Skocz do zawartości




* * * * - 2 głosy

Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo


98 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwca 2023 - 21:44

Dołączona grafika

Dołączona grafika
Po 11 godzin w robocie ale dokończyć pasuje pewne kwestie ...stania w korku w upał , chłodnica oleju, zamiast samej kratki będzie kierownica powietrza , dość szczelny kanał i wentylator załączany czujnikiem




#92 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 czerwca 2023 - 23:25

Dołączona grafika
Na wiosnę wpadły stabilizatory od sportline zmiana z 26/28 mm przód i 14/16 mm tył oraz poliuretany zawieszenia , nie to auto zero bujania precyzyjniejsze sztywniejsze dużo łatwiej panować nad tym złomem da się wycelować w drogę,

#93 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 22 czerwca 2023 - 07:36

Fajny projekt

#94 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2024 - 21:19

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

dwa lata zrobione nie całe 40 000 kilometrów bezawaryjne, 530 koni podniesione jeszcze o 25 to jednak dalej pizdzik i dostaje baty od 900-1000 ntm diesli , wpada 3.2 jak powinno od razu bez pierdolenia się do tego korby 143 i tłoki 90,9. Wychodzi 3,290L co powinno z 500 obrotów wcześniej budzić turbo bez załączania kompresora, w sumie sprzęgiełko ma już do wymiany zimne uśluzguje,do tego powiększone o milimetr gniazda zaworowe wydechu i po całości powiększone na ten wymiar kanały wydechowe jakieś 3mm w sumie, ssące gniazda o 2mm i z 41 na 45-50 mm runery powiększam ,jeszcze to przemyśle ile dokładnie,kolektor ssący cza powiększyć 41 zrobiłem do 2.8 teraz do 3.3 będzie mało a przekrój 2 zaworów z
fabrycznie to coś 45mm , dodatkowo zaspawane będą Egry cos jeszcze poprawi pulsacje i wstawanie turbo może nie tysiąc obrotów wcześniej ale niech to będzie 500 z pojemności 100 z powiększania w głowicy i coś z zaspawania egr. Czyli z 4000 obr zaraz po 3000...3300 obr będzie lux a zależy mi żeby nie załączać tak często kompresora i wcześniej się odłączał aktualnie 4500 jeszcze ciągnie co zużywa sprzęgiełko zwłaszcza gdy przy 4000 obr załącza się przy depnięciu,plan na~ 700 koni myślę że w końcu wystarczy, jeszcze wtryski 980 i pompę paliwa mocniejsza od 044, plan przejść na 95 bo w Bieszczadach czy na Węgrzech często nie ma 98, mało czasu tylko po kilka godzin w weekend ale pchamy to do przodu

Użytkownik tomsad edytował ten post 11 lutego 2024 - 21:36


#95 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2024 - 22:42

Dołączona grafika
Wpadły jeszcze blaszki od Marcina Gasparowicza z racji doładowania które będzie jeszcze wyższe niż półtora b i osłabienia cylindrów o pół mm na ściankę

#96 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 lutego 2024 - 18:20

Dołączona grafika
EGR zaspawane szczelne jeden coś tam popuszcza przy 2barach ciśnienia dmuchając w EGR ale to już nic nie robi nie ma znaczenia,ssące gniazda zaworowe z 28,5 w najciaśniejszych miejscu powiększone do 31mm daje 2.5mm i taki kanał postaram się wykonać w głowicy, 45mm runery będą nic więcej bo ścianki nie pozwolą na więcej.

#97 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 24 lutego 2024 - 19:50

Kiedy uruchomienie?

#98 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 lutego 2024 - 23:27

Ciężko stwierdzić bo nie mam warunków teraz dobrych muszę do kolegi jeździć na garaż ale pewnie przed wakacjami chce żeby już było dotarte i po koksie na hamowni ,trasa czeka kilka tysięcy km po górach to przyda się trochę ntm z dołu

#99 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 marca 2024 - 21:43

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dołączona grafika


Kanały głowicy prawie gotowe, blok gotowy, tłoki korby , uszczelkę pod głowicą może założę blaszana, głowica do obróbki, docieranie płaszczyzny osiowanie wałków bo jest 0.15- 0.20 mm krzywizny głowicy jebać to obróbka i ogień









Podobne tematy Zwiń