Skocz do zawartości




TURBO - PODKRECANIE - DYSKUSJA


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MaczuS


  • Postów: 124
  • Na forum od: 16 sty 2008
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:firmowe ;)

Napisano 24 kwietnia 2008 - 00:42

Bla bla bla na poczatku dyskusja ogolna na temat silnikow w BMW :pad:
Potem przjscie od PB do Diesel
A potem Diesel podkrecanie :)



e [Dzisiaj 23:39] MaczuS: Szop 3.0 ale tylko * cylindrow tzw M60
e [Dzisiaj 23:39] MaczuS: Nom dokladnie ale w bejcy bede postregany jak gangsta a wole byc raczej niepozorny a pokazac na co mnie stac
[Dzisiaj 23:40] Szop: a faktycznie myslalem ze chodzi o slynne r6
e [Dzisiaj 23:40] MaczuS: tal jak ten maluszek :> niby zwykla seria chromowane zderzaki a jak nacisnie na gaz to nie widac drogi tylko 2 czarne pasy startowe
[Dzisiaj 23:41] Szop: MaczuS, to polecam jakies punto i swapowac na 6.0 v12
e [Dzisiaj 23:41] MaczuS: Nie nie M60 to duzo nowsze i lepsze silniczki
e [Dzisiaj 23:42] MaczuS: Szop w punto to bym chyba jak w konserwie siedzial jeszcze z takim silnikiem to chyba przegoby by bokiem odlecialy ;>
[Dzisiaj 23:43] Szop: przeciez r6 bylo stosowane jeszcze w E46
[Dzisiaj 23:44] Szop: MaczuS, wspawalo by sie komore od 221
[Dzisiaj 23:46] Szop: Maczus a ile masz km do uczelni?
e [Dzisiaj 23:49] MaczuS: Szop z tego co widzialem na forum BMW to sie tylko kluca co jest lepsze M60 czy r6 wiec nie wiadomo ci jest lepsze
e [Dzisiaj 23:50] MaczuS: Szop niecale 200 ale studiuje zaaocznie a dziennie chodze do technikum policealnego
[Dzisiaj 23:51] Szop: MaczuS, i Ty chcesz 400 km robic benzyną co tydzien?
[Dzisiaj 23:53] Szop: ja mowie r6, sprawdzone w m3
e [Dzisiaj 23:53] MaczuS: szop co 2 Zawsze jest jeszce CDi ojca i 1.8 Kompressor brata :> i mamy 1.1 seicento :D
e [Dzisiaj 23:54] MaczuS: Szop a o jakiej pojemnosci mowisz 3.0 ?
[Dzisiaj 23:54] Szop: no to chyba jednak mimo woli bedziesz podawać konserwą 1.1
[Dzisiaj 23:55] Szop: 3.5
[Dzisiaj 23:55] Szop: ale to tez jest r6
e [Dzisiaj 23:56] MaczuS: wlasnie studiuje temacik i wychodzi jednak ze 8 cylindorow jednak lepsze w r6 czesto padaly glowice
e [Dzisiaj 23:56] MaczuS: Szop to seicento bylo moim pierwzym autem !! jezdzilem nim pol roku na spolke z mama i wcale nie narzekalem
[Dzisiaj 23:57] Szop: eh, jako ze merc jest rozbity to bujam sie saxo 1.1 i to tragedia jest
[Dzisiaj 23:57] Szop: ale na miescie wymiata
e [Dzisiaj 23:57] MaczuS: Teraz Ci powiem dlaczego nie wybralbym 2.5 24V. Po pierwsze: dynamika - V8 jest lepsze, po drugie: wytrzymalosc - V8 bardziej wytrzymaly, po trzecie: 24V wcale nie bardziej oszczedny
e [Dzisiaj 23:59] MaczuS: Szop ja tam wcale nie narzekalem na mojego seja nawet misie podobal czarny kolorek brak wypasu ale 160 leci
[Dzisiaj 23:59] Szop: prawda ogolna jest taka - nie ma oszczednych BMW
[Dzisiaj 23:59] Szop: MaczuS, saxo dociagalo do 170
e [Dzisiaj 0:01] MaczuS: hehe
[Dzisiaj 0:01] SzmicioW124: Oj ja tutaj widze że mamy nowego spamera MaczuS,
e [Dzisiaj 0:01] MaczuS: Szop a mercedesy sa niby oszczedne ?? mowie o PB ;>
e [Dzisiaj 0:02] MaczuS: Szmicio ja jestem nowy dopiero sie rozkrecam
[Dzisiaj 0:02] Szop: nie, ale kiedys omega 2,5 tds bez problemu nam palila 12-14
