłem na średniej chłodnicy W201 i było ok. Ogólnie silnik sam się przykręcił. Skrzynia została 722.400 z M102 2.0 118KM - "działa" ale trzeba było pokombinować z cięgnem.
Obstawiam więc, że M111 kompressor też powinien wejść.

Wydech - miałem początek wydechu z W124 2.2 i też sam wskoczył. Przegięcia w dobrych miejscach, po prostu trzeba było zespawać w okolicy katalizatora z wydechem W201 i ogień. Planuję wstawić kolektor wydechowy rurowy z W202 polift i początek jego wydechu, na oko też powinno pasować, ale... na spokojnie.

Filtr powietrza - z W203 z silnikiem M111, tylko trzeba kupić oryginalne łapy i zmodyfikować termostat.

Aktualnie montuję sobie LPG, taka focia z pola walki Dołączona grafika

Jesteś z Gdyni?

Pisz na pw, ja z Sopotu, mam 2.0 na HFMie z kompressorem, można zrobić mały spocik :smoke:

#315 Offline   bartecki190


  • Postów: 9
  • Na forum od: 09 sty 2023
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2024 - 08:36

Wyświetl postUżytkownik grzegorz1981 dnia 17 lipca 2018 - 08:07 napisał

=>M111 do W201

polecam kolektor dolotowy plastikowy A1111402201, czyli plastikowy, ale ze stalową podstawą do przepustnicy. Kolektor pasuje bez problemu do głowicy M111.960. Przepustnica od stalowego kolektora ma ten sam rozstaw śrub i średnicę, czyli można użyć przepustnicy ze stycznikiem mimo nowego kolektora (do przepustnicy bez stycznika). Łapy z W124 z M111 2.0 i 2.2, podobno z W202 nie pasują. U mnie kolektor ameliniowy z łapami z W124 obijał się o maskę.
Sam silnik i wiązka może być z W202, tylko łapy z 124.
CAN / nieCAN - ja mam nieCAN i musiałem spiąć wyjście obrotomierza z wejściem VSS w HFM, żeby zdjąć ogranicznik 4000obr/min. Czyli sygnał RPM i VSS jest taki sam elektrycznie, dzięki czemu HFM myśli, że jadę. W 124 i 202 VSS generuje moduł ABS. W sumie najlepiej też go wsadzić. Nie musi być całego ABS, obstawiam że wystarczy sam sterownik i czujnik przy jednym przednim kole, ale nie próbowałem. Cały czas zbieram się, żeby sprawdzić sygnał RPM w HFM, czy jest sinusoidalny czy prostokątny 5/12V ? W201 ma VSS w zegarach, ale jak to podłączyłem to HFM nie zdjął ogranicznika 4000obr. Może sygnał TD ma 12V a sygnał z zegarów W201 5V? Jak sprawdzę w końcu to napiszę. Jeśli oba są prostokątne, a problem tylko w napięciu, w sklepach z Arduino można kupić konwertery napięcia.

CAN - nie próbowałem, mam już sterownik od 2.3 z CAN, zdjęte IMMO (można zamontować emulator za 300zł) i ABS nowszy z CAN z W202 z wiązka, tylko weź to zamontuj. Chcę taki zestaw wrzucić do bloku 2.2 którym śmigam, na spokojnie. W każdym razie tym razem MUSI być z ABS (dalej obstawiam, że starczy jedno przednie koło), bo HFM dostaje sygnał VSS po CAN, więc nie zdejmiesz ogranicznika 4000obr ! Chyba że ktoś ogarnie generator CAN z Arduiono i napisze soft, który będzie generował sygnał prędkości zgodny z HFM Dołączona grafika Jak zamontuję u siebie, podsłucham co generuje ABS, napiszę to na Arduino i będzie działać, to wrzucę na forum, ale nie czekałbym na mnie Dołączona grafika Może to nigdy nie nastąpić, skoro sprawdzam sygnał TD od roku, mając oscyloskop pod ręką Dołączona grafika

Pasa przedniego nie trzeba zmieniać, ja wsadziłem chłodnicę z polifta W202 i dolną część pasa przedniego W202 (ori mocowanie chłodni na gumkach), bo się przygotowuję na turbo. Ale to niedawno, wcześniej jeździłem na średniej chłodnicy W201 i było ok. Ogólnie silnik sam się przykręcił. Skrzynia została 722.400 z M102 2.0 118KM - "działa" ale trzeba było pokombinować z cięgnem.
Obstawiam więc, że M111 kompressor też powinien wejść.