e [Dzisiaj 0:03] MaczuS: Apropo duzej benzynki ktora chce kupic planuje rowniez kupno jakiejs 190 w disdelku co by mnie paliwo nie zjadlo i zebym mial jeszcze kase na impreski
e [Dzisiaj 0:03] MaczuS: Omega miala silniki BMW TDS
[Dzisiaj 0:03] Szop: 2.0 d?
e [Dzisiaj 0:03] MaczuS: roznily sie bodajrze glowica choc reki nie dam sobie za to uciac
e [Dzisiaj 0:04] MaczuS: szop No np ;P choc mysle zze dllugo bym nie wytrzymal i moze bylby jakis swapik ;>
[Dzisiaj 0:04] Szop: MaczuS, dupa, chyba naklejką caly uklad napedowy od BMW
[Dzisiaj 0:05] Szop: MaczuS, a sie smieje z mojego 2,5 td znajdz sobie 190 w 2,5 td
e [Dzisiaj 0:05] MaczuS: kusi mnie zeby zrobic jakiegos mocnego dieselka ktory rozpyka wszystkie to VW w moim miescie
[Dzisiaj 0:05] Szop: w manualu bedzie rakieta
[Dzisiaj 0:05] SzmicioW124: głupiutkie pytanie 2,3B miało 136 kucy ?
[Dzisiaj 0:05] Szop: MaczuS, swap V8 CDI?
e [Dzisiaj 0:05] MaczuS: Szop to prawie jak szukac igly w stoku siana
e [Dzisiaj 0:06] MaczuS: 2.3 mialo 136 kucy
[Dzisiaj 0:06] Szop: MaczuS, to sobie 124 znajdz w 2,5 td
e [Dzisiaj 0:07] MaczuS: Szop myslalem o CDI ale za takiego tsza dac z 10 tysi raczej bym wsadzil jakiegos 3.0 TD 24v ;> wieksze turbo pewnie jakis cooler itd
[Dzisiaj 0:07] Szop: MaczuS, nie ma sensu, wymeczysz sillnik
[Dzisiaj 0:08] Szop: ja juz tez czytalem ze moge sobie zwiekszyc mechanicznie doladowanie i miec 200 KM ale to bezsens
e [Dzisiaj 0:08] MaczuS: Szop 190 z wielkim D by lepiej chodzila
[Dzisiaj 0:08] Szop: a tak z innej beczki -> myslicie, ze sasiad zlapie na to leszcza? http://otomoto.pl/in...how&id=C5044599
[Dzisiaj 0:09] Szop: MaczuS, moim zdaniem już lepiej smigaj tym 1.1
e [Dzisiaj 0:09] MaczuS: Szop dlaczego tak myslisz ?? wkoncu wieksze doladowanie nie mowie tu o MAX ale np o 0.2 - 0.3 to rczej nie jest za szkodliwe
[Dzisiaj 0:10] SzmicioW124: Łoo ładna penwie zajechana ? Kumpel ma taką biała 1,8 Szlifira....
[Dzisiaj 0:10] Szop: MaczuS, ale co to zmieni? 10-20 KM? nawet tego nie poczuję
e [Dzisiaj 0:10] MaczuS: Szop mysle ze zlapie kwestia czasu ;P
e [Dzisiaj 0:11] MaczuS: Szop 20 Km to sporo
[Dzisiaj 0:11] Szop: a ryzyko uszkodzenia wzrasta..
[Dzisiaj 0:11] Szop: MaczuS, 20 KM przy 1500kg to mało
[Dzisiaj 0:12] Szop: rozumiem 20 KM w saxo - polowa obecnej mocy, ale nie w 124..
[Dzisiaj 0:13] SzmicioW124: http://moto.allegro....aga_543_kg.html Hehehe...Ale pomysł dobry
[Dzisiaj 0:14] Szop: ja człowiek jestem cierpliwy, poczekam do końca nauki i wtedy sobie kupię jakąs mocną benzynę lub nowoczesnego diesla, teraz ma być przede wszystkim sprawnosc i wygoda
[Dzisiaj 0:14] SzmicioW124: http://www.otomoto.p...how&id=C4651658 Uuuuu.....
e [Dzisiaj 0:15] MaczuS: Szop jednak mysle o takim jak w szwecji (dieselboost) autku bo robilo by niezla furrore w PL mimo tego ze wiekszosc osob by mnie chyba znienawidziala tu xD
[Dzisiaj 0:15] Szop: SzmicioW124, a jak oni tą mase zmniejszyli? brak skrzyni i łaczenie na sztywno? hamulce tylko na jednej osi?
[Dzisiaj 0:16] Szop: MaczuS, oni nie sa dunczyczy lub holendrzy czasem? ale tam poszla mega kapusta w te auta
[Dzisiaj 0:17] SzmicioW124: Szop, A Ty dalej szukasz 125p ? chcesz zrobić jamnika ?
e [Dzisiaj 0:17] MaczuS: Jednak ludzie to robia i jakos nie narzekaja na zwiekszona awaryjnosc ich silnikow pozatym MB diesel jest nie do zajechania no chyba ze ktos go ewidentnie katuje
e [Dzisiaj 0:18] MaczuS: Szop wydaje misie ze to szwedzi ale mniejsza o to no to sie wiaze z kazdym projektem ze musi isc sporo kapusty ale takiego auta nie robi sie na miesiac tylko na lata albo na cale zycie
[Dzisiaj 0:19] SzmicioW124: Wiecie może ile kosztuje regeneracja automata w W124 ? (E)
[Dzisiaj 0:20] Szop: MaczuS, kto tak robi?
[Dzisiaj 0:20] Szop: SzmicioW124, nie, to taki zarcik był
e [Dzisiaj 0:20] MaczuS: apropo katowania wydzieiliscie jak ladnie jezdzi nasz kolega z forum ?? http://pl.youtube.co...feature=related
[Dzisiaj 0:21] Szop:
e [Dzisiaj 0:21] MaczuS: Szop gdzies czytalem dzisiaj na forum tam jak jest o podkrecaniu turbo chyba AMG albo Kudlaty pisali ze w skandynawi to jest standardem jak chcesz to moge tego poszukac
[Dzisiaj 0:23] Szop: MaczuS, ta jasne - standardem
[Dzisiaj 0:23] Szop: poszukaj
e [Dzisiaj 0:23] MaczuS: Widac ze MBSLY lubi good FuN podoba misie
[Dzisiaj 0:24] Szop: MaczuS, prymitywna zabawa
e [Dzisiaj 0:26] MaczuS: topic...e-vt3039,15.htm tutaj 3 post
e [Dzisiaj 0:27] MaczuS: Szop moze i tak ale zabawa to zabawa ja zawsze jak jade do kolegi to naprzeciwko jego podworka jest parking z kostki posypany lekko piachem uwielbiam tam zawracac ;D
[Dzisiaj 0:29] Szop: bzdury
[Dzisiaj 0:29] Szop: nie mam zamiaru sprawdzac czy wytrzyma czy nie wytrzyma, bo to niczym nie jest gwarantowane
[Dzisiaj 0:30] Szop: dzisiaj tez sie robi chipy do diesli i co - nie zawsze wytrzyma
[Dzisiaj 0:30] SzmicioW124: http://pl.youtube.co...feature=related Łooo takiego zamulatorka bym chciał
[Dzisiaj 0:31] SzmicioW124: Jakos mnie chip nie przekonuje może jakis pro za który ise płaci $...
e [Dzisiaj 0:31] MaczuS: Szczerze to bylbym chyba pierwsza osoba ktora by to zrobila i sie przyznala i powiedziala jakie sa efekty gdybym tylko posiadal TD u sibie
[Dzisiaj 0:31] Szop: watpie, ze projektujac silnik mercedes uwzglednil fanatykow mocy 20 lat pozniej dla mocy budowano takie smoki jak m119 a nie om601,602 itd
[Dzisiaj 0:32] Szop: MaczuS, no to peszek
[Dzisiaj 0:32] Szop: bo ja ostatnią
e [Dzisiaj 0:33] MaczuS: Szmicio, Szop jasne ze do autka za 20 czy 30 tys nie wsadze jakiegos tam chiopa za 1000 zl kupionego na allegro ale kolega ma TDI 110 KM i w VTG robil chip tun (cena cos ponad 2000) i jest zadowolony
e [Dzisiaj 0:34] MaczuS: Efekty czuc gwarancja jest nic sie nie sypie silnik chodzi rowno nic nie przerywa itd pisze z doswiadczenia i jego opini
e [Dzisiaj 0:35] MaczuS: Szop pewnie znajdzie sie jeszcze kiedys taki jak ja i powie cos na ten temat przynajmniej mam taka nadzieje
[Dzisiaj 0:35] Szop: MaczuS, zazwyczaj jest tak, ze wszystkie sie sypie dopiero po gwarancji
e [Dzisiaj 0:36] MaczuS: Ciekawie by bylo gdyby wlaczylo sie jeszcze pare osob to tej rozmowy tj jacys mechanicy albo osoby praktykujace napewno dyskusja mogla by potrwac do rana albo i dluzej temat rzeka
e [Dzisiaj 0:37] MaczuS: Szop no ale po roku czasu jest nic no moze prawie roku bo brakuje miesiaca ale to nie zmienia faktu ze narazie nie widac zadnych niepokojacych przyczyn