Wydech - miałem początek wydechu z W124 2.2 i też sam wskoczył. Przegięcia w dobrych miejscach, po prostu trzeba było zespawać w okolicy katalizatora z wydechem W201 i ogień. Planuję wstawić kolektor wydechowy rurowy z W202 polift i początek jego wydechu, na oko też powinno pasować, ale... na spokojnie.

Filtr powietrza - z W203 z silnikiem M111, tylko trzeba kupić oryginalne łapy i zmodyfikować termostat.

Aktualnie montuję sobie LPG, taka focia z pola walki Dołączona grafika

Mam problem z tym metalowym kolektorem i maską, mam też przepustnicę na linkę, nie na potencjometrze. To rozwiązanie też przejdzie w takim przypadku? Jak rozwiązałeś to u siebie?

#316 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 84
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W201 2.2 16V - M111.960

Napisano 02 kwietnia 2024 - 08:37

Wyświetl postUżytkownik bartecki190 dnia 28 marca 2024 - 08:36 napisał

Mam problem z tym metalowym kolektorem i maską, mam też przepustnicę na linkę, nie na potencjometrze. To rozwiązanie też przejdzie w takim przypadku? Jak rozwiązałeś to u siebie?

No tak,
1) kolektor plastikowy z metalową podstawą pod przepustnicę
2) linka gazu z W202 od takiego kolektora czyli roczniki około 1997-1999 mocowanie pasuje, bez ESP/elektronicznej przepustnicy
3) przewód do serwa - pasuje
4) rura nad silnikiem od tego typu... tylko w sumie nie wiem czy pasuje teraz po 7 latach... bo ja mam pokrywę i cewki nowszego typu też. Nie pamiętam już.

#317 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 84
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W201 2.2 16V - M111.960

Napisano 02 kwietnia 2024 - 11:20

Wyświetl postUżytkownik bartecki190 dnia 28 marca 2024 - 08:36 napisał

Mam problem z tym metalowym kolektorem i maską, mam też przepustnicę na linkę, nie na potencjometrze. To rozwiązanie też przejdzie w takim przypadku? Jak rozwiązałeś to u siebie?

W sumie to się nieprecyzyjnie wyraziłem. Potrzebny jest kolektor dolotowy A1111402201 i od W202 (bez ESP, z przepustnicą na linkę, roczniki około 1997-1999) z takim kolektorem:
1) linka gazu + blacha z dźwigniami
2) przewód do serwa hamulcowego
3) rura nad silnikiem (w sumie nie pamiętam, czy ona pasuje do M111.960, czyli na 4 kablach WN długich. Ja mam przerobiony M111.960 na "2.3 970", czyli pokrywa zaworów z cewkami w pokrywie, chociaż sterownik od 960tki. )
4) guma łącząca przepustnicę z rurą

Najlepiej by było dorwać całego C180/C200/C230 z VVT na złomie i wyszarpać komplet.

Jeszcze info dla ludzi z automatem - były W210 z kolektorem A1111402201 i skrzynią biegów 722.500 (czyli 400 na linkę + elektroniczna piątka). I z takiego trzeba wyszarpać dźwignie do przepustnicy (ta taka blaszka z przełożeniem ruchu przepustnicy, żeby przy wolnej jeździe nie szarpało) i linkę bowdena. Ja akurat linki nie mogłem znaleźć na pewnym portalu więc mam przedłużoną paskudnie, ale już 7 lat jeździ :D.
W202 wychodziły chyba tylko "stalowy + 722.400" i od razu przeszli na "plastikowy + 722.600".








Podobne tematy Zwiń