e [Dzisiaj 0:38] MaczuS: i to co piszesz nie musi byc ragula a wyjatkiem a pozatym udowodnisz mi ze sie musi zepsuc ?? :>
[Dzisiaj 0:39] Szop: nie, ale tez Ty mi nie udowodnisz, ze sie nie zepsuje
[Dzisiaj 0:40] Szop: moja zasada jest prosta - nie grzeb. chcesz mocy - kup wiekszy motor
[Dzisiaj 0:40] Szop: nie stac Cie na zakup/utrzymanie - jezdz slabszym
e [Dzisiaj 0:40] MaczuS: dokladnie tak i dlatego do tej dyskusji brakuje nam mechanika kilku osob ktore to przetestowaly i ich opiniii
[Dzisiaj 0:41] Szop: po co tworzyc sobie ewentualne problemy? zakladajac ze Ci sypnie to masz przejebane
e [Dzisiaj 0:41] MaczuS: ale wkoncyu swiat nalezy do odwaznych !!! beznich nie bylo by teraz tak dobrze jak jest
e [Dzisiaj 0:42] MaczuS: Zakladajac ze ci sie posypie nic nie osiaginiesz a zakaladajac ze zwiekszysz moc i nic sie nie posypie mozesz cos osiagnac
e [Dzisiaj 0:43] MaczuS: pozatym raczej ja naleze do tych ludzi ktorzy zakladaja ze sie cos udaje i musi udac i daze do celu juz taki mam charakter ;P
[Dzisiaj 0:43] Szop: nie mozesz tak zrobic, zawsze musisz skalkulowac ryzyko
[Dzisiaj 0:44] Szop: no, ja tez zakladalem, ze sie uda i teraz mam wiezadla po operacji
e [Dzisiaj 0:47] MaczuS: Szop ryzyko zawsze jest czesto warto zaryzykowac
e [Dzisiaj 0:47] MaczuS: wiesz co ja chyba tak mowie bo moj mozg jest nastawiony na ekomonie i ciagle jakies pomyslt w nim sie tworza xD
e [Dzisiaj 0:49] MaczuS: Szop ale to jest tak dajac twoj przyklad na auto >> masz kolano-auto w aucie podkrecasz silnik przypuscmy ze nie wyszlo jak z kolanem cos puscilo
e [Dzisiaj 0:49] MaczuS: Poddajesz SIE czy dalej chcesz robic to co robiles ?!?!
[Dzisiaj 0:49] Szop: moim zdaniem mowiac o rozpierdoleniu silnika - nie warto ryzykowac dla glupich 20-40 KM
e [Dzisiaj 0:50] MaczuS: ja mam wlasnei taka sama filozofie na porazkach trzeba sie uczyc i zawsze udoskonalac swoje rzemioslo i nie poddawac sie
[Dzisiaj 0:50] Szop: MaczuS, mysle, ze jak raz wsadzisz lapę do wrzatku to drugi raz tego nie zrobisz
[Dzisiaj 0:51] Szop: MaczuS, skoro nie masz co z kasą robić
e [Dzisiaj 0:52] MaczuS: Szop raz rozwaliles wiezadla na rowerze jak bedziesz zdrowy nie wrocisz na rower i nie bedziesz ryzykowal znowu ?? takie podstawowe pytanie ;>
[Dzisiaj 0:52] Szop: szkoda by mi było zajebać 2,5 td, to rzadki silnik jest
[Dzisiaj 0:53] Szop: MaczuS, nie - juz nie bede uczyc sie trikow z flipami bez wczesniejszych treningow w gabki
e [Dzisiaj 0:53] MaczuS: Szop alez oczywiscie ze mam obecnie probuje uzbierac na otworzenie wlasnej dzialalnosci gospodarczej bo jestem na etapie tworzenia i udoskonalania planu
[Dzisiaj 0:54] Szop: MaczuS, no widzisz, a takie bzdety Ci w glowie
e [Dzisiaj 0:54] MaczuS: Nie no Szop zgadzam sie szkoda zrypac silnik w bardzo dobrym sietanie ale ....
e [Dzisiaj 0:55] MaczuS: i tu moje ale gdybym poparl poprawe osiagow tego silnika wiadza fachowcow oraz doswiadczeniem innych osob praktykujacych sie w tym temacie ryzyko porazki jest mniejsze prawda ?!
e [Dzisiaj 0:56] MaczuS: Szop to nie znaczy ze ie moge myslec o takich rzeczach bo one otwieraja nowe perspektywy oraz ucza mnie czegos zawsze
e [Dzisiaj 0:57] MaczuS: A wracajac do kolana jednak wrocisz tylko ze w bezpieczniejszej formie to tak jak ja napisalem z tymi fachowcami przekladajac na silniki
[Dzisiaj 0:58] Szop: pozostaje pytanie o sens takich działan. fabrycznie silnik jest przygotowany na moc taka a nie inna, oficjalnie mowi sie, ze nawet zwiekszona o 20%, co w przypadku mojego motoru daje az 25,4 KM
[Dzisiaj 0:59] Szop: wzrost mocy = wzrost generowanego ciepla = wzrost ilosci spalin = wzrost obciazenia silnika, a zeby dostosowac motor do mocy potrzeba kasy kasy kasy
[Dzisiaj 1:00] Szop: MaczuS, ale to nie znaczy, ze znowu sie nie moge wyjebac i rozwalic
[Dzisiaj 1:01] Szop: poza tym taka porazka z silnikiem to sa wieksze koszta niz glupie kolano
e [Dzisiaj 1:01] MaczuS: Szop moroty przygotowywane przez fabryke maja zanizona moc bo: emisja spalin, niemieckie OC jest liczone od mocy, i jeszcze kilku takich czynnikow czyli silniki maja zapasy mocy mniejsze lub wieksze
[Dzisiaj 1:02] Szop: ogolnie przyjetym zapasem jest wlasnie owe 20%, gora 30%
e [Dzisiaj 1:03] MaczuS: Szop no nie wiem czy wieksze ja w kilnice zaplacilem (wlasciwie to rodzice) ponad 5 tys za naprawe kolana to tyle ile jest warta moja MB nie liczac dojazdow zupkow jedzonkow itd...
e [Dzisiaj 1:03] MaczuS: wiec nie wiem co bylo by drosze choc zderowie podobno wazniejsze
e [Dzisiaj 1:04] MaczuS: Szop czyli zwiekszenie mocy silnika o te 20 % tj. 25,4 KM nie powinno wiazac sie z jego szybszym zuzyciem itp
[Dzisiaj 1:04] Szop: MaczuS, wiem tez ile placilem za kolano ale wymerdane silnik 2,5 d 20v chodza po 4-5k, a gdzie zadbany 2,5 td
[Dzisiaj 1:05] Szop: MaczuS, tak, teoretycznie nie powinno, ale to zalezy od stopnia zuzycia jednostki
e [Dzisiaj 1:07] MaczuS: Szop z tego ci mi wiadomo twoja jest zadbana wiec nawet radykalne zwiekszenie mocy nie powinno stanowic wiekszego ryzyka
[Dzisiaj 1:09] Szop: MaczuS, ale mowimy o 25 KM. niechby i nawet to było 50 KM - wciaz nie uwazam, aby gra warta byla swieczki
[Dzisiaj 1:10] Szop: wcale nie narzekam na to, jak jezdzi moje 2,5 td
e [Dzisiaj 1:11] MaczuS: Szop nie mowimy tu o radykalnym zwiekszaniu mocy silnika tylko o maly albo minimmalnym w granicach rozsadku co nie powinno stanowic ryzyka
[Dzisiaj 1:13] Szop: mala zmiana mocy pozostanie nieodczuwalna, radykalna pociagnie koszty i ryzyko
[Dzisiaj 1:14] Szop: moim zdaniem szukanie tych 10-20 KM tylko po to, zeby sie pochwalic sasiadowi jest bez sensu zmienię auto, wtedy sie zamknie
e [Dzisiaj 1:18] MaczuS: Szop mimo twoich obaw jednak ja bym sprobowal wiem mowie tak bo to nie moje auto i nie ja ryzykuje ale mimo wszystko
[Dzisiaj 1:18] Szop: MaczuS, ale powidz mi co zmieni 20 KM?
[Dzisiaj 1:19] Szop: sprint do setki o 0,2s?
[Dzisiaj 1:19] Szop: v max o 3 km/h?
e [Dzisiaj 1:21] MaczuS: Szop ja nie patrze akurat na vmax czy sprint tylko lepsza elastycznosc silnika
[Dzisiaj 1:23] Szop: czyli zalozmy ze z momentu 231 robi mi sie 251 - w dalszym ciagu jest ot roznica nieodczuwalna, zwlaszcza w automacie
e [Dzisiaj 1:24] MaczuS: Szop mysle ze przy wzroscie 20 KM moment szczegolnie w dieslu rosnie 2x czyli 40 NM czyli 20 KM i 40 NM to jest juz roznica szczegolnie jesli chodzi o elastycznosc prawda ?
[Dzisiaj 1:26] Szop: nie w automacie
e [Dzisiaj 1:28] MaczuS: Alesz owszem w automacie rowniez


Tak wiec na koniec prosze o odpowiedzi na konkretne pytania :

1. Czy przy niewielkim zwiekszeniu mocy silnika tj do 20 % silnik zuzywa sie w szybszym tempie ?!
2. Czy wzrost mocy rzedu 20 KM i 40 NM jest odczuwalny w przyspieszeniu auta (rowniez w aucie z automatem) ?!
3. Czy znacie kogos kto podiol sie takiego eskperymentu ?! (chodzi mi o silnik, wzrost mocy, oraz wnioski z takiego czegos ) pytanie nie musi dotyczyc MB
4. Czy od strony technicznej przy tak malym zwiekszaniu mocy potrzeba cos jeszcze robic oprocz podkrecania turbiny ?
5. Jakie jest ryzyko (w skali od 1 do 10) na to ze padnie silnik, na to ze padnie turbina (w skali od 1 do 10) na to ze wystapia inne usterki ?? mozecie podawac przyklady z checia poczytamy ;)

Wiecej moze dopowie Szop oraz on da swoje pytania i watpliwosci ;)

Pozdrawiam

PS. prosze modow o nie usuwanie tego tamatu. Tak wiem istnieje juz taki w modyfikacjach ale tam sa porady techniczne a tu chodzi nam o tresc teoretyczna oraz rozwaianie watpliwosci co do tego modu



#2 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 24 kwietnia 2008 - 00:52

Oczywiście dopowiem :pad:

1. Kto przeczytał to do końca? ;)
2. Gdzie kolega MaczuS głowę zgubił, skoro zależy mu na tak małej poprawce jaką jest 20% (dla OM602 2,5 TD 10V daje to około 25,4 KM, więc może i te 50 Nm przy aucie o masie 1,5 tony)
3. Jaki jest sens takiej operacji? ;-)

#3 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 24 kwietnia 2008 - 20:47

Szop napisał:

1. Kto przeczytał to do końca? :poklon:
Ja... :hmm:

Szop napisał:

małej poprawce jaką jest 20% (dla OM602 2,5 TD 10V daje to około 25,4 KM, więc może i te 50 Nm przy aucie o masie 1,5 tony)
Diesel to Diesel - inna bajka zupełnie, ale każdy użytkownik instalacji LPG starszej generacji powie, że czuć różnicę po przełączeniu LPG/Pb... Różnica ta jest tym bardziej odczuwalna, im mnejsza moc wyjściowa na Pb. Wiem, bo sam mam taką instalację :evil:

Szop napisał:

3. Jaki jest sens takiej operacji? ;-)
Jeżeli to miałoby polegać na samym podkręceniu turbiny i silnik dawałby radę, to mamy dodatkową moc za free... Kto by na to nie poszedł??? :zeby: Ale jakby trzeba było w to pakować siano, to nie ma o czym mówić... :ok:

#4 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2008 - 22:05

Temat podkrecania turbo na forum juz byl i umarl wiec raczej watpie ze uda ci sie cos zdzialac na standardowej turbinie. Zostaje doprowadzic zimne powietrze ewentualnie sportowy wklad filtra i wydech lepszy zrobic.

#5 Offline   Tabassco


  • Postów: 19
  • Na forum od: 02 maj 2008
  • Miejscowość: Rzeszow

Napisano 02 maja 2008 - 20:09

Nie dotarlem do konca xP Nawet do polowy xP No dobra przyznam sie zakonczylem czytac na ierwszej wypowiedzi maczuSa :(

#6 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 lutego 2011 - 20:59

szwagier Audi A3 1.9TDI 110km podkręcił na 140km samą elektroniką. Zrobił juz 20tys i jest wszystko ok...

#7 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 05 lutego 2011 - 21:15

michancio, order z kartofla dla Ciebie za górnicze osiągnięcie miesiąca: 300% normy! :E

#8 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 05 lutego 2011 - 21:17

michancio, ale żeś starego schaba wygrzebał...aż pleśnią zaleciało :E
A tak w temacie:

michancio napisał:

Audi A3 (...) podkręcił (...) samą elektroniką.
Nie porównujmy w miarę nowego silnika TDi z jednostkami typu om60x o których mowa w tym wątku - wszakże w tych klekotach jedyną elektroniką jest sterownik grzania świec :D

#9 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 lutego 2011 - 21:18

ponad 2 lata temat nie był ruszany więc pomyślałem ze skoro mam co napisac to go troche odświeżę :E

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 05 lutego 2011 - 21:26

O rany...dinozaurów szukałeś czy jak? :D Chyba wiem, kto mi pomoże w tym roku kopać działkę :E

Cytat

szwagier Audi A3 1.9TDI 110km podkręcił na 140km samą elektroniką
Na forach VAGa rzecz niewarta wzmianki w zasadzie. 30KM skoku poprzez soft to żadne sensations :D Oczywiście ten przyrost jest odczuwalny ale sama wartość wręcz podstawowa...i rzekłbym rozsądna.

Cytat

Zrobił juz 20tys i jest wszystko ok..
"Już" to mocne słowo :D . Spadek trwałości auta wyżej wysilonego choć faktyczny(bo jednak zwiększenie wysilenia silnika ma wpływ na trwałość) to w tych warunkach rzecz nie do sprawdzenia. Używane auto, wszystko się może zdarzyć i ciężko będzie rzec, czy to wina "podkręcenia", czy normalnej eksploatacji, czy eksploatacji przesadnej, czy materiałów eksploatacyjnych, czy pecha....blebleble.
Może się zdarzyć, że taki silnik po modzie softu przykładowo 110 ---> 140KM będzie trwalszy niż pozornie identyczny bez modyfikacji. Bo to używki więc do porównania dochodzą nowe wartości.
Wszystko to domysły ale jak pisałem -wyższe wysilenie idzie w parze z większym obciążeniem, a za tym idzie zmniejszenie trwałości.
No i właśnie -ten silnik w naszych autach jest delikatnie mówiąc dość rzadki :E








Podobne tematy Zwiń